Laidą žiūrėkite kiekvieną sekmadienį, 18 val. per TV3.
Pirmą laida per Go3 galite peržiūrėti čia arba per TV3 televiziją čia.
Seni automobiliai vis dažniau išstumiami iš didmiesčių gatvių. Vieniems tokiais važinėti „ne lygis“, o kiti skuba jais kuo greičiau atsikratyti dėl griežtėjančių reikalavimų. Tačiau ką daryti, jei garaže stovi ne vieną dešimtmetį skaičiuojantis, bet mylimas automobilis, kuriuo vis dar norisi važiuoti?
Į šiuos klausimus atsakys naujas TV3 projektas „Savi ratai“ ir trys žinomi jo dalyviai: atlikėja Rūta Mur, šonaslydžio lenktynininkas Norbertas Daunoravičius-Norbė bei visuomenininkas Andrius Tapinas. Visi jie nuspendė ryžtis išskirtiniam eksperimentui, kurio metu savo senus legendinius automobilius bandė prikelti naujam gyvenimui!
Pagrindinis projekto tikslas – automobilius su senais vidaus degimo varikliais perdaryti į modernius elektromobilius. Net 20 savaičių trukusioje kelionėje į žalią ateitį visus tris dalyvius savo patarimais lydėjo laidos vedėjas, puikiai žinomas lenktynininkas Antanas Juknevičius.
Ir nors užduotis – sunki, naujos laidos vedėjas buvo užtikrintas, kad rizikuoti tikrai verta. „Kas pirmas pradeda, tas pirmas išlošia. Pasaulinė tendencija eina elektros link, o po 4–5 metų technologijos elektromobiliams jau leis bandyti įveikti net Dakarą. Vidaus degimo varikliai greičiausiai taps retro paradų puošmena...“ – teigė A. Juknevičius.
N. Daunoravičiaus-Norbės automobilių gerbėjams pristatyti nereikia. Puikiai žinomas drifto lenktynininkas nuolat konstruoja ir išbando pačius įvairiausius automobilius. Norbės garaže pabuvojo kelios dešimtys automobilių, tačiau šis projektas jam ypatingas. „Dabar lenktynėse važiuoju su benzininiu automobiliu, tačiau esu turėjęs ir dyzelinį – jis nelabai tinka. Reikės pabandyti, kaip važiuoja elektrinis. Jei gerai pritaikysime, gal visi užsinorės!“, – kalbėjo jis.
Prie projekto „Savi ratai“ prisijungęs Norbė pradėjo ieškoti klasikinio dvidurio automobilio. Išsvajotą BMW „chuliganą“ jis surado buvusiame šiaudų sandėlyje, po storu dulkių sluoksniu. „Tarp automobilių gerbėjų bus įvairių vertinimų, tačiau iš BMW išmontuosime legendinį 2.5 litrų benzininį variklį. Man pačiam skaudą širdį tai daryti...“ – veždamas mašiną į autoservisą laidoje atskleidė N. Daunoravičius-Norbė.
Atlikėja Rūta Mur prie naujo projekto taip pat prisijungė be ilgų dvejonių, kadangi vaikystėje daug laiko praleido garaže – jos tėvas dirba automobilių mechaniku. Jau nuo pat pirmos minutės ji žinojo, kad elektrinį variklį bandys įmontuoti į visureigį, jog galėtų visur pravažiuoti kiaurai! Projektui Rūta Mur pasirinko išskirtinį automobilį – Lietuvos kariuomenėje tarnavusį „Land Rover Defender“.
„Man patinka tas kampuotumas, minimalizmas, erdvė. Mano tikslas – pakeisti variklį, tačiau mašinoje išsaugoti kuo daugiau autentikos. Polinkis į retro estetiką atsiskleidžia ir mano muzikoje“, – sakė ji. Priešingai nuo ankstesnių dalyvių, visuomenininkas A. Tapinas sako apie mašinas visiškai „neraukiantis“. Automobilius jis rotuoja tarp protingų, kurie tinka šeimai, ir „krizinių“. „Jau buvo trys vidutinio amžiaus krizės ir visi susiję su sportiniais kabrioletais. Pirmas buvo prieš maždaug 20 metų, kai atsitiktinai įsigijau BMW 3 kabrioletą. Vėliau buvo dar keistesnis automobilis, kuriuo labai norėjau pasivažinėti – „Lotus Elise“, – pasakojo jis.
O šiame projekte A. Tapinas į elektromobilį nusprendė perdaryti garaže stovintį trečią savo „krizinį“ automobilį – „Alfa Romeo Spider“.
„Tai labai lepi dama, reikalaujanti daug dėmesio. Žmona dėl šios mašinos visą laiką šaipėsi ir buvo visiškai teisi. Mašina nelogiška, nepraktiška ir neapgalvota. Tačiau išgirdusi, kad bus toks projektas, ji sukluso. Elektrinės mašinos norėtų ir ji“, – sakė A. Tapinas.
Jis išdavė, kad vos susitikęs su meistrais, nusprendė juodą „spaiderį“ perdažyti raudonai. Deja, po kelių dienų šį pasirinkimą teko keisti, nes spalvos pasirinkimas nesulaukė palaikymo namuose...
Perdarinėjant automobilius projekto „Savi ratai“ dalyvių laukė daug sudėtingų pasirinkimų. Taupyti perkant ratlankius, ar greito krovimo lizdą? Bagažinėje palikti atsarginį ratą, ar įdėti akumuliatorių, kuris leistų nuvažiuoti papildomus 15 kilometrų? Ką daryti, kai pradėjus automobilio restauraciją, išlenda ankstesnių savininkų užmaskuoti defektai?
Tačiau svarbiausia, kad projekto pabaigoje dalyviai automobilius bandė oficialiai užregistruoti kaip elektromobilius. Tai reiškia, kad mašinos turėjo pereiti griežtą ekspertų vertinimą. Ar po pusmečio darbo ir išleistų tūkstančių eurų mašinoms buvo leista išvažiuoti į kelius, sužinosite laidoje „Savi ratai“.