Automobilio modeliui pasiekus gyvenimo ciklo vidurį, gamintojai jį neretai atnaujina. Tokiu būdu tikimasi, kad modernizuotas dizainas ir kelios kitos detalės sukels naują pirkėjų susidomėjimo bangą vis augančios konkurencijos aplinkoje. Tačiau ar tokie atnaujinimai iš tiesų suteikia automobiliui naujumo pojūtį?

 

Konkurencinė aplinka skatina progresą

Ypač konkurencingoje aplinkoje daugiausia bet kokio modelio automobilių parduodama per pirmuosius dvejus metus, vėliau pardavimo mastai ima mažėti. Natūralu, per tą laiką konkurentai išleidžia naujesnius, dėmesį prikaustančius modelius. Tas populiarumo blėsimas leidžia sulėtinti gamybos linijas, jas pritaikyti modeliui atnaujinti ir taip vėl padidinti pardavimą.

Štai vienas populiariausių krosoverių „Nissan Qashqai“, jau trečioji jo karta, sulaukė atnaujinimo tiek viduje, tiek išorėje. Jis turi visiškai naują priekinį bamperį, jame esančios aušinimo grotelės atkartoja samurajų šarvus. Jis gavo naują, individualesnę komplektavimo opciją: „N Design“ pasižymi išskirtine tiek išorės, tiek vidaus apdaila, naujomis spalvomis, išskirtiniais 20 colių ratlankiais. Aukštesnės komplektacijos automobilių salono kokybė pasiekė aukštesnį lygį prietaisų skydelį, porankius, durų kišenes ir kitas detales aptraukus oda.

Buvo patobulintas saugumo sistemų veikimas, taip pat savo profilį susikūręs vairuotojas pats galės susidėlioti, kurios sistemos turi veikti, o kurios – ne, jei šios jam trukdo. Patobulėjo technologijos: atsirado trimatė 360 laipsnių kamera, į multimediją buvo integruota „Google“ sistema.

„Gamintojas šiam atnaujinimui ruošėsi visus metus, vien į automobilio gamybą investavo 35 milijonus eurų. Per tą laiką buvo lėtinamos konvejerio apsukos, diegiamos ir testuojamos naujos robotų programos. Gamyklos įrenginiai buvo kalibruojami naujoms apdailos detalėms, dažyklos – naujoms spalvoms, taip pat buvo dirbama su naujomis technologijomis. Įdomu tai, kad gamyklos linijos naujam modeliui buvo ruošiamos tol, kol ant jų sukosi senasis. Visi darbai užtruko metus, o tada iš karto buvo pradėtas gaminti atnaujintas „Qashqai“, – sakė Jungtinėje Karalystėje esančioje „Nissan“ gamykloje apsilankęs automobilių fotografas ir žurnalistas Vytautas Pilkauskas.

 

Technologijos lemia daugiausia

Atnaujinimo proga „Nissan“ kabins ir naujas reklamas, miestą puoš gražesnio „Qashqai“ plakatai, šeimyninio krosoverio ieškantys pirkėjai, tikėtina, vėl sugrįš į japoniškos markės atstovybes. Tačiau ar atnaujinimų pakanka, kad automobilis ir pagal pojūtį atrodytų iš tiesų naujas?

„Galiu pasakyti, kad šiame automobilyje įdiegtas „Google“ įskiepis maloniai nustebino, nes veikė puikiai. Mums net estiškos muzikos pagrojo paprašius. Tai – didelis žingsnis pirmyn, darant automobilio valdymą patogesnį vartotojui“, – įspūdžiais dalijasi Portugalijoje automobilį bandęs automobilių žurnalistas, „15min.lt“ rubrikos „Gazas“ redaktorius Žilvinas Pekarskas.

Šiuo atveju „Google“ žemėlapiai tikslesni, lengviau valdomi ir išmanesni už kitas sistemas, taip pat jie sumažina vairuotojo priklausomybę nuo mobiliojo telefono ir mobiliojo ryšio, nes automobilis jį jau turi pats. Taip pat „Google Assist“ gerokai praplečia valdymo balsu galimybes, tiksliau reaguoja į natūralią kalbą, be to, neapsiriboja vien su automobilio funkcijomis susijusiais klausimais – pavyzdžiui, gali perskaityti gautas SMS žinutes sklandžia lietuvių kalba.

Tiesa, „Nissan“ naujajame „Qashqai“ nepakeitė pavaros sistemų. Elektrinių hibridų „e-Power“ technologija debiutavo vėliau nei pats modelis ir ji vis dar yra vienintelė, viena pažangiausių rinkoje, nes tai – tikrieji įsikraunantys elektromobiliai. „Qashqai“ ratus suka elektros motorai, o benzininis 1,5 litro darbo tūrio vidaus degimo variklis veikia tik kaip generatorius, įkraunantis 1,8 kWh bateriją. Japoniški hibridai, kuriuose pritaikyta ši technologija, pasižymi išskirtinai švelniomis, tačiau gerą dinamiką turinčiomis elektromobilių važiavimo savybėmis ir degalus naudoja taupiau nei įprasti hibridai.

Ekspertai pastebi, kad automobilių pramonėje labai retai pasirodo mechaninių naujovių, dėl to „Nissan e-Power“ naujoviškas pavaros tipas buvo plačiai aptariamas žiniasklaidoje. Dabar automobilių važiavimo savybės lėtai tobulėja. Didžiausi pokyčiai vyksta technologijų srityje, taigi technologiniai atnaujinimai ir modernesnis dizainas iš tiesų gali sugrąžinti senstantį automobilį į konkurencinę erdvę.

„Šiandien, užplūdus vienodų krosoverių bangai, vartotojams yra svarbu individualumas, tad formas paryškinanti „N Design“ leis pasipuošti. Naujame modelyje atsirado daugiau prabangos elementų. Nesakau, kad senasis buvo blogas, bet naujas – prabangesnis, ryškesnis, turintis tik aukštesnėje klasėje matytų technologijų, tad atrodo visai neblogai“, – patvirtina Ž. Pekarskas.

Atnaujintas „Nissan Qashqai“, tikėtina, vėl susigrąžins populiarumą, „Nissan Sunderland“ gamykla įsisuks visu pajėgumu ir taip dirbs dar bent dvejus metus. Vėliau konkurentai pristatys dar naujesnių, modernesnių modelių, pardavimas kris, gamyklos sūkiai lėtės ir inžinieriai galės kalibruoti ją jau visiškai naujo, ketvirtosios kartos „Qashqai“ gamybai. Automobilių gyvenimo karuselė suksis toliau.