Pirkdami naują automobilį patogumus išsirenkame pagal savo poreikius ir, kartais, vairavimo įgūdžius. Tačiau kai kurios anksčiau patogumo įranga laikytos technologijos dabar tampa būtinybe. Toks sprendimas priimtas JAV, nors iki jo eita net 10 metų.


Kalbos apie būtinybę įtvirtinti atbulinės eigos kameras kaip standartą prasidėjo dar George W. Busho laikais. Vėliau prasidėjo aktyvios pastangos - kalbos su pramonės atstovais, saugumo specialistais ir draudimo bendrovėmis. Siekta išsiaiškinti, ar atbulinės eigos kameros iš tiesų sumažintų autoįvykių skaičių. Beje, draudimo bendrovės buvo vienos iš aršiausių kamerų šalininkių - jos karštai įrodinėjo, kad jos sumažina autoįvykių tikimybę.


Reikėtų pasakyti, kad atbulinės eigos kameros padeda išvengti tik tų autoįvykių, kurių metu automobilis važiuoja atbulas. Tokios avarijos retai būna mirtinos, tačiau vis tiek kainuoja pinigus - draudimo bendrovės turi sumokėti už sulaužytus bamperius ir nubrozdintus dažus. Tiesa, manoma, kad tai taip pat padės ir vairuotojams sutaupyti pinigų.


Daugelio automobilių papildomoje įrangoje jau yra atbulinės eigos kameros. Tačiau už jas reikia papildomais sumokėti. Nuo šiol to nebebus - visi automobiliai privalės turėti šias kameras. Vairuotojai tai tikriausiai sutiks pozityviai, nes šios kameros suteikia šiokį tokį patogumą.


Nors šis tikslas jau pasiektas, jau žvalgomasi į kitų technologijų standartizavimą. Tikriausiai kitas kandidatas yra automatinė stabdymo sistema, kuri nuspaudžia stabdžius, kai kelyje pasitaiko kokia nors kliūtis. Tikimasi, kad ši įranga taps rinkos standartu dar iki 2022 metų.


Tiesa, neaišku, kada šie pokyčiai pasijus ir Europoje. Tikėtina, kad atbulinės eigos kameros ir pas mus jau greitai bus standartiniu reikalavimu, tačiau jis patiks ne visiems. Daugybė pigių naujų automobilių salonuose neturi ekranų - kamerų nėra net papildomos įrangos sąraše. Todėl tai pakels pačių pigiausių automobilių kainą.