Dyzeliniai automobiliai pamažu tampa nebemadingais – daug gamintojų pamažu persiorientuoja prie hibridinių jėgainių. Didelį žingsnį šia linkme deda „Ford“ – gamintojo atstovai paskelbė, kad greitu metu visi nauji SUV modeliai turės hibridines modifikacijas. Ne tik Lietuvoje parduodami „Kuga“ ar „Edge“, bet ir didieji „Explorer“ bei F-150. Vienas „žaliausių“ Lietuvos žmonių, kasdien vairuojantis 6,0 l „Cadillac Escalade“, jau gali trinti rankomis – šiam pasenus, galės įsigyti naują didelį ir „ekologišką“ „Ford“.


„Ford“ neatskleidė konkrečių planų, kada ir kokie modeliai pasirodys, žinomas tik bendras skaičius: viso iki 2022 m. hibridinės jėgainės turėtų būti pradėtos montuoti į 40 „Ford“ modelių.


Kurdami hibridinius automobilius, gamintojai paprastai prisidengia ekologijos vėliava: neva tai labai prisideda prie klimato išsaugojimo, mažina miestų taršą ir t. t. „Ford“ pažvelgė kiek kitaip. Pristatydami naująjį planą, atstovai pabrėžė, kad elektrinius variklius montuos ne tik dėl ekologijos – jie automobilius pavers galingesniais bei universalesniais. Pavyzdžiui, „Ford F-150“ hibridas galės būti kaip elektros generatorius darbui su įvairiais statybiniais įrankiais.


Beje, tokį požiūrį mėgsta ir superautomobilių gamintojai. Juk „Ferrari LaFerrari“ ar „Porsche 918 Spyder“ yra iš tinklo įkraunami hibridai, galintys apie pusšimtį kilometrų nuvažiuoti elektra. O kai prireikia galios, prisijungia benzininis variklis ir begarsis ekologiškas modeliukas akimirksniu tampa pikčiausiu dviejų kilometrų spinduliu. 


„Ford“ nėra superautomobilių gamintojas (nors savo gamoje ir turi GT modelį), tad jų požiūris greičiausiai bus panašus kaip ir „Volkswagen“. Vokiečių gaminami iš tinklo įkraunami „Golf GTE“ bei „Passat GTE“ pasižymi ne tik ekologiškumu, bet ir galia – iki 100 km/val. įsibėgėja per maždaug 7 sekundes.


Kalbant apie automobilių technologijas, „Ford“ yra vienas lyderių visame pasaulyje. Tūkstančiai „Focus Electric“ raižo viso pasaulio gatves, tarp jų – ir Lietuvos, įmonė reguliariai informuoja visuomenę apie autonominių automobilių bandymus, o hibridinėmis jėgainėmis pasigirti negali. Bent jau kol kas.


Automobilių gamintojai eina iš proto, kaip pasiruošti 2021 m. Europos Sąjungoje įsigaliosiančiam 95 g/km CO2 emisijos vidurkiui. Vieni kuria mažalitražius dyzelinius bei benzininius variklius, kiti investuoja į hibridines technologijas. Artėjantis reglamentas yra ypatingai nenaudingas didelius automobilius kuriantiems gamintojams – kokiam „Renault“ ar „Opel“ jis didelės įtakos neturi, tačiau tokie gamintojai kaip „Ford“ privalo pasispausti. 


Panašų pareiškimą neseniai pateikė ir „Volvo“. Prieš kelerius metus jie visiškai atsisakė daugiau nei keturis cilindrus turinčių variklių, o nuo 2019 m. kiekvienas „Volvo“ modelis turės hibridinę alternatyvą. O naujasis S60, anot įvairių šaltinių, jau nebeturės dyzelinio variklio pasirinkimo.