Pirmą kartą „Fiat Tipo“ pavadinimas rinkoje pasirodė 1988-iais, tačiau modernusis modelis pasirodė 2015-iais, ir nusitaikė ne į bet ką, bet patį kompaktinės klasės karalių ir tikrą liaudies automobilį – „Volkswagen Golf“. Taikytis galima, bet dar reikia ir pataikyti. Nors itališkas modelis turi savų privalumų, bet kai kuriais atžvilgiai nusileidžia daugeliui konkurentų.
Pavyzdžiui, variklių pasirinkimas itališkame liaudies automobilyje skurdokas – 1.4 l benzininiai su 95 arba 120 arklio galių, bei 1.6 l su 110 arklių, kuris gali būti varomas tiek benzinu tiek ir biodegalais. Dyzeliniai pasirinkimai tik du – arba 1.3 l variklis su 95 arkliukais, arba 1.6 l su 120.
Pastarasis 1.6 l dyzelis, gali būti optimaliu pasirinkimu jei vertinate ekonomiją. Traukos ir dinamikos pakanka, bet automobilis nėra greitas. Šešių pavarų mechaninė greičių dėžė nėra labai tiksli ir pati maloniausia su ja dirbti, tačiau įpratus gyventi galima. Vairo mechanizmas ir važiuoklė nukreipti į komfortą, todėl kelio nelygumus sugeria gerai, bet jei norite daugiau azartiškumo, tai čia jo nė krislo. Nesupraskite neteisingai – tai nėra blogai, kai kuriems vairuotojams būtent to ir reikia, o „Tipo“ būtent tai ir suteikia.
Vienas netikėtas dalykas, kuriuo šis itališkas automobilis maloniai stebina – interjero kokybė. Geros medžiagos, kurios ne tik malonios lietimui, bet ir ganėtinai atsparios nusidėvėjimui. Dažniausiai „Fiat“ kokybe neblizga, bet „Tipo“ yra priešingybė. Tačiau italai galėjo pasistengti viską surenkant. Daug elementų kliba ir skleidžia ne itin malonius garsus. Ergonomika nebloga, be didesnių galvosūkių, bet centre sumontuotas lietimui jautrus ekranas galėtų veikti sklandžiau. Vairuotojams, kuriems patinka komfortas, įvertis minkštas šio modelio sėdynes ir ganėtinai erdvų interjerą.
Jei kiltų klausimų ar „Fiat Tipo“ patikimas automobilis, tai galima sakyti, kad ne auksas, bet tikrai ne tragedija. Dyzeliniai varikliai su didesne rida gali kelti problemų su kietųjų dalelių filtrais, kuriems užsikišus, negali įvykti priverstinė regeneracija, o dėl šios priežasties į tepalą patenka dyzelinas. Nepastebėjus laiku, tai gali sukelti rimtų variklio gedimų. Važiuoklė ganėtinai patikima, bet silpni vieta – svirtys, kurioms nusidėvėjus girdimi pašaliniai garsai. Rimta problema susijusi su koroduojančiais stabdžių sistemos vamzdeliais, per kuriuos pradeda skverbtis stabdžių skystis. Nuotaiką sugadinti gali ir elektronikos gedimai, pavyzdžiui, sugedęs valytuvų varikliukas, durų spynos ar drėgmės pažeistas saugiklių blokas.
Toks „Fiat Tipo“ tikrai nėra daugelio vairuotojų pasirinkimas numeris vienas. Tai niekuo neypatingas automobilis, neturintis nei ugnelės, nei net rusenančių pelenų. Nėra jis labai patrauklus ar turintis ypatingų išskirtinių savybių, palyginus su konkurentais. Tačiau toks naudotas „Tipo“ gali patikti tiems, kurie ir nori paprasto, bet komfortiško ir ganėtinai kokybiško kompaktinės klasės automobilio už neblogą kainą. Taigi, mūsų liaudies jis gal ir nepapirks, bet vieno kito vairuotojo dėmesio tikrai vertas.
TV6 LAIDA AUTOPILOTAS