Absoliuti dauguma Lietuvos vairuotojų staigiai sumažina greitį, pastebėję policiją, beveik pusė signalizavimo būdu linkę įspėti kitus kolegas, pastebėję policijos vykdomą greičio kontrolę.
Prieš specialiai įrengtas paaukštintas perėjas ar greičio mažinimo kalnelius visada pristabdo 90 proc. apklaustų Lietuvos vairuotojų, dar 9 proc. kartais sumažina greitį.
Visada ar beveik visada prieš pakeltas perėjas dažniau pristabdo vyrai, vidutinio amžiaus, aukštesnio išsimokslinimo, didesnes vidutines pajamas turintys respondentai.
Sužinoję, kad priekyje laukia policija, greitį visuomet sumažina 70 proc. šalies vairuotojų. Kartais taip elgiasi beveik ketvirtadalis – 25 proc. vairuotojų, ir tik 5 proc. vairuotojų toliau tęsia kelionę tokiu pat greičiu. Įdomu tai, kad greitį dėl policijos kontrolės mažinančios dažniau pripažino vairuotojos moterys, o taip pat mažesnių miestų, rajonų centrų gyventojai.
Tyrimas parodė, kad Lietuvos gyventojai yra linkę „solidarizuotis“ vienas kitam pranešdami apie kelyje laukiančią policijos greičio kontrolę – tai visada ar beveik visada elgiasi 43 proc. šalies vairuotojų, o kartais „pamirksi“ dar 39 proc. eismo dalyvių. Niekada nesignalizuojantys apie policiją sakėsi vos kas šeštas (17 proc.) vairuojančių respondentų.
„Lietuvos draudimo“ Kompleksinių žalų direktorius Gytis Matiukas sako, kad šis tyrimas patvirtino, jog daugelis Lietuvos gyventojų yra linkę vairuoti rizikingai ir sumažinti greitį tik tada, kai priekyje yra policijos kontrolė ar specialiai įrengta perėja.
„Toks vairavimo stilius yra nesaugus ir didina avarijų tikimybę, ypač rajoniniuose keliuose.
Vairuotojai yra įpratę įspėti vieni kitus apie greičio kontrolę, tačiau tai jokiu būdu neapsaugo nuo incidentų kelyje, kuriuose ne tik sudaužomi automobiliai, bet ir nukenčia žmonės“, - sako G. Matiukas.
Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, per 2012 m. pirmąjį pusmetį mūsų šalyje užregistruoti 1432 eismo įvykiai. Palyginti su 2011 m. tuo pačiu laikotarpiu, eismo įvykių skaičius padidėjo 7,9 proc.
Reprezentatyviame šalies gyventojų tyrime dalyvavo 1008 respondentai, iš kurių 60 proc. arba 601 respondentas teigė nuolat vairuojantys automobilį.