Pasaulio ralio čempionate pastaraisiais metais vyksta kova tik dėl antrosios vietos. Pirmoji daugiau nei dešimtmetį rezervuota prancūzams vardu Sebastienas: 2004-2012 metais karaliavo S. Loebas, šiuo metu bandantis įsitvirtinti ralio reido ir ralio kroso pasauliuose, o nuo 2013-ųjų aukščiausių pozicijų neužleidžia jo tautietis S. Ogier. Kodėl taip nutiko?


Galima būtų suversti visą „kaltę“ gamintojams, kadangi S. Loebas visus 9 čempioniškus metus vairavo „Citroen“ automobilius (2004-2006 m. – „Xsara WRC“, nuo 2007-ųjų – C4 WRC), o S. Ogier – „Volkswagen Polo WRC“. Tačiau nuvertinti vairuotojų taip pat negalima: juk tose pačiose komandose tokiais pat automobiliais važiuoja daugiau nei vienas žmogus ir kažkodėl visi kiti pasirodo prasčiau.


S. Loebas tiesiog dominavo pasaulio ralio čempionate ir pagerino krūvą jo rekordų (daugiausia iškovotų pergalių etapuose, daugiausia prizinių vietų etapuose, daugiausia pelnytų taškų ir t.t.), o iškart po iškilmingo pasitraukimo 9-is metus iš eilės tampant čempionu, išbandė save žiedinėse lenktynėse – pasaulio kėbulinių automobilių lenktynių čempionate. 


Čia jam sekėsi ne taip įspūdingai – debiutiniame 2014-ųjų sezone iškovota „tik“ trečioji vieta. Prancūzas sugebėjo dukart nugalėti etapuose ir šešis kartus užlipti ant podiumo. Analogiškas pasiekimas buvo pakartotas ir 2015-aisiais.


Tai ne vienintelė jo patirtis žiedinėse lenktynėse – 2006-aisiais jis kartu su „Pescarolo-Judd“ komanda užėmė antrą vietą 24 valandų Le Mano lenktynėse, į priekį praleisdami tik kone dešimtmetį lyderiavusius „Audi“. 2008-aisiais jis netgi dalyvavo „Formulės-1“ peržiūrose ir buvo pasiruošęs startuoti pasaulio automobilių sporto karalienės 2009-ųjų sezono varžybose, tačiau dėl menkos patirties žiedinėse lenktynėse negalėjo gauti „FIA Super Licence“, reikalingos kiekvienam F-1 vairuotojui.


2016-aisiais S. Loebas startavo dvejose naujose disciplinose: Dakaro ralyje ir pasaulio ralio kroso čempionate „World RX“. Lenktyniaudamas Pietų Amerikos bekelėmis, S. Loebas užtikrintai pirmavo pusę savo debiutinio Dakaro maratono, kol nepadarė grubios klaidos važiuodamas kopose, nubloškusios jį į greičiausiųjų dešimtuko pabaigą. „World RX“ jam sekėsi taip pat neblogai: sezonas dar nesibaigė, o jis jau sugebėjo nugalėti viename etape bei pretenduoti į penktą vietą viso sezono įskaitoje.


Įdomu, kad S. Loebas savo lenktyninį gyvenimą susiejo su prancūzų PSA koncernu, kuriam priklauso „Peugeot“ ir „Citroen“ automobiliai. Juokaujama, kad nenorėdami prarasti S. Loebo, PSA koncerno vadovai sugalvoja dalyvauti vis naujose sporto šakose, kuriose super-lenktynininkas galėtų pasireikšti.


Panašią karjerą gali turėti ir devyneriais metais jaunesnis S. Ogier. Jis jau dabar yra antras sėkmingiausias WRC sportininkas, pagal titulų kiekį nusileidžiantis tik S. Loebui – Ogier jų turi keturis, įskaitant ir 2016-ųjų, kurį užsitikrino dar nesibaigus sezonui. Abu Sebastienai buvo komandos draugai iki 2012-ųjų, kol jaunajam Ogier atsibodo būti Loebo šešėlyje ir jis pasirašė kontraktą su „Volkswagen“.


2012-aisiais S. Ogier čempionate dar dalyvavo vairuodamas „Škoda Fabia S2000“, kadangi „Volkswagen“ savo WRC automobilį ketino sukurti tik 2013-ųjų sezonui. Pasiekęs krūvą S2000 klasės rekordų ir šviesmečiu aplenkęs kitus šios klasės dalyvius, S. Ogier visą sezoną kovojo ne su jais, o su kur kas greitesnius WRC automobilius vairuojančiais sportininkais.


Savo potencialą prancūzas įrodė 2013-aisiais, kai užtikrintai laimėjo WRC čempionatą vairuodamas debiutuojantį „Volkswagen Polo WRC“. Analogiškus pasiekimus jis kartoja jau ketvirtus metus iš eilės ir kol kas nėra jėgos, galinčios naująjį WRC Sebastieną sustabdyti. 


Tačiau panašu, kad šis WRC sezonas buvo paskutinis, kuriame vyko kova tik dėl antrosios vietos. Nes jėga, galinti sustabdyti „Volkswagen“ WRC komandą, atsirado – tai pats „Volkswagen“ koncernas, apribojęs savo dalyvavimą įvairiose lenktynėse ir atsisakęs WRC bei ilgų distancijų lenktynių čempionato, kur pergales skynė „Audi“.


Juolab kad 2017-aisiais į trasą sugrįžta du gamintojai: „Toyota“ bei „Citroen“, prisijungsiantys prie dabar esančių „Hyundai“ bei „Ford“. Sezonas turėtų būti labai įdomus.