Geras regėjimas, koncentracija, greita reakcija - tai būtina vairuojant. Šie gebėjimai itin susilpnėja vairuotojui vartojant alkoholį. Kiekviena taurė vyno ar bokalas alaus yra pavojingi žmogui, kuris ryžtasi sėsti už automobilio vairo. Kviečiame Jus vairuoti atsakingai ir rūpintis savo artimaisiais, taigi pateikiame atmintinę, kuri padės susipažinti su svarbiausiais faktais apie vairavimą išgėrus.



Alokoholis sukelia įvairius sutrikimus, kurie nekamuoja blaivių vairuotojų. Sutrinka tiek fiziniai, tiek psichiniai žmogaus gebėjimai, kurie yra svarbūs kelyje. Statistika rodo, jog avarijos yra itin dažna mirties priežastis pasaulyje, o neblaivūs vairuotojai nepaiso įvairių draudimų bei patarimų. Neretai pamirštami amžiaus ar lyties faktoriai, o girtumo lygis vairuotojus verčia tiesiog nevaldomais.



1. Eismo įvykiai. Nelaimės kelyje, avarijos yra viena svarbiausių mirties priežasčių visame pasaulyje. Jų kaltininkai neretai būna girti vairuotojai.

2. Dėmesio sutrikimas. Alkoholis pažeidžia centrinę nervų sistemą, taigi dėl šių sutrikimų vairuotojo reakcija gali sulėtėti net 10 - 30 proc. Apsvaigęs nuo alkoholio žmogus negeba tinkamai įvertinti eismo sąlygų bei galimų pavojų kelyje.

3. Regėjimas. Vartojant alkoholį itin susilpnėja regėjimas, vaizdas tampa išsiliejęs, vairuotojas negeba atskirti kelių eismo elementų.

4. Greitis. Tyrimai rodo, jog girti vairuotojai kur kas dažniau viršija greitį nei vairuodami neišgėrę ir labai dažnai pamiršta naudoti saugos diržus, o tai tiesiogiai susiję su nelaimingais atsitikimais išgėrus.

5. Girtumo lygis. 0.2 mg/ml ar žemesnis alkoholio kiekis kraujyje apsunkina vairuotojo gebėjimą tinkamai vertinti vaizdinę informaciją. Didesnė eismo įvykio tikimybė atsiranda alkoholio kiekiui kraujyje pasiekus l 0.5 mg/ml ribą, o 0.9 mg/ml riba yra tiesiog katastrofška, nes 11 kartų padidina auto įvykių riziką, palyginus su vairuotojais, kurie nevartoja alkoholio.

6. Amžius. Jauni vairuotojai neretai stokoja vairavimo įgūdžių ir dėl šios priežasties vairavimas išgėrus jiems tampa dar pavojingesnis, kadangi nedidelė patirtis bei suvaroto alkoholio kiekis tampa tragišku deriniu.

7. Lytis. Daugelyje šalių vis daugiau neblaivių moterų tampa eismo įvykių kaltininkėmis, tačiau iki šiol statistika byloja, jog vyrai yra kur kas dažnesi avarijų dalyviai dėl įpročio vairuoti išgėrus.

8. Priklausomybė. Kelyje itin pavojingi žmonės, sergantys priklausomybe nuo alkoholio. Jų problema paprastai yra ilgalaikė ir jie dažniau nei kiti vairuotojai yra linkę sėsti už vairo, būdami girti.

9. Prevencija. Daugybė valstybių siekia kuo efektyviau kovoti su neblaiviais vairuotojais bei apsaugoti nuo jų visuomenę. Itin svarbu, kokį leistiną alhololio kiekio kraujyje normą nustato valstybė, bei edukacinės, socialinės priemonės, kurios atkreipia dėmesį į šią problemą.

10. Atsakomybė. Vairuotojas yra atsakingas ne tik už save, tačiau ir kitus eismo dalyvius. Žmogaus, kuris ryžtasi sėsti už vairo girtas, draugai ar artimieji turėtų itin atsakingai įvertinti tokį norą ir sulaukyti neblaivų vairuotoją bei taip apsaugoti ne tik jo, tačiau ir kitų eismo dalyvių sveikatą bei gyvybę.

 

Autoledi.lt