Kas yra vasaros automobilis? Visi vienbalsiai atsakytų, kad kabrioletas. Juk daugelis yra matę ne vieną filmo sceną, kai bestogis automobilis šiltą vasaros dieną rieda miesto gatvėmis. Automobilių rinkos ekspertai teigia, kad kabrioletą ne visada galima priskirti prie prabangių automobilių, o daugelio eksploatacijos kaštai nedaug skiriasi nuo įprastinių automobilių.


Pasak automobilių ekspertų, nors Lietuva nepanaši į kabrioletams skirtą šalį, čia lietingų dienų kone daugiau nei saulėtų, tačiau tai nereiškia, kad čia neverta eksploatuoti minėtos transporto priemonės. Pavyzdžiui, Didžioji Britanija irgi pasižymi kaprizingu oru, tačiau kabrioletai ten populiarūs.


Skelbimų portaluose galima surasti nemažai kabrioletų, kurių kaina neviršija 3000 eurų. Pavyzdžiui, už 2100 eurų parduodamas 2004 m. gamybos „Renault Megane II“. Jis varomas dyzelinu, 1,9 l variklio. 


Vieneriais metais senesnis 2,2 l. variklio taip pat dyzelinis „Opel Astra II DTI“ paduodamas už 2800 eurų. Skelbime rašoma, kad stogas veilokinis, tad gerai sulaiko šilumą, o šildymo sistema dvigubai galingesnė negu tradicinio automobilio.


Pasak Nerijaus Paketūro, transporto skelbimų portalo Autogidas.lt projekto vadovo, ieškant kabrioleto svarbiausia yra įvertinti stogo kokybę – iš kokios medžiagos jis yra pagamintas, kaip prigludęs prie kėbulo, ar stogas nėra suplyšęs arba nekokybiškai „lopytas“. 


„Pagrindinis kabrioleto privalumas yra pakeliamas stogas, tad prieš įsigyjant tokio tipo automobilį, kiek įmanoma patikrinkite stogą, ar sklandžiai veikia jo mechanizmas, ar gerai priglunda užsidarant. Sandarumą lengvai galima patikrinti automobilių plovykloje. Patikimesni yra iš metalo pagaminti stogai, nes jie sandaresni, neturi lanksčios medžiagos, kuri greičiau susidėvi. Jie geriau tinkami eksploatuoti ir žiemą“, – sako N. Paketūras


Prabangūs kabrioletai


Kabrioletai su metaliniu stogu dažniausiai yra brangesni. Ekspertai teigia, kad didesnį dėmesį reikia atkreipti, jeigu automobilis buvo „daužtas į galą“. Tokiu būdu gali būti sugadintas stogo pakėlimo mechanizmas arba hidraulika.


Kokybiškiausius kabrioletus gamina premium segmento automobilių gamintojai, pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“, BMW ar „Audi“. Minėtos kompanijos yra pagaminusios ne vieną kabrioleto modelį. Jų yra ir dviviečių, kaip pavyzdžiui, BMW Z4 ar „Mercedes-Benz SLK“, ir 2+2 sėdimų vietų, t.y. dvi įprastos automobilio priekyje ir dvi vaikiškos gale, pavyzdžiui, Audi TT. 


2004 m. pagamintas benzinu varomas „Mercedes-Benz SLK“ parduodamas už trigubai didesnę kainą nei minėti tokio pačio senumo „Opel“ ar „Renault“ modeliai. Jo kaina 7700 eurų. Žinoma, skelbimų portaluose galima surasti ir tokių automobilių, kurie kainuoja 13900 eurų (pavyzdžiui, „Mercedes-Benz SL 350“ 2005 m.), o 2014 m. metų gamybos minėtos markės automobilis gali būti parduodamas ir už 35000 eurų.


Išskirtiniai kabrioletai


„Daugelis mano, kad kabrioletai yra tik sportiniai automobiliai. Nors dėl savo struktūros tvirtumo jie beveik visada gaminami tik dviejų durų, tačiau galima sutikti ir itin originalių pavyzdžių. Tarkime nedidelis miesto automobilis „Smart“, kuris irgi gaminamas su kabrioleto kėbulu. Tokių automobilių galima surasti ir už 3500 eurų“, – sako N. Paketūras.


Pasak jo, kabrioletai gali būti ir praktiški – pavyzdžiui. „Audi A4“ arba „Mercedes-Benz CLK“ kabrioletai yra vidutinės klasės automobiliai, kuriuose telpa 4 suaugę žmonės. Be to, jų varikliai, pakabos konstrukcija yra analogiška kokią turi tokie patys automobiliai sedano kėbulu. 


Pastaruoju metu gamintojai ieško naujų rinkos nišų, todėl galima aptikti kabrioletų ir su visureigio kėbulu, pavyzdžiui, „Nissan Murano“ arba naują „Land Rover Range Rover Evoque“, kurio kaina viršija 50000 eurų.


„Visureigiai kabrioletai nėra itin populiarūs tarp pirkėjų. Galbūt dėl to, jog visureigių paskirtis yra būti tvirtiems ir saugiems automobiliams. Kabrioletai, nors ir turi daug specialios saugumo įrangos, pavyzdžiui, automatiškai išlendančius lankus už keleivių galvos. Visgi jie nėra tokie saugūs ir tvirti kaip įprasti visureigiai“, - sako Autogidas.lt projekto vadovas.


Skelbimų portaluose įmanoma surasti ir prieš daugiau nei 30-etį ar dar seniau pagamintų kabrioletų. Jų kaina priklauso nuo automobilio amžiaus ir modelio retumo. Pavyzdžiui, 1981 m. benzinu varomas „Volkswagen Golf“ parduodamas už 4000 eurų, o 1965 m. „Cobra AC“ už 39900 eurų. 


Automobilių ekspertai pataria, kad įsigyjus kabrioletą verta kruopščiai sutepti visus stogo mazgus, stogą impregnuoti, sandarinimo gumas sutepti silikonu. Jeigu nusipirkote kabrioletą minkštu stogu, pasidomėkite galbūt jūsų modeliui gaminamas kietas „hardtop“ stogas, kurį galima uždėti ir automobilį eksploatuoti ir esant  lietingam orui. Taip pat pasirūpinkite automobilio ir savo daiktų saugumu, todėl sustoję nepalikite daiktų automobilyje, dėtuvę užrakinkite, o šoninius stiklus net ir esant nukeltam stogui geriau palikti uždarytus.