Iki šiol pavarų dėžę su dviguba sankaba turėjo BMW. Nuo šiol tokią turi ir Porsche. Ar tai privalomas atributas sportinio automobilio vairuotojui?
Amžinas gyvenimas: didžiausia svajonė ar baisiausias košmaras?
“Porsche” gamyklos darbuotojams tai – svajonė. Jie nuolat ir, ko gero, amžinai tobulins tobulą – 911 modelį.
Tie, kurie mano, kad “devyni vienuolikto” tema jau išsemta, turėtų eilinį kartą nusivilti. Šiemet legenda debiutuoja su dvigubos sankabos pavarų dėže. “Porsche” ją vadina PDK (”Porsche Doppelkupplung”, išvertus iš vokiečių kalbos – “Porsche dviguba sankaba”). Šias pavarų dėžes gamina Vokietijos įmonė ZF. Tai ta pati įmonė, kuri “Volkswagen” koncernui tiekia tokio pat tipo pavarų dėžes, pavadintas DSG. “Porsche” taip pat subrendo šiai pavarų dėžei, nes dėl jos naujasis 911 tapo dar greitesnis.
Be to, atnaujintas 911 Carrera S dėl tiesioginio degalų įpurškimo sistemos tapo ne tik galingesnis (+30 AG), bet ir ekonomiškesnis (dabar vartoja 8 proc. mažiau degalų). Taigi naujasis Carrera S pasiekia 385 AG.
Laikas objektyviai įvertinti naująjį “vienuoliktuką”. Tam puikiai tiks BMW M3. Tiesa, šis yra talpesnis – keturvietis. Jis visada buvo laikomas vienu svarbiausių sportinių automobilių “tūzų”. 420 “arklių”, išgaunamų V8 varikliu – tikrai verti pagarbos. Visos šios kaimenės galią galiniams ratams perduoda tokio pat tipo pavarų dėžė, kuri vadinama DKG (”Doppelkupplungsgetriebe” –pavara su dviguba sankaba). Taigi – pirmyn į kovą!
Kelyje 911 pranašesnis
Kelias iš pirmo žvilgsnio atrodo nepavojingai, tačiau akli posūkiai, besikeičianti asfalto danga, itin staigūs posūkiai, nuokalnės – kelias gana dramatiškas, ypač kai važiuoji greitai. Čia Porsche demonstruoja savo dvasią. Nors tai atnaujintas modelis ir nuo senojo išoriškai beveik nesiskiria, tačiau trasoje juo važiuoti galima kur kas greičiau negu vairuojant jo pirmtaką.
Automobilis, rodos, įsikibęs į kelią ir posūkius įveikia labai užtikrintai, nebeslysta priekine ašimi į posūkio išorę, kaip tai “mėgo” daryti ankstesnis 911. Nuo šiol aktyvi PASM pakaba montuojama jau bazinėje Carrera S komplektacijoje. Tai puikus komforto ir sportiškumo derinys.
Puikiai, tiesiog nuostabiai veikiantis vairo mechanizmas yra būtent tai, dėl ko daugelis pirkėjų iš karto pasuka į Porsche prekybos saloną. Tokio informatyvaus ir užtikrinto valdymo negali pasiūlyti nė vienas automobilių gamintojas pasaulyje. Tai faktas!
Naujausio modelio elektroninė stabilumo sistema sureguliuota puikiai. Ji labai padeda vairuotojui greitai įveikti posūkius. Be to, galima drąsiai stabdyti darant posūkį. Anksčiau toks poelgis Porsche 911 vairuotojui būtų kainavęs labai brangiai.
Rodos, šiame automobilyje nebėra ką tobulinti – jis idealus, tačiau “Porsche” konstruktoriai vis sugalvoja ką nors, kas legendinį 911 daro dar greitesnį ir saugesnį.
Pavarų dėžės panašios
Stabdyti ir tuo pačiu metu perjungti žemesnę pavarą nėra jokio vargo. Vienas judesys pirštu, ir žemesnė pavara akimirksniu įjungiama. Esant automatiniam režimui pavaros persijungia taip pat žaibiškai. Piktina nebent nepatogus mygtukų išdėstymas ant vairo. Mentelės po BMW automobilio vairu – gerokai patogesnės.
Naujas patobulintas 3,8 l variklis vis dar “gyvena” Porsche gale ir veikia tiesiog puikiai. Dabar jis galingesnis, ekologiškesnis ir ekonomiškesnis negu bet kada anksčiau.
Tad ar daug nuo jo atsilieka mūsų “opozicija” – BMW M3? Bet kokiu atveju jis visada šalia – aiškiai matomas galinio vaizdo veidrodėlyje. Važiuojant šlapiu keliu M3 gerokai atsilieka, nes tada jis jaučiasi kaip karvė ant ledo. Be to, be specialių pusiau sportinių padangų M3 modelis nepasiekia gamintojo deklaruojamų dinaminių parametrų. Judant iš vietos Porsche jį tiesiog palieka stovėti. Stabdo 911 taip pat geriau. Žinoma, tam smarkiai pasitarnavo ir bandyto Porsche keraminiai stabdžiai, kurie kainuoja papildomus 28 tūkst. litų.
M3 komfortiškesnis
Tačiau “supertrečiukas” taip lengvai nepasiduoda. Jis rodosi esąs komfortiškesnis, tačiau pasižymi beveik tokiu pat puikiu sukibimu. Be to, pakeri tai, kaip lengvai ir greitai jis gali įveikti posūkius.
Tačiau BMW vairo mechanizmas neveikia taip tiksliai kaip Porsche, ypač sukinėjant jį itin mažu kampu. Aišku, palyginti su įprastais automobiliais tai nėra trūkumas, tačiau šįkart mes žaidžiame aukščiausioje lygoje. Tačiau keliaujant ilgus atstumus – rekomenduojame rinktis BMW. Jis tylesnis ir komfortiškesnis.
Vertinant pavarų dėžę ir variklį vienareikšmio atsakymo nėra. M3 V8 variklis kiek guvesnis veikdamas žemomis apsukomis.
Tiesa, M3 variklis neturi tiesioginio degalų įpurškimo sistemos ir tai jaučiama vertinant degalų suvartojimą – BMW testo metu jų surijo šiek tiek daugiau.
Linas Ščepkauskas
Išvada
Išvada vienareikšmiška. Nesvarbu, kurį automobilį pasirinksite, mokėti už naujos kartos pavarų dėžę apsimoka bet kuriuo atveju. Ji suteikia vairavimui naują atspalvį. Tačiau rinkdamiesi tarp šio testo automobilių, nepaisydami didesnės kainos, mes simpatijas atiduodame legendai. Ji diktuoja sportinių automobilių madas jau pusė amžiaus. Ir tikrai ne veltui.
Techniniai duomenys
BMW M3
V8 variklis, montuojamas priekyje išilgai * keturi vožtuvai kiekvienam cilindrui * variklio darbinis tūris – 3999 cm3 * maksimali galia – 309 kW (420 AG) esant 8300 aps./min. * maksimalus sukimo momentas – 400 Nm esant 3900 aps./min. * galiniai varantieji ratai * septynių pakopų dvigubos sankabos pavarų dėžė * ventiliuojami diskiniai stabdžiai * padangos – 245/40–265/40 R 18 Y priekyje/gale * 0–100/200 km/h – per 5,3/16,5 s * maks. greitis – 250 km/h * stabdymo kelias važiuojant 100 km/h sausa/šlapia danga – 34,9/34,2 m * degalų bako talpa – 63 l * vidutinės degalų sąnaudos bandymo metu – 13,0 l/100 km
Kaina: nuo 231 654 Lt
Techniniai duomenys
Porsche 911 Carrera S
Šešių cilindrų opozicinis variklis, montuojamas išilgai gale * keturi vožtuvai kiekvienam cilindrui * variklio darbinis tūris 3800 cm3 * maksimali galia – 283 kW (285 AG) esant 6500 aps./min. * maksimalus sukimo momentas – 420 Nm esant 4400 aps./min. * galiniai varantieji ratai * septynių pakopų dvigubos sankabos pavara * keraminiai stabdžiai – ventiliuojami, perforuoti * padangos – 235/35–295/30 R 19 Y priekyje/gale * 0–100/200 km/h – per 4,2 /14,5 s * maks. greitis – 300 km/h * stabdymo kelias važiuojant 100 km/h sausa/šlapia danga – 33,1/33,5 m * degalų bako talpa 64 l * vidutinės degalų sąnaudos bandymo metu – 12,8 l/100 km
Kaina: 350 000 Lt
ĮVERTINIMAS
Taškai (maks.) Porsche BMW
Techninė charakteristika
Įsibėgėjimas 20 19 16
Dinamika 20 18 17
Stabdžiai 20 20 16
Maksimalus greitis 20 20 15
Pavarų dėžė 20 19 18
Triukšmingumas 20 20 20
Malonumas vairuoti 20 19 17
Saugumas 20 19 18
Vairo sistema 20 19 17
Variklio galia 20 19 16
Tarpiniai rezultatai 200 192 170
Eksploatacinės išlaidos
Važiavimo komfortas 20 7 8
Sėdynės 30 9 8
Funkcionalumas 20 6 8
Degalų sąnaudos 30 3 2
Papildomos įrangos kaina 10 7 8
Medžiagų kokybė 20 8 8
Eksploatacinės išlaidos 20 7 7
Nuvertėjimas/garantija 20 10 6
Įvaizdis 20 10 6
Kaina 30 1 10
Tarpiniai rezultatai 100 68 71
Galutinis įvertinimas 300 260 241
Vieta 1 2