Galima juokauti, kad automobiliai skirstomi į dvi kategorijas: galingus ir negalingus. Tačiau prie kurios kategorijos kokį konkretų modelį priskirti? Juk visą gyvenimą prie 1.9 TDI vairo sėdėjusiam žmogui ir BMW su trijų litrų darbinio tūrio benzininiu varikliu bus „raketa“, o kasdien „Audi S4“ vairuojančiam žmogui net ir BMW M3 didelio įspūdžio nepaliks.

Yra automobilių, kurie patenka į galingų kategoriją pagal bet kurio žmogaus kriterijus. Priežastis elementari – už juos galingesnių tiesiog nėra.

Pradėsime nuo vieno sąrašo, kurį simboliškai galima pavadinti „Tūkstančio niutonmetrų klubu“. Nes jame – automobiliai, kurių varikliai išvysto keturženkliais skaičiais išreiškiamą sukimo momentą. Su visais jais galima susipažinti šiame sąraše, o straipsnyje trumpai apžvelgsime kai kuriuos modelius.

Pats solidžiausias iš Autogidas.lt katalogo sąrašo automobilių – „Bentley Brooklands“ modelis. Vos ketverius metus (kaip „Bentley“, tai – labai trumpas laiko tarpas) gamintas dviejų durų kupė pasižymi ne tik dideliu varikliu (6,8 l, V8 formos), bet ir įspūdingais jo parametrais. Jis išvysto net 1 050 niutonmetrų sukimo momentą bei 537 AG. Benzininė jėgainė didžiulį 2,6 tonos sveriantį „Bentley“ iki 100 km/val. išjudina per 5,3 sek. ir priverčia įsibėgėti iki 296 km/val. greičio.

Žodis „didžiulis“ kalbant apie šį „Bentley“ tinka puikiai. Įsivaizduojate S klasės „Mercedes-Benz“? „Audi A8“, „Lexus LS“? Tai – dideli automobiliai? Tik iki tol, kol nebūna pastatomi šalia „Brooklands“. „Bentley“ monstro ilgis – 5,4 m, plotis – 2,1 m, aukštis – 1,4 m. Atstumas tarp ašių – 3,1 m, tad nesunku įsivaizduoti, kaip maloniai šis modelis turėtų plaukti įvairiausiuose keliuose.

Įdomu, kad šio automobilio degalų bakas – net 96 litrų talpos, tačiau oficialus deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas su juo nesiekia nei pusės tūkstančio kilometrų. 1 050 Nm išvystanti jėgainė pasižymi apetitu...

Antras šiame sąraše – dar vienas britiškai-vokiškas „Bentley“ modelis „Mulsanne“. Jo jėgainė yra ta pati benzininė 6,8 l, kaip ir „Brooklands“, tačiau kiek silpnesnė ir išvysto „vos“ 1 020 Nm. To užtenka, kad 5,575 m ilgio sedanas iki 100 km/val. įsibėgėtų greičiau nei didžioji dalis gatvėje matomų automobilių – per 5,3 sek. ir pasiektų tokį greitį, kuriuo jo savininkas vargu ar kada važiuos – 296 km/val.

„Tūkstančio niutonmetrų klube“ trečią-penkioliktą vietą dalijasi tiek pat – 1 000, - niutonmetrų išvystantys automobiliai. Šiame galingųjų sąraše dominuoja sportiški benzininius variklius turintys kupė modeliai kaip „Mercedes-Benz SL65 AMG“, tačiau vienas automobilis atrodo tarsi musmirė baravykų pilname krepšyje. Tai – dyzelinu varomas visureigis.

Nuo 2008-ųjų gaminamas „Audi Q7“ gali būti komplektuojamas su 6,0 l V12 dyzeliniu varikliu, išvystančiu 500 AG ir 1 000 Nm. Su šiuo varikliu bei automatine pavarų dėže 2,6 tonos sveriantis visureigis iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 5,5 sek. Vidutinės deklaruojamos tokio automobilio degalų sąnaudos – vos 11,3 l/100 km. Jeigu artimieji kada nors užsimins, kad šeimai reikėtų dyzelinio automobilio didele bagažine, prisiminkite šį „Audi Q7“ modelį.