Šeštadienio popietę finišavusiame „Winter Rally 2009″ nugalėtojo laurus nuskynė kitiems varžovams nė menkiausių vilčių nepalikę Saulius Girdauskas ir Paulius Urbonas. Utenos apylinkes užgulusios tūkstantinės žiūrovų minios eilinį sykį įrodė, kad automobilių sporto karalius – ralis – tvirtai kopia populiarumo viršūnės link.

 

Iš šešiasdešimties prie starto linijos išsirikiavusių ekipažų finišo tiesiąją kirto tik 43. Nuo pat varžybų pradžios be menkiausios konkurencijos į priekį išsiveržė Sauliaus Girdausko ir Pauliaus Urbono ekipažas su vieninteliu šiame ralyje startavusiu WRC automobiliu Škoda Fabia. Važiuodami 119,65 km/h vidutiniu greičiu, įveikė visą 101 km ilgio trasą greičiausiai – per 50 min. 38,9 sek. ir tapo aboliučios įskaitos ir A+ klasės nugalėtojais. Ralio nugalėtojams atiteko ir pagrindinis trofėjus – Utenos miesto mero taurė.

 

„Tikėjausi, kad ant prizininkų pakylos atsidurs vien Lietuvos sportininkų trejetas, tačiau šįkart mano lūkesčiai nepasiekė tikslo. Reikia siekti, kad ateityje neužleistume aukščiausių pozicijų svečiams ir kautumėmės su jais iki pat finišo”, - po varžybų kalbėjo S.Girdauskas.

 

Nuo ralio nugalėtojo atsilikęs 52,4 sek., antroje bendros ralio įskaitos vietoje ir įsitvirtino latviai Andis Neikšansas ir Peteris Dzirkalsas. Trečias liko taip pat svečias iš kaimyninės latvijos – Aivis Egle su šturmanu Martinšu Jerumsu. Kitiems lenktynininkams teliko ironiškai šypsotis, esą vienintelis su WRC automobiliu važiuojančio S.Girdausko priešininkas trasoje, kurio dar nepavyko aplenkti – priekyje jo judantis šešėlis.

 

Iš „žemiškesnių” automobilių serijos varžybų pradžioje geriausius rezultatus demonstravo pernykštis Lietuvos ralio absoliučios įskaitos nugalėtojas ir jau ketverius metus iš eilės N4 klasės čempionas kaunietis Vytautas Švedas su jam nuolat talkinančiu Žilvinu Sakalausku, pilotavę Mitsubishi Lancer Evo IX sportinį automobilį.

 

Jiems įkandin atkakliai sekė tokiu pačiu bolidu važiavęs Deivido Jociaus ir Kastyčio Torrau tandemas. Po pirmųjų trijų greičio ruožų šiuos du ekipažus teskyrė vos septynios dešimtosios sekundės dalys. Vis dėlto įnirtinga kova tęsėsi ne iki galo – aštuntajame greičio ruože V.Švedas nesuvaldė savojo automobilio ir išlėkė iš trasos, o jau po kelių minučių panašiomis aplinkybėmis dėl sumaitotos važiuoklės varžybos anksčiau laiko baigėsi ir D.Jociui.

 

Į ralio greičiausiųjų trejetuką aktyviai pretendavę pernykščiai Latvijos ralio čempionai A.Egle ir M.Jerumsas savo tikslą pasiekė tik po šešių greičio ruožų, kai pagaliau aplenkė D.Jocių su K.Torrau. Vėliau pastarajam ekipažui ir V.Švedui su Ž.Sakalausku iškritus iš lenktynių rikiuotės, latviai galėjo kur kas lengviau atsipūsti, mat jų pozicijos dar labiau sustiprėjo.

 

Kartu su „Winter Rally 2009″ startavo ir Latvijos ralio čempionatas, tad įnirtinga kova trasoje virė ne vien tarp Lietuvos ir Latvijos atstovų, bet ir tarp pačių „braliukų”. Tai įrodė tolesnė lyderių kaita, kai A.Neikšansas su P.Dzirkalsu likvidavo kelių sekundžių deficitą ir aplenkė čempiono titulą gynusius savo tautiečius bei įsitvirtino S.Girdausko užnugaryje. Nuo to laiko iki pat finišo užtikrintai trečioje vietoje tarp visų dalyvių ir antroje pozicijoje tarp Latvijos sportininkų tvirtai laikęsi A.Egle ir M.Jerumšas įrodė pagrįstai puoselėjantys ambicijas apginti pernai iškovotą čempionų titulą.

 

Ne mažiau azartiškai sportinius tarpusavio santykius aiškinosi ir atskirų klasių atstovai. Tiesa, būtent Latvijos sportininkai išsidėstė pirmose trijose N4 klasės pozicijose: pirmieji – A.Neikšanso ir P.Dzirkalso tandemas, o po jų sekė A.Egle su M.Jarumsu ir treti likę Janio Feldmanio bei Jurio Vilmanio ekipažas. Tik už šios latvių trijulės atsidūrė vis greičiau važiuojantys Ramūnas Čapkauskas ir Tomas Šipkauskas.

 

A8 klasės nugalėtojo titulą pelnė daugkartinis šalies ralio čempionas Rokas Lipeikis su šturmanu Renatu Vaitkevičiumi (bendroje įskaitoje – ketvirta vieta). N2000 klasės laureatais tapo jau dvejus metus Pasaulio ralio čempionate (WRC) „Fiesta Trophy” tasirės įskaitoje patirtį kaupiantis Vytautas Baranauskas su Gediminu Celiešiumi, važiavę Ford Fiesta automobiliu. Beje, šis ekipažas buvo nepavejamas tarp dviem ratais varomų automobilių ir bendroje įskaitoje džiaugėsi aukšta 16 pozicija.

 

Po metų pertraukos į ralio trasas sugrįžęs legendinis kauniečio Dovilo Čiutelės raudonasis Lada 2105 VFTS, kaip ir anksčiau, nepaliko abejingų ir pelnė daugiausiai žiūrovų palaikymo. Šįkart su šturmanu Žydrūnu Vaitkevičiumi savuoju „žaibu” važiavęs sportininkas tenkinosi antrąja vieta R2000 klasėje, į priekį užleisdamas Giedriaus Notkaus ir Dainiaus Aleknos ekipažą su Opel Astra.

 

Ledu padengti, o kai kur ir provėžuoti keliai ralio dalyviams neatleido net menkiausių klaidų. Devintasis ir dešimtasis greičio ruožai buvo sustabdyti, kai 67 numeriu pažymėtas latvių Mikso Ernstsonso ir Karlio Klavinšo pilotuotas Mitsubishi Lancer Evo IX rėžėsi į medį. Nuo smarkaus smūgio sportininkams prireikė skubios medikų pagalbos. Greitosios pagalbos automobiliu jiedu pristatyti į ligoninę. Pirminės apžiūros metu itin pavojingų sužalojimų medikai nenustatė.

 

Dar trečiame greičio ruože nuo kelio į pievas nuskriejo ir taip savo pasirodymą baigė internacionalinis ekipažas – latvis Janis Vorobjovas ir jam kelio stenogramą diktavęs patyręs mūsų šalies šturmanas Audrius Šošas.

 

Bene kurioziškiausia nesėkmė pačioje ralio pradžioje sujaukė visus planus Remigijaus Dermanto ir Juozo Rudzinsko duetui, važiavusiam šeštosios kartos Mitsubishi evoliucija, kadaise atnešusia ne vieną pergalę Rokui Lipeikiui. Startavę vienuolikti, R.Dermantas ir J.Rudzinskas pirmame greičio ruože parodė pavyzdingą tempą ir finišavo šešti. Kaip tik tą akimirką, kai atrodė, kad pirmasis išbandymas jau įveiktas, jų automobilis, vos tik pasiekęs pirmojo greičio ruožo finišą, čia pat apvirto. Toks apmaudus incidentas šįkart sportininkams vienareikšmiškai paskelbė ralio pabaigą.

 

Penkioliktą kartą Lietuvoje surengtas žiemos ralis šiemet pakeitė savo geografiją – varžybų centras iš Visagino persikėlė į Uteną. Toks „Winter Rally 2009″ organizatorių sprendimas pasiteisino su kaupu, mat būtent paskutiniosiomis dienomis, prieš pat ralį, į Aukštaitiją „sugrįžo” žiema ir švelniai spustelėjo taip lauktas šaltukas. Ledo sukaustyti žvyrkeliai – tinkamiausia kelio danga dygliuotoms sportinėms padangoms. Tuo pačiu įšalas tapo didele paguoda ir kelininkams, kurių didžiausias rūpestis – kuo mažiau suniokoti keliai. Tuo tarpu žiūrovai ilgai prisimins ir džiaugsis išskirtiniais tikro žiemiško ralio įspūdžiais. Preliminariais duomenimis, stebėti „Winter Rally 2009″ susirinko gerokai per 50 tūkst. žiūrovų iš visos Lietuvos bei kaimyninių šalių.

 

Trasų prieigose išsirikiavo per pusantro šimto Lietuvos ir Latvijos žurnalistų, ketinančių plačiai nušviesti „Winter Rally 2009″ ir pasidalinti įspūdžiais iš varžybų. Beje, startinėje rikiuotėje „braliukai” latviai tesudarė vos ketvirtadalį visų dalyvių, o paskui juos atvykę žurnalistai savo pajėgomis nenusileido lietuviams. Žiniasklaidos atstovų gretas papildė ir kolegos lenkai.