110 milijonų eurų yra milžiniški pinigai. Ir nors „Audi“ yra milžiniška kompanija, jai tokia suma yra reikšminga. Būtent tiek automobilių gamintojas pernai sutaupė Vokietijoje – „Audi“ metodų turėtų pasimokyti ir kitos įmonės.
Kaip „Audi“ pavyko tiek sutaupyti? Viskas labai paprasta – kompanija klausosi savo darbuotojų. Būtent jų pasiūlymai padėjo sumažinti gamybos kaštus. „Audi“ suvokia, kad darbuotojai yra artimiausiai susiję su gamybos procesu. Tiksliau, jie yra jo dalis, todėl jiems lengviau pamatyti sritis, kuriose efektyvumą galima ženkliai pagerinti paprastais sprendimais. Darbuotojai yra skatinami teikti pasiūlymus ir tai daro nuolat. 2018 metais „Audi“ iš savo darbuotojų sulaukė apie 25 tūkstančių pasiūlymų kaip gerinti įmonės veikla – ir tai tik Ingolštato ir Nekarsulmo gamyklose!
Žinoma, ne visi pasiūlymai būna vertingi. Visgi, dauguma iš tiesų padeda. „Audi“ įgyvendino net 13,5 tūkstančius iš jų – daugiau nei pusę. Tai padėjo sutaupyti 109,1 milijoną eurų.
Aišku, visų įgyvendintų naujovių išvardinti net neįmanoma, tačiau keli pavyzdžiai parodo, kaip gamybos srities darbuotojai procesą mato ir vertina geriau. Pavyzdžiui, ant spalvotų plastikinių detalių gamyklose klijuojami BAR kodai, kurie leidžia robotams atpažinti skirtingas detales. „Audi“ darbuotojai pasiūlė kodą įterpti į plastiką dar detalės liejimo metu. Tai yra, lipdukai buvo pakeisti to paties plastiko raštais, kuriuos gali perskaityti naujesni sensoriai. Vien šis patobulinimas padės „Audi“ sutaupyti apie 21 tūkstantį eurų per metus.
Pora dažymo cecho darbuotojų pastebėjo, kad dažai dažnai užsakomi neatsižvelgiant į tuo metu populiariausias spalvas. Pagerinęišskirtinių, retų spalvų dažų užsakymo procesą, darbuotojai sugebėjo „Audi“ kompanijai sutaupyti 280 tūkstančių eurų per metus. Ir panašių pasiūlymų „Audi“ įgyvendino 13,5 tūkstančius!
Daugiau nei 8 milijonai eurų iš sutaupytų pinigų buvo skirti specialioms premijoms. Programa bus tęsiama, todėl vertingų pasiūlymų „Audi“ tikisi sulaukti ir toliau. Kuomet gamyba tampa vis labiau automatizuota, o „Audi“ vis didesnį dėmesį skiria elektromobiliams, pats gamybos procesas dažnai nėra visiškai ištobulintas – tam tiesiog nėra laiko. Pramonės inžinieriams ir gamyklų vadovams sunku laiku pastebėti problemas, o štai darbuotojai gamyboje dalyvauja kasdien yra. Todėl jų pasiūlymai ir yra tokie vertingi.
Darbuotojų pasiūlymų „Audi“ sulaukia ir kitose gamyklose. Dėre ir Briuselyje pernai kompanijai taip pavyko sutaupyti daugiau nei 34 milijonus eurų.
Šaltinis: http://technologijos.lt