Pasaulyje yra kelios didžiosios įmonės, skelbiančios įvairią prekės ženklų statistiką. Vienas sudėtingiausiai įvertinamų yra prekės ženklo vertė, tad į šią sritį koją kelti drįsta nedaugelis. Vienas jų „BrandZ“ jau daugelį metų sudaro 100 vertingiausių pasaulio prekės ženklų sąrašą, kuris žinomas kaip vienas tiksliausių. Šiemetiniame sąraše – ne vienas automobilių gamintojas.

Tarp pačių vertingiausių, kaip ir pastaruosius keliolika metų, dominuoja technologijų įmonės: „Google“, „Microsoft“, „Facebook“, „Apple“ ir kitos. O tarp vertingiausių automobilių prekės ženklų jau ne vienerius metus taip pat dominuoja vienas gamintojas – „Toyota“. „BrandZ“ teigia, kad „Toyota“ prekės ženklo vertė didėjo 5 proc. ir dabar jis vertas 29,9 mlrd. JAV dolerių. Palyginimui, šimtuko lyderio „Google“ vertė – 302 mlrd.

„BrandZ“ teigimu, stabilų „Toyota“ augimą lemia stiprėjančios pozicijos krosoverių bei prabangių automobilių segmentuose bei didėjantys pardavimai įvairiausiuose pasaulio kampeliuose. „Toyota“, kaip kokybiško ir patikimo automobilio reputacija užtikrina didelį vartotojų lojalumą – daugelis šios markės automobilį turinčių žmonių yra linkę vėliau vėl pirkti „Toyota“. Pavyzdžiui, „Corolla“ yra perkamiausias visų laikų automobilis – šių modelių visame pasaulyje parduota per 40 mln.

Antrą-trečią vietas užima vokiečiai „Mercedes-Benz“ ir BMW. Pirmojo vertė, „BrandZ“ skaičiavimais, yra 25,68 mlrd. dol. (9 proc. augimas), antrojo – 25,62 mlrd. (4 proc. augimas).

Likę gamintojai gerokai atsilieka. Ketvirtoje vietoje esantis „Ford“ prekės ženklas vertas „tik“ 12,7 mlrd. 5-7 vietas tarp automobilių užima nežymiai pastaraisiais metais vertę didinę „Honda“, „Nissan“ bei „Audi“ prekės ženklai, tuo tarpu į aštuntąją tarsi viesulas įsiveržė „Tesla“. Šio prekės ženklo vertė per metus paaugo net 60 proc.

Toks „Tesla“ pokytis siejamas su gamintojo, kaip technologijų pionieriaus, įvaizdžiu. Nepaisant to, kad eilę metų dirba nuostolingai, „Tesla“ kuria labai brangius elektromobilius ir dėl novatoriškų technologijų yra daugybės žmonių svajonių automobilis. Be to, įmonės vadovas Elonas Muskas daug investuoja į aukštąsias technologijas bei tiki, kad žmonės jau greitu metu galės apsigyventi Marse. 

Galų gale, „Tesla“ žarsto pažadus sukurti pigų elektromobilį, kuris būtų ne brangesnis nei „Nissan LEAF“ ir jį įsigyti galėtų daugelis. Tas automobilis jau yra, jo pavadinimas „Tesla Model 3“, tačiau gamyba stringa ir jeigu šiandien sugalvojote tokį modelį užsisakyti, greičiausiai gausite jį 2019 m. Nepaisant to, „Tesla“ demonstravo stulbinamą augimą ir šio prekės ženklo vertė 2018 m. skaičiuojama 9,4 mlrd. dol.

Devintoje vietoje dar vienas dešimtuko naujokas – „Maruti Suzuki“, įvertintas 6,3 mlrd. Dešimtoje – „Volkswagen“, vertas 6 mlrd.

Įdomu, kad šiemet į šimtuką įsiveržė ir pavėžėjimo paslaugų tarpininkas „Uber“. Šio prekės ženklo vertė skaičiuojama 16 mlrd. JAV dolerių, jis užima 81 vietą.