Vos nenugriuvau išgirdęs, kai italas Sardinijos saloje susižavėjęs apžiūrinėjo naująjį vokišką „Passat“ automobilį ir visiškai nuoširdžiai caksėdamas liežuviu vadino gražia mašina: la bella macchina! Tuo labiau, kad buvo rytas ir apie gražius dalykus nusimanantis pietietis, atrodo, vyno dar nebuvo spėjęs padauginti.
Įsižiūrėjau geriau ir aš – nagi išties automobilis gyvai atrodo geriau nei nuotraukose. O jei dar sedano kėbulo ir nudažytas bordine spalva, tai pagyroms neatsispiria ir estetai italai! Beje, mano sutiktas italas buvo ne vienintelis salos čiabuvis, palankiai įvertinęs automobilio išvaizdą – susidomėję pastatytą automobilį apžiūrinėjo ir vietos karabinieriai, ir viešbučio personalas. Tad neturiu jokių abejonių, kad komplimentus vokiškos automobilių pramonės atstovui italai dalino visai nuoširdžiai. Verta pažymėti, kad po nauju kėbulu slepiasi ir naujos technologijos.
„Volkswagen Passat“ yra populiariausias vokiečių tautinės automobilių markės modelis – kasmet jų parduodama daugiau kaip 1,1 milijonas, o nuo 1973 metų, kai pasirodė pirmasis „Passat“, jau parduota beveik 22 milijonai automobilių! Naujasis, aštuntos kartos „Volkswagen Passat“ debiutavo Paryžiaus automobilių parodoje (vienu metu pasirodė sedanas ir universalas), o apie jį daug techninės informacijos buvo pateikta išankstinio pristatymo metu gimtajame „Volkswagen“ mieste Volfsburge bei mūsų reportaže. Pagaliau sulaukėme galimybės jį išbandyti vis dar vasariškai šiltoje Viduržemio jūros Sardinijos saloje.
Sportiškesnis ir erdvesnis
Išties, naujasis „Volkswagen Passat“ atrodo gerokai dinamiškiau nei pirmtakas, o sedano modelyje dailiai su bagažine susiliejantis galinis statramstis primena madingą ir ekstravagantišką kupė–sedano kėbulo automobilį.
Už pirmtaką naujasis „Passat“ yra 2 mm trumpesnis, o jo ilgis siekia 4767 mm. Automobilio siluetas atrodo sportiškesnis ir dėl 1,4 cm sumažinto aukščio (1456 mm). O dėl beveik 8 cm didesnio atstumo tarp ašių, salono ilgis padidėjo iki 1,83 m. Daugiausiai naudingos erdvės atsirado gale sėdintiems keleiviams – atsisėdęs pats už savęs lyg bosas galėjau užsimesti koją ant kojos.
Virš galvų keleiviams atsirado papildomi 2,6 cm, o salono aukštis siekia 97,7 cm. Tad galima drąsiai sakyti, kad du didžiausi priekaištai ankstesniam modeliui – blanki išvaizda ir gana ankštos antros eilės sėdynės – buvo ištaisyti su kaupu.
Mesti svorį madinga!
Kaip ir daugelis kitų šiuolaikinių automobilių, taip ir naujasis „Passat“ gali pasigirti efektinga dieta – nuo šiol jis sveria iki 85 kilogramų mažiau nei prieš tai gamintas modelis. Kėbulas, palyginti su ankstesniu modeliu, lengvesnis net 33 kg, važiuoklė – 9 kg. O variklio ir pavarų dėžės tandemas vidutiniškai sveria 40 kg mažiau. Dėl mažesnio svorio reikia pagirti ir automobilio gamyboje naudojamą naująją „Volkswagen“ koncerno modulinę MQB platformą, kuria jis dalijasi su „Volkswagen Golf“, „Audi A3“, „Seat Leon“, taip pat „Škoda Octavia“.
Automobilį galima užsisakyti su LED priekiniais žibintais (LED dienos šviesos yra visų komplektacijų modeliuose), o gale jie bus montuojami į visus automobilius. Salone labiausiai į akis krenta milžiniškas, net 12,3 colių spalvotas itin didelės raiškos trimatis ekranas, sumontuotas tarp skaitmeninių tachometro ir spidometro. Jame galima matyti ne tik puikų navigacijos sistemos vaizdą, bet ir „MirrorLink“ sąsaja susieti su savo mobiliuoju įrenginiu ir naudotis telefone esančiomis programomis. Tiesa, kol kas tai veikia tik su „Android“ operacine sistema.
Erdvus automobilio salonas pasižymi ir gera ergonomika. Štai, pavyzdžiui, norint pervežti ilgus krovinius, galima nulenkti ne tik galinę sėdynę (arba tik vidurinę jos dalį), bet ir priekinę (papildomai kainuoja 314 Lt). Į sedano bagažinę tilps 586 l (21 litru daugiau nei į ankstesnį modelį), o į universalo bagažinę – 650 l (net 47 litrais daugiau). Nulenkus universalo galines sėdynes, naudingas krovinių skyriaus tūris padidės iki 1780 l. Be to, universalo bagažinės dangtis ne tik automatiškai pasikels, priartėjus kojai po galiniu buferiu, bet ir pats užsidarys, kai tik užfiksuos, kad paėmėte krovinį ir nuėjote (sistema papildomai siūloma už 2068 Lt).
Keleivių patogumui siūloma „Climatronic“ trijų zonų oro kondicionavimo sistema, kuri yra bazinės „Comfortline“ ir „Highline“ komplektacijos dalis, taip pat gali būti papildomai užsakyta ir pradinėje „Trendline“ komplektacijoje (1 709 Lt).
Bene vienintelis priekaištas dėl salono ergonomikos – po dešine vairuotojo ranka esantys puodelių laikikliai. Jei juose bus įdėti, pavyzdžiui, 0,5 l talpos gėrimų buteliukai, perjungiant pavarą už jų nuolatos klius ranka. Su tuo sutiko ir gamintojo atstovai, pripažinę, kad ne vienas aš pastebėjau šį ergonominį trūkumą.
Šiuolaikinė pagalbinė įranga
Naujasis „Passat“ turi ir daug šiuolaikinės saugumo įrangos. Pavyzdžiui, geresnėse komplektacijose siūloma avarinio stabdymo sistema „Front Assist“ – ji ne tik perspėja apie artėjančius pėsčiuosius ir automobilius, bet ir esant reikalui, pati stabdo automobilį. O „Side Assist“ drauge su „Line Assist“ ne tik perspės apie šone važiuojantį ar iš galo greitai artėjantį automobilį, bet ir neleis netyčia pasukti kliūties link. „Traffic Jam Assist“ sistema automatiškai stabdys ir akseleruos automobilį, važiuojant eismo spūstyje.
O štai kol kas tik gerokai brangesniam „Touareg“ modeliui siūlyta „Area View“ į ekraną perteiks panoraminį vaizdą, kuris palengvins manevravimą esant sudėtingoms eismo sąlygoms.
Bene šauniausias pagalbininkas – automatinė automobilio su priekaba statymo „Trailer Assist“ sistema. Ji itin palengvins gyvenimą vairuotojui, kuriam teks statyti automobilį su priekaba atbuline eiga. Jam tereikės įjungti reikiamą pavarą ir laiku nuspausti stabdžio pedalą – viskuo kitu pasirūpins automobilio elektronika.
Galingi, bet taupūs šiuolaikiniai motorai
Bandymų metu „Volkswagen Passat“ buvo siūlomas ir su galingiausiu kada nors „Volkswagen“ gamintu keturių cilindrų 2.0 l net 240 AG ir 500 Nm pasiekiančiu biturbodyzeliniu motoru. Jis komplektuojamas su 7 pavarų DSG dviejų sankabų automatine greičių dėže ir visų varančiųjų ratų „4Motion“ pavara.
Teko pripažinti, kad Sardinijos sala yra tiesiog per maža, o keliai – pernelyg vingiuoti tokio galingo automobilio, kad ir su visų varančiųjų ratų pavara, bandymams – labiausiai jis tinkamas neriboto greičio Vokietijos autobanuose. O ir kaina greitai atvėsino emocijas – tai brangiausias „Passat“ modelis, kainuojantis nuo 142 987 Lt. Palyginimui, bazinio modelio kaina su benzininiu 1,4 TSI / 125 AG motoru prasideda nuo 69 757 Lt.
Kitus gamos variklius sudaro 1,4-2,0 l TSI 120-280 AG turbobenzininiai ir 1,6-2,0 l TDI 120-190 AG turbodyzeliniai motorai. Mano galva, optimalus pasirinkimas mažiau važinėjantiems būtų benzininis 1,4 TSI / 150 AG motoras (nuo 85 719 Lt) o keliaujantiems dažniau ir toliau tiktų modelis su turbodyzeliniu 2,0 TDI / 150 AG motoru (nuo 99 665 Lt). Tuo tarpu silpniausias gamoje „turbodyzelis“ su 1,6 TDI / 120 AG motoru kainuoja nuo 84 493 Lt.
Ir 150 AG turbobenzininis, ir tokios pačios galios turbodyzelinis modeliai siūlo puikų degalų ir dinamikos santykį. Su benzininiu motoru ir šešių pavarų mechanine greičių dėže „Passat“ įsibėgėja per 8,4 sekundes ir vidutiniškai naudojo apie 7,5 l/100 km benzino (gamintojas nurodo 5,0 l/100 km sąnaudas). Su „turbodyzeliu“ jo pagreitis iki 100 km/val. 0,3 sekundės lėtesnis, bet vidutinės sąnaudos buvo mažesnės nei 6 l/100 km (gamintojas nurodo 4,1 l/100 km).
Taip pat kitais metais pasirodys ir iš tinklo įkraunama „Passat Hybrid“ versija. Šio automobilio ratus suks tiesioginio įpurškimo 1,4 l TSI / 156 AG benzininis ir 109 AG elektros motorai, kurių bendra galia ir sukimo momentas sieks 218 AG ir net 400 Nm. Gamintojai žada, kad automobilis bus itin taupus ir net iki 50 kilometrų juo galima bus nuvažiuoti vien tik elektros režimu. Tačiau vartant naujo automobilio kainoraštį net baugu ir pagalvoti apie hibridinio modelio kainą.
Papildomai užsakoma adaptyvi pakaba
Sakykit ką norit, bet vokiečiai sugeba „išmokyti“ savo automobilius gerai važiuoti. Ne išimtis – ir naujasis „Passat“. Ypač jei jis turi adaptyvią DCC pakabą (papildomai kainuoja 3 418 Lt). Galite pasirinkti pakabos standumą priklausomai nuo važiavimo stiliaus, o elektra reguliuojami amortizatoriai prisitaikys prie kelio dangos ir važiavimo sąlygų.
Taip pat papildomai galima užsisakyti sportišką pakabą (950 Lt) su 15 mm mažesne prošvaisa, o dažniau važinėjantiems blogesnės dangos keliais, už 2 189 Lt siūloma ne tik 15 mm didesnė nei standartinė prošvaisa, bet ir papildoma variklio apsauga.
Priklausomai nuo automobilio greičio veikianti vairo sistema leidžia ne tik tiksliai įveikti greitus posūkius užmiestyje, bet ir itin lengvai manevruoti besisukiojant ankštose miestų gatvėse.
Išvada
Gamintojas ištaisė pagrindines klaidas – blankią pirmtako išvaizdą ir ankštą antrą sėdynių eilę. Nuo šiol gal tai ir ne pats gražiausias, bet išties dailus D segmento automobilis, pasižymintis ir erdviu salonu. Puikiomis važiavimo savybėmis garsėjo ir ankstesnis modelis, o naujajame modelyje buvo pagerintas ir važiavimo komfortas. Žinoma, visa tai kainuoja nepigiai – panašios įrangos modelis brangesnis tiek už „Opel Insignia“, tiek ir už „Ford Mondeo“. Tačiau sunku paneigti, kad „Volkswagen“ ir vėl pristatė etaloninį automobilį savo klasėje, kurio pergalingą žygį gali sutrukdyti nebent vis auganti pirkėjų dalis, vietoje klasikinio tipo kėbulo automobilių (sedanų ar universalų) besirenkanti madingas SUV mašinas.
Įvertinimas 9/10
„Volkswagen Passat“ vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 1968 cm³
Degalai: dyzelinas
Galia: 110 kW/150 AG/3500-4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 340 Nm/1750-3000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 pavarų mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4767 mm
Plotis: 1832 mm
Aukštis: 1456 mm
Važiuoklės bazė: 2791 mm
Svoris: 1475 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,7 sek.
Maksimalus greitis: 220 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,1 l/100 km
CO2 emisija: 108 g/km
Bagažinės tūris: 586/1152 l
Kaina: nuo 99 665 Lt