Galima drąsiai sakyti, kad elektrinių automobilių rinką rimtai išjudino Elon‘o Musk‘o kompanija „Tesla“. Ši kompanija pradėjo gaminti sportinį elektrinį automobilį „Roadster“ dar 2008 metais, o dabar paskelbė planus ir apie naujojo „Roadster“ gamybą.
 

Jau planuojama, kad naujasis „Roadster“ prekyboje pasirodys 2020 metais. Šiuo metu jį galima iš anksto užsisakyti.


Tačiau nuo 2008 metų daug kas pasikeitė ir „Tesla“ nebėra vienintelė kompanija, kuri gamina aukščiausios klasės elektrinius automobilius. „Porsche“ kompanija planuoja sujungti savo legendinius dizaino sprendimus su aplinką tausojančiomis technologijomis ir visą tai įkūnys sportinis „Mission E“ automobilis.


Pirmą kartą „Porsche“ šį elektrinį sportinį automobilį „Mission E“ pristatė 2015 metais ir dabar tikimasi, kad jis į rinką pateks vieneriais metais ankščiau už naująjį „Roadster“. Tad kaip atrodys ir skirsis du prabangūs automobiliai?


Kaina


„Mission E“ bus pigesnis, tačiau iš karto reikia pasakyti, kad nei vienas iš šių automobilių nebus draugiškas asmeniniam biudžetui. „Porsche Mission E“ kaina prasidės nuo 85 000 JAV dolerių (beveik 69 000 eurų) ir, atsižvelgiant į prekės ženklą, tai neturėtų stebinti. Tuo tarpu „Tesla Roadster“ bazinė kaina milžiniška – 200 000 JAV dolerių (beveik 162 000 eurų).


Čia „Tesla“ gerokai pirmauja. Pasak „Porsche“, „Mission E“ nuo 0 iki 97 km/h (nuo 0 iki 60 mylių per valandą) įsibėgės per mažiau kaip 3,5 sekundės. „Tesla“ teigia, kad naujasis „Roadster“ gali įsibėgėti nuo 0 iki 97 km/h per 1,9 sekundės. Tačiau „Porsche“ tokiais konkurentų rezultatais visai nesistebi.


"Tesla modelis yra juokingos išvaizdos. Abu jų modeliai (senasis ir naujasis „Roadster“ aut. past.) yra vos ne vientisa baterija“, - Automobile Magazine sakė „Porsche“ produktų vadybininkas. „Taip nebus su Mission E. Jūs galėsite greitai važiuoti vėl ir vėl, o baterija ir maitinimo modulis neperkais. Taip pat ir dėl gana nuosaikaus įsibėgėjimo greičio jūsų neįsiurbs automobilio sėdynė, tiesiogine to žodžio prasme“.


Šioje kategorijoje ir vėl laimi „Tesla“. „Mission E“ galės vienu įkrovimu nuvažiuoti maždaug 482 kilometrus (300 mylių). Kaip elektriniam automobiliui, tai nėra prasti rodikliai, bet vis tiek gerokai atsilieka nuo „Roadster“. Žadama, kad „Roadster“ vienu įkrovimu galės nuvažiuoti net 997 kilometrus (620 mylių).


Įkrovimo laikas


Turbūt vienas iš svarbiausių momentų, tai įkrovimo laikas. Juk niekas nenorėtų laukti pusės dienos, kol jų automobilis bus pilnai įkrautas. Tad šioje kategorijoje truputi pirmauja „Mission E“, bet yra vienas niuansas.


Kol kas „Tesla“ nepateikė informacijos apie „Roadster“ įkrovimo laiką, tačiau jų 480 V „Supercharger“ įkrovimo stotys visiškai įkrauna „Tesla Model S“ automobilį mažaug per 75 minutes. „Porsche“ teigia, kad jų 800 V įkrovimo stotys vos per 15 minučių įkraus „Mission E“ bateriją iki 80 % ir energijos užteks nuvažiuoti maždaug 400 kilometrų (250 mylių).


Tačiau „Porsche“ dar tik planuoja JAV diegti savo 800 V įkrovimo stoteles. Jiems reikės laiko, kad sukurtų tokią infrastruktūrą, kokią jau turi „Tesla“. Tad „Mission E“ savininkai turės įkrauti automobilius kitose įkrovimo stotelėse, kuriose yra mažesnė galia, tad ir įkrovimo laikas pailgės.


Įrodyta galimybė palikti Žemės atmosferą?


„Tesla“ neabejotinai laimi šioje kategorijoje, tačiau atkreipiame dėmesį, kad į kosmosą paleistas „Roadster“ automobilis yra 2008 metų laidos. Vis dėlto, jei senasis modelis gali atlaikyti tokias apkrovas, kurios būna raketos paleidimo į kosmosą metu, tai tikėtina, kad naujasis „Roadster“ automobilis bus tikrai ne prastesnis. Tad kol „Porsche“ su savo „Mission E“ tik žengia į pasaulinę rinką, Elon‘as Musk‘as, išsiųsdamas į kosmosą savąjį „Roadster“, aplenkė net ir Vokietijos automobilių gamintojus.