„Bugatti“ dar neseniai turėjo kuo pasigirti. Rudens pradžioje garsus lenktynininkas Juanas Pablo Montoya, vairuodamas „Bugatti Chiron“, pasiekė naują rekordą 0-400-0 rungtyje. Tai yra įsibėgėjimas iki 400 km/val. ir sustojimas iki nulio – tą „Chiron“ pavyko įgyvendinti per 41,96 sek. 


Tuo „Bugatti“ patvirtino, kad „Chiron“ yra tinkamas pretendentas į greičiausio pasaulio automobilio titulą. Juk tikimasi, kad šiuo modeliu pavyks pagerinti serijinių automobilių greičio rekordą, kuris nuo 2010-ųjų priklausė „Bugatti Veyron Super Sport“ (431 km/val.), o 2017-aisiais jį pagerino „Koenigsegg Agera RS“ (447 km/val.).


Tačiau „Bugatti“ džiaugsmas pasiekus 0-400-0 rekordą truko neilgai.


Švedai iš „Koenigsegg“ gamyklos jau seniai tapo žinomi dėl pomėgio tampyti nervus superautomobilių gamintojams. Tad ir šįkart jie nepasikuklino, o saulėtą dieną nugabeno „Koenigsegg Agera RS“ į vieną nenaudojamą nuo antro pasaulinio karo užsilikusį Danijos aerodromą ir sugalvojo pagerinti „Bugatti“ pasiektą rekordą. Pasakyti, kad švedams pavyko, būtų labai švelnu – jie jį pagerino penkiomis sekundėms, kas yra kone šviesmetis tokių matavimų srityje.


Verta paminėti, kad sąlygos bandymų metu nebuvo idealios – sukibimas nenaudojamame aerodrome ne itin geras, danga nebuvo idealiai lygi, o oro temperatūra siekė 15 laipsnių.


Švediškas superautomobilis, kurio 5,0 l dvi turbinas turintis V8 variklis pasiekia 1 360 AG ir 1 370 Nm, 0-400-0 km/val. testą įvykdė per 36,44 sek. – tam jam prireikė vos 2 441 m. Įsibėgėjimas nuo 0 iki 400 km/val. truko 26,88 sek. (1 958 m), o stabdymas nuo 400 km/val. iki visiško sustojimo – 9,56 sek. (483 m). 


Testo metu 25 egzempliorių tiražu pagamintą „Koenigsegg“ vairavęs švedas Niklas Lilja įsibėgėjo iki 403 km/val. ir iki 0 sustojo per 37,28 sek. (2 535 m). Turint galvoje, kad viso tako ilgis yra 2,7 km, N. Lilja yra labai drąsus vaikinas.


Rekordo video:
 


Įdomu, kad „Koenigsegg“ tuo neapsiriboja ir tikisi rekordą pagerinti dar kartą – šįkart su hibridiniu „Regera“ automobiliu. Vienintelė bėda, kad visi „Regera“ jau parduoti, tad tokiam bandymui reikėtų savininko malonės.