Kiekvienas naujai pasirodantis reprezentacinis automobilis nustebina. Ne tik išvaizda, bet ir technologijomis, tad naujausią „Audi“ flagmaną A8 galima pelnytai vadinti moderniausiu šiandien gaminamu automobiliu. Jis turi ne tik tokias išskirtines komforto funkcijas kaip gale sėdinčių keleivių pėdų masažas, bet ir inovatyvias autonominio vairavimo technologijas.


Automobilių autonomija skirstoma į penkis lygius. Kiekvienas stabilumo ar traukos kontrolę turintis automobilis gali būti vadinamas dalinai autonominiu, nes priklausytų pirmajam lygiui. Antrasis lygis – daliniai autonominio vairavimo elementai, kai kelios elektroninės pagalbos sistemos veikia išvien, kad padėtų vairuotojui. Šiam lygiui priklauso automobiliai, turintys adaptyvinio autopiloto, nukrypimo iš eismo juostos kontrolės ir panašias sistemas.


Trečiasis autonominio vairavimo lygis vadinamas „hands off“ – vairuotojas esant tam tikroms sąlygoms gali rankomis neliesti vairo, tačiau turi būti pasirengęs perimti vairavimą kai sistema to paprašo. Ketvirtasis vadinamas „eyes off“ – automobilis gali važiuoti tam tikrame kelyje be vairuotojo įsikišimo. Penktasis lygis – visiška autonomija, kai automobilis gali keliauti be vairuotojo įsikišimo bet kuriame kelyje.


Visi nauji Europos Sąjungoje parduodami automobiliai turi pirmą autonomijos lygį (stabilumo kontrolė ESP yra privaloma), dalis – ir antrą. Tačiau „Audi A8“ yra pirmasis Europos gamintojo automobilis, turintis trečią autonomijos lygį. Didelę dalį tokių pačių funkcijų jau anksčiau yra pristačiusi „Tesla“, tačiau jos nėra pakankamai ištobulintos ir vairuotojas tik ribotą laiką gali rankomis neliesti vairo. „Audi A8“ vairuotojo įsikišimo važiuojant iki 60 km/val. greičiu nereikalaus tol, kol kelyje nenutiks nenumatyta situacija.


Tiesa, bet kur tokia funkcija pasinaudoti nepavyks – teisinės bazės trūkumai neleis išnaudoti šio technologinio stebuklo daugelyje valstybių. Pranešama, kad kol kas tik kai kuriuose Vokietijos keliuose bus galima vairuoti nelaikant vairo rankomis, o automobiliui pervažiavus į kitą šalį šis įspės, kad laikas perimti vairavimą. Tačiau tai neturėtų trukti amžinai ir vokiečių parengtą teisinę bazę pamažu perims ir kitos ES valstybės.


Daugelis automobilių gamintojų turi panašias sistemas kaip ir „Audi A8“, tačiau esminis skirtumas – jos veikia tik kelias sekundes ir po to paprašo vairuotojo perimti valdymą. Pagrindinė to priežastis – atsakomybė, nes savavaldžio automobilio gamintojas bus pripažintas kaltu, jeigu tas automobilis sukels avariją. „Audi“ šiuo žingsniu demonstruoja, kad atsakomybės nebijo ir pasitiki savo sistemų tobulumu.