Manėte, kad krosoverių (arba tiesiog hečbekų didesne prošvaisa ir kartais turinčių keturis varančius ratus) pradininkas yra „Nissan Qashqai“? O ne. Tokių automobilių koncepcija atsirado kur kas anksčiau – tiesa, rinkoje jie neprigijo ir savo sėkmės valandos turėjo palaukti dar bene du dešimtmečius. Pirmuoju tikru krosoveriu galima vadinti „Volkswagen Golf“. Ir ne, jums nepavaideno. 


„Volkswagen Golf“ nuo pat gamybos pradžios tapo vienu populiariausių automobilių visame pasaulyje, tačiau VW to buvo negana. Devintojo dešimtmečio viduryje suvokę, kad pasaulyje atsirado niša mažam, tačiau didesnį pravažumą turinčiam modeliui, vokiečiai sukūrė „Volkswagen Golf Syncro“. Tai pirmasis „Golf“ šeimos atstovas, turintis keturių varančių ratų pavarą.


Daugumoje rinkų jis buvo gaminamas su keturių durų kėbulu ir turėjo vienintelį 1,8 l darbinio tūrio variklį, pasiekiantį 90 AG. Vėliau tas pats variklis buvo patobulintas ir pasiekė 98 AG. Keturių varančių ratų pavara „Golf“ buvo visiškai automatinė ir tarpašinis diferencialas skirstė perduodamą sukimo momentą tarp priekinės ir galinės ašių. Į galą galėjo būti siunčiama iki 48 procentų galios.


Pirmieji „Syncro“ pirkėjams buvo perduoti 1986-aisiais ir kainavo maždaug 30 procentų daugiau nei analogiški du varančius ratus turintys modeliai. Tai lėmė, kad per visą šio modelio gyvavimo istoriją tebuvo pagaminti 26 tūkst. „Syncro“ modelių.


„Syncro“ modelis nuo eilinio „Golf“ skyrėsi mažai kuo ir išoriškai būtų sunku atspėti, kuris modelis turi keturis varančius ratus, o kuris – tik priekinius. Tačiau salone buvo mažiau erdvės – jo galinė sėdynė, siekiant sutalpinti diferencialą, buvo pastumta 30 mm į priekį, o bagažinės dugnas pakeltas. Tai lėmė, kad „Syncro“ modelio bagažo skyrius buvo ketvirtadaliu mažesnis nei eilinio „Golf“.


Išvaizda gerokai skyrėsi „Syncro Country“ modifikacija, kurių buvo pagaminta mažiau nei 8 tūkstančiai. Jis turėjo platesnes ratų arkų apsaugas, purvasaugius, didesnę prošvaisą ir metalines apsaugas priekyje bei gale.


Šiandien keturiais ratais varomų antros kartos „Golf“ modelių nėra daug ir automobilių skelbimų portaluose jų – mažiau nei „Bentley“ modelių. O geros būklės „Golf Syncro“ ir kainuoja nemažai – vienas tokių modelių šiuo metu už 4 tūkstančius eurų pardavinėjamas portale Autogidas.lt (skelbimą rasite paspaudę čia). Beje, čia parduodama būtent „Country“ modifikacija.


Automobilio pardavėjas rašo, kad „Syncro“ techninis stovis – puikus. Visos detalės originalios, jokių „tiuningų“ nepridėta, o pats modelis prižiūrėtas. Pakeisti filtrai, alyva, žvakės, žvakių laidai ir daugybė kitų smulkmenų, tad automobilis kuriasi be problemų. Kėbulas, dugnas, slenksčiai – puikios būklės, tik kelios paviršinės rūdys prie lango. Salonas – geros būklės, sėdynės nesuplyšę. Galų gale, automobilis ir techninę apžiūrą praėjęs – ši galioja iki 2019 m. gruodžio. 


Nuotraukose automobilis atrodo puikiai, tačiau aprašyme į akis krenta vienas kone standartinis senų lietuviškų automobilių atributas – 200 tūkst. km rida. Galima būtų lažintis, kad reali rida yra gerokai didesnė, tačiau automobilio būklė pasako daugiau nei odometro parodymai. O ji, bent jau nuotraukose – labai nebloga.


Tokie automobiliai, kurių nebuvo pagaminta šimtai tūkstančių ar milijonai, turi išliekamąją vertę – tikėtina, kad po penkių metų padorios būklės „Syncro“ modelį už 5 tūkst. eurų rasti bus misija neįmanoma. O „Country“ modifikacija gali kainuoti dar daugiau.