Lapkričio antroje pusėje įvyko dvigubas „Tesla“ naujienų pristatymas, nors visi konferencijos lankytojai buvo įspėti tik apie vieną naujovę – pristatomą sunkežimį „Tesla Semi“. Tačiau įmonės įkūrėjas Elonas Muskas garsėja sugebėjimu nustebinti, tad toje pačioje konferencijoje buvo pristatytas ir antros kartos „Tesla Roadster“ – būtent nuo šio modelio ir prasidėjo elektromobilių gamintojos iš JAV istorija.


„Tesla Semi“ techniniai duomenys, jeigu taip galima išsireikšti, „rauna stogą“. Nuo 0 iki 100 km/val. sunkvežimis (!) įsibėgės per 5 sekundes, o su didžiausia galima 36 tonų apkrova tą padarys per 20 sek. Šiandien gaminamiems dyzeliniams vilkikams apie tokius parametrus – tik pasvajoti.


Be to, „Tesla Semi“ galės greitkelyje įveikti iki 800 kilometrų. Kaip pristatymo metu teigė E. Muskas, daugelis kelionių sunkvežimiais trunka iki 400 km, tad tokio nuvažiuojamo atstumo „Tesla“ vilkikui pakaks. O išplėtojus „Megacharger“ tinklą, jais bus įmanomos ir labai tolimos kelionės.


Kaip tokie duomenys pasiekiami? Pirma, „Tesla Semi“ pasižymi puikiu aerodinaminiu koeficientu – jis siekia vos 0,36 Cd. Toks rezultatas yra gana vidutinis lengvajam automobiliui, tačiau sunkvežimiams iki šiol buvo nepasiekiamas. Antra, jis turi gausybę variklių – po vieną kiekvienam ratui. Tiksli sistemos galia nėra atskleidžiama ir greičiausiai bus galimi keli jos variantai, tačiau toks variklių išdėliojimo principas, kaip buvo teigiama konferencijoje, leis „Tesla Semi“ išvengti didžiausios dyzelinių sunkvežimių bėdos – vadinamųjų „žirklių“ padarymo, kuomet kabina ir priekaba užtveria visą kelią skersai.


Dėl gausybės elektros variklių „Tesla“ žada praktiškai neribotą stabdžių sistemos gyvenimą, nes daugelis lėtėjimo manevrų galės būti atliekama varikliais. Vairuotojui darbo bus mažiau, nes „Semi“ sunkvežimyje nėra pavarų dėžės, o jis pats apsuptas dviejų lietimui jautrių ekranų, kuriuose bus valdomos visos vilkiko funkcijos, sėdės viduryje kabinos ir puikiai matys abi kelio puses.


Tačiau tai – tik viena „Tesla“ pristatymo dalis. E. Muskui baigus kalbėti apie „Tesla Semi“, į sceną atvažiavo nematytas rodsteris – antrosios kartos „Tesla Roadster“. Apie jį įmonės vadovas kalba itin optimistiškai ir tikina, kad jis nušluostys nosis visiems greičio rekordininkams. 


„Tesla Roadster“ turėtų įsibėgėti nuo 0 iki 100 km/val. per 1,9 sekundės, o ketvirtį mylios įveikti per 8,9 sek. Tai – neblogo traukos lenktynių automobilio laikas. Maksimalus keturias sėdimas vietas turinčio rodsterio greitis bus didesnis nei 400 km/val., o su 200 kWh baterija jis galės įveikti apie tūkstantį kilometrų vienu įkrovimu.


Įdomiausia dalis yra jo kaina – pirmieji 1000-is „Founder Series“ „Tesla Roadster“ modelių kainuos 250 tūkst. JAV dolerių, o kitų kaina gali siekti apie 200 tūkst. Tai yra keliolika kartų mažiau nei kainuoja dabartinis greičiausias pasaulio automobilis „Bugatti Chiron“.


Techniniai duomenys skamba fantastiškai, tačiau yra dar vienas niuansas – pasirodymo laikas. „Tesla“ žada, kad „Semi“ sunkvežimis pasaulio gatvėse pasirodys 2019-aisiais, o „Roadster“ – 2020-aisiais. Žinant, kaip šiam gamintojui sekasi laikytis terminų, nurodyti metai skamba labai optimistiškai.


Tačiau šiuos modelius užsakyti galima jau dabar. Ir sklando gandai, kad Lietuvos pervežimų įmonė „Girteka“ yra pirmoji Europoje, užsisakiusi „Tesla Semi“ vilkiką.