Ilgokai sėlinanti arba šilta žiema kai kuriuos padangų gamintojus kartais verčia gerokai paprakaituoti. Kodėl? Štai, pavyzdžiui, “Pirelli” žieminių padangų pirkėjams Vokietijoje pernai žadėjo, kad jei nuo lapkričio vidurio iki vasario pabaigos bus mažiau kaip 67 dienos, per kurias temperatūra bus žemesnė nei plius 7°C, jis klientams sugrąžins pusę padangų kainos.

 

O ADAC klubo nariams – net 75 proc. Taip, žarstant tokius drąsius pažadus galima lengvai “sėsti į balą”. Ypač kai žiemos Europoje pastaraisiais metais itin švelnios. Kiti padangų gamintojai irgi susirūpinę.

 

Patirtis rodo, kad žieminės padangos geriausiai perkamos tada, jei prieš metus būta šaltos žiemos. Jei praėjusi žiema buvo šiltoka, atėjus rudeniui žmonės už piniginės griebiasi ne taip greitai. Be to, daug kam kyla abejonių, ar lauke esant daugiau nei 10°C šilumos važinėti žieminėmis padangomis yra saugu.

  

Kai kurios žieminės padangos yra labiau žieminės nei kitos

 

Žiemines padangas geriausia išbandyti ant sniego. Ten, kur žieminiais batais “apautas” automobilis be vargo pravažiuos, mašinai su vasarinėmis padangomis geriau nė nebandyti kišti nosies. Vis dėlto 100 km/h greičiu ant sauso asfalto važiuojančiam automobiliui sustoti neperžengus 40 m žymos beveik neįmanoma. Tam prireiks mažiausiai 45–50 m, bet tai taip pat nėra blogas rezultatas.

 

Sudėtingesnis klausimas – važiavimas per lietų. Ne tokia kieta guma ir sudėtingesnis žieminių padangų protektoriaus raštas, dėl ko vanduo prasčiau išstumiamas iš griovelių, pablogina sukibimą su kelio paviršiumi ir gerokai pailgina stabdymo kelią.

 

Tiesa, esant šiltesniam orui jos susidėvi daug greičiau. Padangų specialistai pataria, kad už lango esant aukštesnei temperatūrai ypatingą dėmesį reikėtų atkreipti į padangų slėgį bei vengti staigiai įsibėgėti ir stabdyti.

 

Tai trumpina padangos gyvavimo laiką. Didesnių problemų patiria pigiausių žieminių padangų savininkai. Jos ne tokios universalios, blogiau išstumia vandenį ir greičiau praranda efektyvumą. Tad ir važinėti reikia lėčiau.

Loreta Žilinskaitė

 

Stabdymas ant sausos dangos

 

Važiuojant vasarinėmis padangomis, mašiną pavyks sustabdyti ties 40 m riba, žieminėmis – ties 44–50 m žyma. Toks yra orientacinis stabdymo kelias riedant lygiu sausu keliu ir važiuojant automobiliu su gerai veikiančiais stabdžiais su ABS.

 

Važiavimas šlapiu keliu

 

Kasmet atliekami padangų testai rodo, kad važiuojant šlapiu keliu, esant apie 10°C šilumos, visas rungtis laimi vasarinės padangos. Kokybiškos žieminės padangos yra beveik vienodai geros, bet pigiausiai kainuojančių rezultatai beviltiški.

 

Verta žinoti

 

Lietuvoje važinėti žieminėmis padangomis privalu nuo lapkričio iki balandžio mėn. Šiuo laikotarpiu galima tikėtis didelių temperatūros šuolių: gali snigti arba dribti šlapdriba ir susidaryti plikledis. Tokioms oro sąlygoms vasarinės padangos visiškai nepritaikytos. O žieminės, esant permainingiems orams, užtikrina didesnį saugumą kelyje.

 

Aišku, sunku tikėtis, kad važiuojant sausu keliu, lauke esant 7°C šilumos, kurios nors žieminės padangos nurungtų vasarines. Tačiau tai, kad dabartinėmis oro sąlygomis važinėti žieminėmis padangomis daug saugiau nei vasarinėmis – akivaizdus faktas.