Tai: Polo BlueMotion: 3,3 litro ir 87 g/km CO2, Golf BlueMotion: 3,8 litro ir 99 g/km CO2 ir Passat BlueMotion: 4,4 litro ir 114 g/km CO2.

Kokie turėtų būti keliami techniniai tikslai, jei pinigai neturėtų reikšmės? Kokios turėtų būti įperkamo automobilio maksimalios degalų sąnaudos? Kiek įmanomai mažai jis galėtų teršti aplinką? Ar šiandien parduodami automobiliai jau yra pakankamai draugiški aplinkai? Ar įmanoma sukurti ekonomišką automobilį be kompromisų praktiškam naudojimui kasdien?

Šie ir panašūs klausimai tampa prioritetiniais vis daugiau ir daugiau žmonių. Rugsėjo 15 dieną tarptautinėje automobilių parodoje IAA Frankfurte Volkswagen parodys visa, kas tik įmanoma protingai derinant šių dienų prieinamas technologijas. Tai naujosios kartos Polo BlueMotion, Golf BlueMotion ir Passat BlueMotion. Visi trys Volkswagen – pasaulyje ekonomiškiausi modeliai savo klasėse. Ir visi trys švenčia pasaulines premjeras, o visiems jiems užsakymai bus priimami dar nuo šio rudens.

 

Polo su 3,3 litro degalų ekonomija

 

Naujasis Polo BlueMotion (55 kW/75 AG) – tik su 3,3 litro dyzelino (atitinkamai 87 g/km CO2) vidutinėmis sąnaudomis – artėja prie šių laikų „3 litrų degalų ekonomijos automobilio“ ir paties ekonomiškiausio pasaulyje penkiaviečio titulo. Lyginant su įprastu 75 AG Polo TDI, CO2 emisija sumažinta net 20 procentų, o degalų sąnaudos sumažėjo 0,9 litro 100 kilometrų. Tai pasiekta dėka BlueMotion technologijų, kurių pagrinde – naujas aukštųjų technologijų 1,2 litro TDI.

Pavyzdžiui, žmogus keliaujantis su Polo BlueMotion iš Berlyno į IAA Frankfurte, 545 kilometrų maršrutą gali įveikti patirdamas tik 19 eurų* (65,6 litų) išlaidas degalams. Su pilnu 45 litrų Polo BlueMotion degalų baku įmanoma nuvažiuoti net 1 363 kilometrų atstumą.

Dar vienas pavyzdys, susijęs su sąnaudomis, pasak Vokietijos federalinio Statistikos departamento, vidutinis Vokietijos automobilio vairuotojas nuvažiuoja 11 000 kilometrų per metus. Polo BlueMotion vairuotojui tai reiškia, kad Polo BlueMotion savininkas gali keliauti visus metus į degalines užsukdamas vos aštuonis kartus ir išleidęs 377 eurus* (1,3 tūkst. litų) dyzelinui.

Polo BlueMotion, kuris gali važiuoti, jei to reikia, 173 km/val. greičiu, rinkoje pasirodys 2010 metais.

 

Golf su 3,8 litro degalų ekonomija

 

Golf BlueMotion (77 kW/105 AG) keliaujama praktiškai patiriant tokias pat pamaloninančias sąnaudas, kaip ir su naujuoju Polo. Dėl itin mažų 3,8 litro dyzelino (99 g/km CO2) sąnaudų, tai pats ekonomiškiausias automobilis pasaulyje savo klasėje. Jo teorinis nuvažiavimo nuotolis – net 1 447 kilometrai (55 litrų degalų bakas). Vidutinės metinės degalų sąnaudos sudarytų tik 439 eurus (1,5 tūkst. litų) arba maždaug 37 eurus* (127 litus) per mėnesį.

Visų laikų ekonomiškiausias Golf yra varomas naujo, tylaus „common rail“ turbodyzelinio motoro. Kaip ir visiems TDI, šiam varikliui niekada nepristinga galios. Štai tai patvirtinantis faktas : šešiolikos vožtuvų keturių cilindrų 105 AG variklis sukuria maksimalius 250 niutonmetrus esant žemiems 2 000 aps./min. Aprūpintas šiais svarbiausiais dinamikos parametrais, variklis leidžia įsibėgėti Golf BlueMotion iki 100 km/val. vos per 11,3 sekundės. Jo maksimalus greitis – 190 km/val. Naujas Golf BlueMotion pas pirmuosius Europos atstovus pasirodys pačioje šių metų rudens pabaigoje.

 

Passat su 4,4 litro degalų ekonomija

 

Naujo Passat BlueMotion nuvažiavimo nuotolis gali būti įvardytas kaip nubrėžiantis naujus rekordus. Su vidutinėmis 4,4 litro dyzelino sąnaudomis (114 g/km CO2 100 kilometrų) jis gali įveikti 1 591 kilometrus su vienu 70 litrų talpos bako pripylimu! Tai reiškia, kad prireiks per metus užsipilti degalų vos septynis kartus. Patiriamos išlaidos – 502 eurai* (1,7 tūkst. litų). Nėra kito tokio dydžio ekonomiškesnio automobilio.

Išankstiniai modelio užsakymai pradedami spalio pradžioje, o pats naujasis Passat BlueMotion (sedanas ir universalas) prekybos atstovų salonuose pasirodys mėnesiu vėliau.

Passat dalijasi savo 77 kW/105 AG „common rail“ TDI su Golf BlueMotion. Žvilgsnis į nuostabius Pasat dinaminius duomenis atskleidžia milžinišką šio variklio potenciją ir Passat aerodinamines vertybes: 193 km/val. maksimalus greitis ir 12,5 sekundės iki 100 km/val. greičio.

 

TDI + Start-Stop + regeneracija

 

BlueMotion technologijos trijuose superekonomiškuose automobiliuose leidžia įgyvendinti ypatingus aukštųjų technologijų komponentus ir svarbius smulkesnius sprendimus. Kuriant ypatingai mažas degalų sąnaudų ir emisijų vertes šiems automobiliams, pasitarnauja naujieji „common rail“ TDI varikliai su modifikuotomis variklių valdymo programomis ir sumažintais laisvų apsukų greičiais.

Galios perdavimas kontroliuojamas penkių laipsnių pavarų dėžėmis su ilgais pavarų perdavimo režimais. Pavarų perjungimo indikatorius, integruotas tarp prietaisų, užtikrina, kad BlueMotion modeliai visada bus vairuojami įjungus pavarą, labiausiai taupančią degalus.

Kitos BlueMotion įmantrybės – energijos regeneravimo (atkuriamojo stabdymo), Start-Stop sistemos (automatinio variklio išjungimo, pvz., prie raudono šviesoforo signalo), mažo pasipriešinimo riedėjimui padangos, itin lengvi ratlankiai, pagerinta kėbulo aerodinamika ir žemesnė važiuoklė (Polo ir Golf).

Taipogi BlueMotion modeliai išskirtini iš kitų versijų savo stilingais išorės patobulinimais ir individualesniais interjerais. Pirmą kartą Volkswagen istorijoje BlueMotion modeliai rinkoje aiškiai reprezentuoja stilingas dinamines savybes ir užpildo atotrūkį tarp ekonomiškumo ir sportiškumo.

Pavyzdžiui, Golf ir Passat gali būti derinami su buferiais ir slenksčiais iš avangardinės R linijos, o Polo gali būti atskiriamas pagal tokias savybes, kaip visiškai naujas radiatoriaus grotelių stilius ir specialūs lieti ratlankiai. Polo ir Passat Estate taip pat turi nepriklausomą galinį spoilerį.

Kainos atitinka gamintojų deklaruojamus tikslus – labai pažangūs, draugiški aplinkai automobiliai už prieinamas kainas. BlueMotion iš tikrųjų yra prieinamas.

 

Pastabos:

 

* Skaičiuota remiantis vidutinėmis 2009 metų liepos 20 dienos degalų kainomis Vokietijoje.