Rusijos automobilių gamintojas „AvtoVAZ“ neatsilieka nuo mados tendencijų – naująjį „Lada Niva 4x4“ modelį už papildomus 400 Eur siūloma nudažyti kamufliažinėmis spalvomis. Tiesa, „naująjį“ reikėtų vartoti kabutėse, kadangi išoriškai „Niva“ iš esmės nekinta nuo 1977-ųjų. 


„Lada Niva 4x4“ yra bene pigiausias Europoje automobilis, komplektuojamas su keturių varančių ratų pavara – daugelyje rinkų jį galima įsigyti už 8-9 tūkst. Eur. Net „Dacia Duster“, lyginant su šia „Lada“, yra ganėtinai brangus – kainuoja bene pusantro karto daugiau.


Natūralu, kad toks pigus automobilis neturi daug komforto įrangos ir modifikacijų. Elektra valdomi langai ir veidrodėliai, oro kondicionierius, šildomos sėdynės, rūko žibintai, lengvojo lydinio ratlankiai ir čia papildomos įrangos sąrašas baigėsi.


„Lada“ pardavėjai turbūt ilgai svarstė, kokį čia privalumą įtraukus į papildomos „Niva“ įrangos sąrašą, kuris pačiam gamintojui nekainuotų daug, tačiau klientas už jį sutiktų mokėti brangiai. Ir, svarbiausia, kad automobilio įvaizdis taptų geresnis. Pavyzdžiui, susijęs su kariuomene... Bingo!


400 eurų – tiek „Niva 4x4“ pirkėjams kainuos naujasis spalvinis apipavidalinimas, kamufliažas. Už tokią sumą visureigis tikrai taps dar labiau išskirtinis miesto sraute, o kelionėse į medžioklę ar žvejybą geriau susilies su aplinka. Šiek tiek primins tanką ar kitą šarvuotą techniką.


Nuo pat modelio pasirodymo „Lada Niva“ garsėjo dideliu pravažumu – keturi varantys ratai, didelė prošvaisa, trumpa ratų bazė ir specialus „palėtintos“ pavaros rėžimas užtikrina, jog šis automobilis nuveš toliau nei daugelis šiuolaikinių miesto krosoverių. Tačiau patikimumu jie irgi negarsėja: pavyzdžiui, važiuojant per traukinio bėgius gali lūžti važiuoklė.


Video: 


Žinoma, tokie vaizdeliai iš Rusijos nėra labai informatyvūs, tačiau ar kada matėte su panašų nutikimą, kurio herojus būtų „Mercedes-Benz“ modelis?


Bet kokiu atveju, „Lada Niva 4x4“ yra automobilis-legenda. Daugelis jo sistemų nesikeičia jau ne vieną dešimtmetį, tačiau savo pirkėjus jie vis atranda. Be to, šie visureigiai gali būti legaliai parduodami ir Europoje, nes sukūrė griežtus ekologijos standartus atitinkantį variklį – tai 1,7 l benzininis motoras, pasiekiantis 83 AG. Tiesa, jo CO2 emisija yra panaši kaip naujausio 300 AG pasiekiančio dyzelinio BMW – 216 g/km.


Vienas tokių modelių (tiesa, be kamufliažo) parduodamas ir Lietuvoje – „Niva“ su 10 km rida galima įsigyti už 10 200 Eur.