Gegužės pradžioje antrą kartą bus duotas startas „Lietuvos metų motociklo“ konkursui. Renginio organizatoriai dar kovo pradžioje pradėjo dalyvių registraciją, o galiausiai pristatė ir atsinaujinusią renginio komisiją, kuriai teks garbė išrinkti geriausią motociklą.

Pernai debiutavusiame konkurse komisija buvo sudaryta ne tik iš motociklais važinėjančių žurnalistų, bet ir keliautojų bei kitų žinomų žmonių, kurie neslepia savo aistros motociklams. Šiemet komisijos sudėtis šiek tiek pasikeitė.

 

Pristatyta nauja komisija

„Metų motociklo“ konkursą organizuoja Lietuvos žurnalistų autoklubas (LŽA), kuris beveik 30 metų rengia ir „Metų automobilio“ konkursą. Jame komisiją sudaro 10 narių, tad nuspręsta abiejų renginių sąlygas suvienodinti. Gegužės 2-ąją prasidėsiančiame ir tris savaites truksiančiame konkurse į geriausiųjų paieškas leisis 10 žurnalistų ir prisiekusių motociklininkų komanda.

 

Keitėsi ir komisijos sudėtis. Vienus motociklininkus pakeitė kiti, o komisijoje šiemet dirbs nebe penki, o keturi LŽA nariai. Su jais galite susipažinti abėcėlės tvarka:

 

1. Rimas Bružas – žurnalistas ir prisiekęs motociklininkas;

2. Aidas Bubinas – keliautojas ir operatorius;

3. Marius Eidukonis – žurnalistas;

4. Vytautas Grašys – Lietuvos policijos Viešosios tvarkos biuro viršininkas;

5. Evaldas Mikutis – motociklininkas, draudimo bendrovės „DS20“ vadovas;

6. Jurgis Paplaitis – automobilių ir motociklų apžvalgininkas;

7. Linas Pečiukaitis – keliautojas, 20 metų patirtį sukaupęs motociklininkas;

8. Ričardas Sartatavičius – verslininkas, motociklininkas;

9. Audrius Sutkus – keliautojas, motociklininkas, projekto „1000 pasaulio stebuklų“ vadovas;

10. Jurga Žukauskaitė – motociklininkė, turų motociklais organizatorė.

 

Sudėtinga užduotis

Komisijos nariai neslepia, kad jiems tenkanti užduotis – pakankamai sunki, mat per 3 savaites teks išbandyti aibę naujų motociklų bei tinkamai juos įvertinti.

„Tai darbas reikalaujantis labai daug laiko ir atsidavimo. Jei bandant automobilį galima susiplanuoti kelionę su visa šeima, tai susipažįstant su vis skirtingais motociklais tenka keliauti vienam, be jokių gretutinių planų, išlaikant vieną tikslą – išbandyti motociklą ir jį palyginti su kitais“, – apie darbą praėjusių metų konkurse kalbėjo automobilių ir motociklų apžvalgininkas Jurgis Paplaitis.

Prisimindamas pirmąjį konkursą, žurnalistas teigė, kad labiausiai įsiminė motociklų gausa, mat jų buvo tiek (2023 m. konkurse buvo 38 dalyviai), kad norint juos visus tinkamai įvertinti, tekdavo per dieną išbandyti net po kelis modelius. Tai reiškė, kad visus asmeninius planus ir net darbus teko nustumti į šalį ir visa galva pasinerti į testus.

„Motociklų bandymai gerokai skiriasi nuo automobilių testų. Jei visi automobiliai daugiau mažiau yra apie tą patį, tik vienas modelis yra didesnis, kitas – mažesnis, vienas aprūpintas gausesne technologijų įranga, o kitas jų turi mažiau, tai motociklai netgi savo paskirtimi skiriasi. Vieni pritaikyti judėti mieste, kiti – keliauti, dar kiti – važiuoti į bekelę. Reikia nepamiršti ir sportinių motociklų. Tad užduotis, kuri tenka „Lietuvos metų motociklo“ komisijai yra gerokai sudėtingesnė nei renkantiems „Metų automobilio“ titulo vertą modelį“, – pasakojo J. Paplaitis.

 

Intensyvu, bet malonu

Apžvalgininkui antrino ir kolega bei žurnalistas Marius Eidukonis. Jis teigė, kad trys savaitės, per kurias reikia išbandyti visus konkurso dalyvius, yra ypač intensyvios.

„Automobiliais mes važinėjame ištisus metus, o motociklas yra sezoninė transporto priemonė. Praėjusiais metais testų metu net nepamenu, ar turėjau laiko deramai pavalgyti, nes visos dienos buvo praleistos ant ratų trumpai užkandant sustojimų metu“, – sakė M. Eidukonis.

Vis dėlto, anot jo, patirtys, kurias išgyvena komisijos nariai, yra neįkainojamos. Žurnalisto nuomone, nepaisant intensyvaus darbo, bandymai teikia ir daug malonumo, tad darbas komisijoje yra ne tik atsakinga pareiga, bet ir teigiamų emocijų atnešanti patirtis.

„Tai tam tikra terapijos forma, kai nustūmus visus darbus galima pasimėgauti važiavimu motociklu. Išrinkti vieną, labiausiai vertą aukščiausio titulo, yra sudėtinga, nes idealaus motociklo tiesiog nėra. Jie visi skirtingi. Aš pats norėčiau turėti kelis skirtingus modelius, iš kurių vienu galėčiau važinėti mieste, kitu leistis į keliones, o trečią naudoti Lietuvos žvyrkeliuose. Dėl to renkame skirtingų kategorijų nugalėtojus. Tas vienintelis, kuriam atitenka „Lietuvos metų motociklo“ titulas, mano manymu, yra kompromisinis variantas, kurį pasirinkęs motociklininkas pakankamai gerai jausis ir judėdamas mieste, ir keliaudamas į Šveicarijos Alpes, ir važiuodamas prie Lietuviško ežero kažkokiu žvyrkeliu“, – reziumavo M. Eidukonis.

 

Nugalėtojai – po testų

Tris savaites truksiančio konkurso metu – nuo gegužės 2-osios iki gegužės 23-osios kiekvienas komisijos narys turės individualius testus, taip pat dalyvaus bandymų stovykloje „Pando Moto“ salone greta Vilniaus bei leisis į grupinius bandymus, kurių metu komisija kelių šimtų kilometrų atstumą įveiks tik su vieno tipo motociklais.

Per gegužę komisija turės išrinkti geriausią metų motociklą, taip pat – kelioninį, „Adventure“ tipo bei miestui tinkamiausią plieninį žirgą. Konkurso metu bus renkamas ir geriausias motociklas, atitinkantis A2 kategorijos reikalavimus, o tai pat – geriausias elektrinis motociklas. Įvertinimo sulauks ir geriausio dizaino, inovatyviausio motociklo bei kitų nominacijų nugalėtojai.

Šiais metais į „Metų motociklo 2024“ titulą gali pretenduoti tik tie motociklai, kurie rinkoje buvo pristatyti per metus nuo praėjusio konkurso pabaigos. Nugalėtojai bus skelbiami gegužės 23-ąją.