Keliautojai Vitoldas Milius ir Aidas Bubinas savo įsimintinų rekordinių kelionių sąrašą papildė dar vienu įrašu – jie užfiksavo greičiausią laiką elektromobiliu važiuojant nuo šiauriausio Europos taško Nordkapp iki Europos geografinio centro, esančio visai netoli Vilniaus. Tiesa, daugiau nei 2000 kilometrų kelionės tikslas buvo ne tik rekordas, bet ir patikrinimas, ar įprastu kasdieniu elektromobiliu galima nukeliauti į atokiausius Europos kampelius be papildomo pasiruošimo.
Šiam maršrutui keliautojai pasirinko „Peugeot e-5008“ – septynvietį elektromobilį, „AutoBild“ apdovanojimuise pelniusį geriausiojo šeimos automobilio titulą, aprūpintą 73 kWh talpos baterija ir pagal WLTP duomenis galintį nuvažiuoti net iki 502 km. Žinoma, toks nuvažiuojamas atstumas įmanomas važinėjant švelnesnėmis sąlygomis nei tomis, kurios pasitiko Europos Šiaurėje.
Atšiaurios sąlygos ir keliavimo subtilybės
Kalbėdamas apie įveikiamus kilometrus V. Milius minėjo, kad ilgose kelionėse įprastai nereikia tikėtis, jog viena įkrova bus galima nuvažiuoti maksimalų deklaruojamą atstumą dėl kelių priežasčių: „Keliaujant elektromobiliu įprastai stoji įkrovimo stotelėje baterijoje dar likus bent keliolikai procentų. Taip ramiau, nes visi esame susidūrę su situacija, kad stotelė neveikia arba yra užimta. Taip pat niekada nekrauname iki 100 procentų, nes tai būtų neefektyvų. Krovimas virš 80 procentų gerokai lėtėja.
Kitas svarbus veiksnys yra ir kelių specifika, oro sąlygos. Šiaurėje jis būna visoks ir šį kartą mus pasitiko 30 m/s vėjas – kartais būdavo sunku atsidaryti automobilio dureles, ką jau kalbėti apie padidėjusias sąnaudas. Bet mes norėjome šitą rekordą užfiksuoti tokiomis sąlygomis, kokios mums pasitaikė ir nelaukėme idealių. Tad tiems, kas norės, vietos rekordo pagerinimui tikrai dar yra.“
Viso elektromobiliu jie įveikė 2198 kilometrus ir tai padarė per 41 valandą 5 minutes. Keliautojai pasakoja, kad rinkosi tiesiausią ir patogiausią kelią, bet net ir tai reiškia, kad didelę dalį teko važiuoti ir vingiuotais, apledėjusiais keliais.
„Šiaurėje keliai valomi kitaip nei pas mus – dažnai tenka važiuoti nuvalytu ledu, ant kurio pabarstyta speciali skalda, gerinanti sukibimą. Mūsų „Peugeot“ buvo varomas dviem ratais ir apautas geromis žieminėmis padangomis. Kalbant su vietiniais jie juokėsi, kad atvažiavome visai nepasiruošę, bet tiesa ta, kad ir padangų, ir dviejų varančiųjų ratų užteko per akis. Automobilis gerai subalansuotas ir nė karto nesijautėme nesaugiai ar nestabiliai“, – kalbėjo V. Milius.
Du tūkstančiai kilometru ir tik dvi įkrovimo programėlės
Bene didžiausią nežinomybę ilgose kelionėse elektromobiliu kelia krovimo stotelių infrastruktūra bei naudojimasis jomis. Nors viskam galima pasiruošti dar būnant namuose, keliautojai šį kartą rinkosi kuo paprastesnį būdą ir neplanavo krovimo sustojimų iš anksto.
„Paskutinį kartą į Nordkapp elektromobiliu važiavau prieš tris metus ir per tą laiką situacija pasikeitė kardinaliai. Visoje kelionėje mums prireikė tik dviejų programėlių – Suomijoje naudojomės vieno tiekėjo tinklu, o daugelyje stotelių jau galima atsiskaityti kaip degalinėje, tiesiog kortele. Grįžus į Baltijos šalis užteko turėti „Ignitis ON“ programėlę, nes jų tinklas išsiplėtęs visose trijose valstybėse ir visiškai patenkina kelionės poreikius“, – pasakojo V. Milius.
Bendras visos kelionės „Peugeot e-5008“ sąnaudų vidurkis siekė 22,8 kWh, o dėl greito krovimo, juokavo keliautojai, kartais sustoję net nespėdavo pavalgyti. Tiesa, automobilis geba priimti 150 kW krovimo greitį, o didžioji dalis stotelių, pasitaikiusių kelionėje, taip pat buvo greitojo krovimo.
„Šioje kelionėje ne rekordas svarbiausia, o žinutė, kad elektromobiliu keliauti tikrai galima. Neturėjome bėdų grįžtant iš vėjuoto Nordkappo į beveik dešimt laipsnių žemiau nulio įšalusią Lietuvą, nebus problemų ir vasarą keliaujant į Nidą. Elektromobilis dabar tikrai gali būti tas automobilis, kuriuo keliauja visa šeima“, – apibendrino V. Milius.