„Volvo Trucks“ didina elektrinių sunkvežimių apimtis ir pradeda serijinę sunkiųjų elektrinių sunkvežimių gamybą Gento gamykloje Belgijoje. Dabar elektriniai „Volvo“ sunkvežimiai gaminami keturiose gamyklose – trejose Europoje ir vienoje JAV.
„Esu sužavėtas! Gento gamykla yra didžiausia mūsų tinkle, todėl tai labai svarbus etapas. Dabar dar daugiau transporto įmonių gali elektrifikuotis su „Volvo“ sunkvežimiais“, – sako Rogeris Almas, „Volvo Trucks“ prezidentas.
Gente bus gaminami trys elektriniai modeliai – „Volvo FH“, „Volvo FM“ ir „Volvo FMX Electric“. Bendroji junginio masė gali siekti iki 44 tonų ir juos galima pritaikyti įvairiems pervežimų poreikiams.
„Mūsų sunkvežimiai labai mėgstami dėl išskirtinės kokybės, saugumo, dizaino ir vairuotojo patogumo. Mane labai džiugina, kad mūsų klientai gali gauti šias visas naudas ir tuo pačiu gabenti krovinius be CO2 emisijos“, – sako Rogeris Almas.
Gento gamykla yra didžiausia „Volvo Trucks“ gamykla, kurios metiniai gamybos pajėgumai yra apie 45 000 sunkvežimių. Elektriniai sunkvežimiai surenkami ant tos pačios platformos ir linijų, kaip ir dyzeliniai bei dujomis varomi sunkvežimiai. Toks sprendimas gamyklai suteikia didelį lankstumą atsižvelgiant į įvairių sunkvežimių variantų ir jų pritaikymo sričių poreikius. Baterijų blokai tiekiami iš neseniai atidarytos baterijų surinkimo gamyklos Gente, esančios šalia gamybos linijų.
Pirmieji pradėjo serijinę gamybą
Gento gamykla yra ketvirtoji „Volvo Trucks“ gamykla, gaminanti baterijose sukaupta energija varomus elektrinius sunkvežimius. Pirmąja tapo Blainvilio gamykla Prancūzijoje, kur 2019 m. „Volvo“ pradėjo gaminti elektrinius sunkvežimius, skirtus atliekų tvarkymui ir distribucijai miestuose. Po metų JAV buvo pradėta masinė „VNR Electric“ modelio, skirto regioniniams pervežimams, gamyba. Praėjusiais metais buvo pasiektas svarbus etapas, kai „Volvo Trucks“ pradėjo sunkiasvorių modelių serijinę gamybą Tuvės gamykloje Švedijoje ir tapo pirmuoju tokį žingsnį žengusiu gamintoju pasaulyje.
Iki šiol „Volvo Trucks“ 42 pasaulio šalyse priėmė maždaug 6 000 elektrinių sunkvežimių užsakymų, įskaitant ketinimų pirkti susitarimus.
„Vos prieš kelerius metus daugelis manė, kad sunkiasvorių sunkvežimių elektrifikuoti neįmanoma. Tačiau anksti nusprendėme, kad elektra yra pagrindinis mūsų kelias link nulinės emisijos. Dabar transporto sektoriui visame galime pasiūlyti plačią elektrinių sunkvežimių gamą“, – sako Rogeris Almas.
„Tačiau tam, kad įvyktų pastebimas perėjimas link elektromobilumo, vyriausybės turi veikti jau dabar ir pasiūlyti skatinimo programas tiems, kurie investuoja į naujas technologijas, didina elektros tinklo pajėgumus, taip pat įvesti CO2 mokesčius, kad tvarus transportas taptų konkurencingesnis.“