KANDIDATAI
Audi A6 2.0 TDI
Ultra S-tronic
190 AG
Maks. greitis – 232 km/h
0–100 km/h – per 8,5 s
KAINA – 149 033 Lt
BMW 520d
Steptronic
184 AG
Maks. greitis – 231 km/h
0–100 km/h – per 7,8 s
KAINA – 167 700 Lt
Mercedes E 220 BlueTec
170 AG
Maks. greitis – 227 km/h
0–100 km/h – per 8,4 s
KAINA – 157 183 Lt
Volvo S80 D4
Geartronic
181 AG
Maks. greitis – 225 km/h
0–100 km/h – per 8,1 s
KAINA – 154 848 Lt
Didelio darbinio tūrio mažiausiai šešių, bet dar geriau aštuonių cilindrų variklis ilgai buvo vertinamas kaip itin svarbus padėties simbolis. Gamintojai tarpusavyje konkuravo, kuris pristatys dar didesnį ir galingesnį, šimtus arklio galių turintį motorą. Jų šūkis buvo paprastas: mūsų automobiliai galingesni, greitesni ir, žinoma, prestižiškesni! Deja, mašinos vis brango, joms reikėjo vis daugiau degalų, jos vis labiau teršė aplinką. Tačiau degalams pabrangus iki begalybės, šiandien šis varžymasis galia būtų tolygus anglimi kūrenamos elektrinės statyboms vėjo jėgainių parke!
Tad šiandien kur kas labiau nei vien tik galia svarbesnės yra hibridinės ir kitos degalus tausojančios technologijos. Tad užrašas didelėmis raidėmis „ultra“ ant bandomojo Audi A6 durelių reiškia ne itin galingą, o pasididžiavimo vertą itin taupų automobilį, kuris 100 kilometrų kelio vidutiniškai sudegina vos 4,4 l dyzelino! Visi turi žinoti, kad šis prestižinis modelis yra be galo taupus. Tiek pat sudegina ir Mercedes E 220 BlueTec, o štai anksčiau buvusio taupiausio tarp šios klasės atstovų BMW 520d automobilio gamintojai nurodo 0,1 l didesnes vidutines degalų sąnaudas.
Nuo taupiųjų vokiškų sedanų neatsilieka ir Volvo S80 D4. Nors šis švediškas sedanas gaminamas ne vienerius metus ir pasiekė itin garbų amžių, jame sumontuotas naujausias dyzelinis motoras, derinamas su aštuonių laipsnių automatine pavarų dėže. Todėl gamintojas taip pat nurodo vos 4,5 l/100 km siekiančias degalų sąnaudas. Vis dėlto ko verti šie teoriniai pažadai tikrovėje?Kuriame iš šių itin taupių verslo klasės automobilių geriausiai dera važiavimo, komforto ir nedidelių degalų sąnaudų savybės? Tai sužinosime šio palyginamojo testo metu.
Volvo S80 D4 505 taškai
Šis Volvo S80 gaminamas net nuo 2006 metų! Vis dėlto nepaisant garbingo aštuonerių metų amžiaus, jis neatrodo pasenęs, gamintojas nuolatos jį atnaujina, o visai neseniai buvo sumontuotas ir naujas variklis. Modelio gamoje nebeliko neekonomiškų V8 motorų, vietoj kurių buvo pristatyti nauji, šiuolaikiniai turbodyzeliniai keturių cilindrų varikliai, derinami su aštuonių pavarų automatine greičių dėže. Savo dinaminėmis savybėmis šis švedas lenkia Mercedes ir degalų sąnaudomis prilygsta vokiškiems automobiliams.
Ir tik važiuojant visu greičiu greitkelyje, automobilio kompiuteris rodo didesnes nei 13 l/100 km momentines degalų sąnaudas. Tuo tarpu E klasės Mercedes, A6 ir „penktukas“ tenkinosi mažiau nei 12 l/100 km. Šis dyzelinis Volvo automobilis išsiskiria stebėtinai gera dinamika, vikrumu ir komfortu. Nors valdymu ir pakabos darbu jis neprilygsta varžovams, tačiau važiuoti juo vis tiek malonu. O salono priekyje lyg ore kabanti centrinė konsolė sukuria itin atpalaiduojančią atmosferą, nors ir užima nemažai vietos, tad sėdintiems priekyje gana ankšta. Taip pat sėdėjimo padėtis ir multimedijos valdymas neprilygsta tam, kuris yra Audi, BMW ir Mercedes automobiliuose.
Mercedes E 220 CDI 531 taškai
Šiame E klasės Mercedes sumontuotas šiuolaikiškas ir taupus „BlueTec“ dyzelinis motoras. Kitaip nei Volvo ir BMW, jam reikia papildomo „AdBlue“ skysčio, dujų išmetimo sistemoje neutralizuojančio nuodingus azoto oksidus (NOx), tad jam skirta talpa bagažinėje užima papildomą vietą. Su 80 litrų dyzelino baku Mercedes
gali nuvažiuoti beveik 1500 kilometrų – neprilygstamas rezultatas tarp visų šiame teste dalyvaujančių keturių prestižinių sedanų! Pasiektos vidutinės 5,5 l/100 km degalų sąnaudos yra geras rezultatas, įvertinant tai, kad šis testo dalyvis sveria maždaug 100 kg daugiau nei konkurentai. Tik gaila, kad Mercedes variklis dirba garsiai ir triukšmingai.
Norėtųsi, kad daugiau nei 150 tūkst. litų kainuojančio prestižinio verslo klasės automobilio salonas mažiau primintų taksi automobilį. Be to, valdymo savybėmis ir dinamika jis neprilygsta nei Audi A6, nei 5 serijos BMW. Tačiau jis gali pasigirti gera saugumo įranga su LED žibintais ir pėsčiuosius nuo didesnių sužalojimų eismo įvykio atveju apsaugančiu aktyviu variklio dangčiu. Jokių abejonių – Mercedes yra geras automobilis, deja, šiame teste jis nėra geriausias.
Audi A6 2.0 TDI ultra 532 taškai
Ingolštato radikalas
Taupus variklis, išskirtinė surinkimo kokybė, bet mažiausias važiavimo komfortas ir ne itin erdvus salonas.
Kažkada ekonomiškiausi Audi modeliai buvo pakrikštyti TDI-e vardu, tačiau kompanijos rinkodarininkai sugalvojo jiems naują pavadinimą „ultra“. Ir nors gamintojas žada vos 4,4 l/100 km vidutines dyzelino sąnaudas, šis radikalas iš Ingolštato gali pasiekti didesnį nei 230 km/h maksimalų greitį! O važiuojant didesniu nei 180 km/h greičiu, jo momentinės degalų sąnaudos neviršija 12 l/100 km. Be to, dėl sumontuotų garsą izoliuojančių stiklų (papildomai kainuoja 4654 Lt), jis važiuoja itin tyliai.
Audi ypatingai vikrus ir neatrodo, kad vairuojamo automobilio ilgis siekia 4,91 m. Ir nors po kapotu turėdamas 190 „arklių“ variklį tai yra galingiausias šio testo automobilis, įsibėgėdamas iki 100 km/h jis užtrunka ilgiausiai – 8,5 sekundės. Taip nutinka todėl, kad jo dviejų sankabų automatinė pavarų dėžė galią priekiniams ratams perduoda ne taip efektyviai, kaip kituose vokiškuose automobiliuose su galiniais varančiaisiais ratais sumontuotos
įprastos automatinės pavarų dėžės. Be to, kaip ir Mercedes automobiliui, čia taip pat papildomai reikia „AdBlue“ skysčio. Ir nors Audi A6 iš tiesų yra ultrataupus automobilis, dėl nekomfortiškos važiuoklės ir sudėtingo multimedijos valdymo jis lieka antroje vietoje.
BMW 520d 538 taškai
Daugkartinis testų nugalėtojas ir vėl atsidūrė ant aukščiausio laiptelio. Dešimt kartų BMW 520d dalyvavo „Auto Bild“ žurnalo palyginamuosiuose testuose ir visus
dešimt kartų juose nugalėjo! Jis yra tas šauniausias šio testo sedanas, kuriame geriausiai dera važiavimo, komforto ir nedidelių degalų sąnaudų savybės. Užtikrintą
valdymą suteikia tiksli vairo sistema, nors „penktukas“ ir nėra toks vikrus kaip E klasės Mercedes ir Audi A6. Tačiau BMW yra komfortiškiausia šio palyginimo
mašina, nes į bandytą automobilį buvo papildomai sumontuota dinaminės amortizatorių kontrolės sistema (4570 Lt).
Nei vienas kitas teste dalyvavęs automobilis nesiūlo tokio didelio universalumo tarp sportiško ir komfortiško važiavimo ir mažų degalų sąnaudų. Automobilyje galima pasirinkti taupiausią „ECO PRO“ važiavimo režimą ir pasiekti gamintojo nurodomas vidutines 4,5 l/100 km degalų sąnaudas. Šią vasarą buvo atnaujintas ir BMW 520d variklis – galia padidinta iki 190 AG, o nurodomos vidutinės degalų sąnaudos siekia vos 4,3 l/100 km (CO2 – 114 g/ km). Automobilio naudai kalba ir didelė išliekamoji vertė.
IŠVADA
Taupiausių prestižinės klasės sedanų gamintojas tebėra BMW. Atnaujintas priekiniais ratais varomas Audi A6 nors ir bando prisivyti BMW, deja, konkurento
iš Miuncheno rezultato jam pasiekti nepavyko. Šis BMW 520d siūlo didžiausią komfortą ir geriausią dinamiką, tačiau yra itin taupus ir naudoja mažai degalų. Taupus ir Mercedes E 220, tik kažkada buvusio dyzelinių motorų pionieriaus variklis dirba pernelyg garsiai ir grubiai. O Volvo, nors ir liko paskutinis, yra
išties patrauklus sedanas tolimoms kelionėms.