„Opel Zafira Tourer C“, arba paprastai sakant, trečios kartos „Zafira“, debiutavo 2011-iais, o po aštuonių gamybos metų, 2019-iais, šio modelio gamyba buvo nutraukta. Ketvirtos kartos modelis taip ir nepasirodė. Todėl šiandien, naudotų automobilių rinka yra vienintelė galimybė tapti tokio „Opel“ vairuotoju.

2016-iais buvo pristatytas atnaujintas „Zafira Tourer“, kuris, palyginti su modeliu iki atnaujinimo, truputį pasikeitė priekinės ir galinės dalies dizainas, o vienas esminių pasikeitimų viduje, pradėtas montuoti didelis lietimui jautrus ekranas.

Ganėtinai populiarus variklis tokiuose „Zafira“ vienatūriuose, benzininis 1.4 l darbinio tūrio su turbina, turintis 140 arklio galių, kurie, per automatinę greičių dėžė, keliauja į priekinius ratus. Dinamikos pakanka, jei mėgstate važiuoti ramiau, bet greitu šio automobilio nevadinsi. Šešių pavarų automatinė greičių dėžė nėra pati greičiausia, tačiau veikia sklandžiai. Pavyzdžiui, važinėjant mieste, toks paketas atrodo visai neblogai.

Apskritai, į „Zafira Tourer“ buvo montuoti keli benzininiai ir dyzeliniai varikliai. Silpniausias 1.8 l benzininis gali turėti vos 113 arba beveik 140 arklio galių, 1.4 l turbininis beveik 120 arba 140, o 1.6 l taip pat su turbina – 170 arba net 200 arklių. Dyzeliai 1.6 l turintys apie 120 arba 130, bei kelios 2.0 l versijos su 110, 130, 160, 170 arba 190 arklio galių. Taigi, pasirinkimas tikrai ganėtinai didelis.

Kaip ir dera vienatūriui, „Zafira Tourer“ yra erdvus ir praktiškas – penkios arba septynios sėdimos vietos leis šiuo automobiliu keliauti ir didesnėms šeimoms, o bagažinė pakankamai didelė patogiai susidėti ne tik kasdienius pirkinius, bet ir didesnius krovinius. Vairuotojo vieta nėra kažkuo labai įdomi, bet patogi. Aiškus ir paprastas prietaisų skydelis, didelis lietimui jautrus ekranas ir fiziniai klimato kontrolės valdymo mygtukai yra praktiška bei patogu ergonomikos atžvilgiu. Papildomą jaukumą sukuria modeliai turintys panoraminį priekinį stiklą, bet jei jis įskiltų, atsirastų įdaužų ar būtų keičiamas dėl kokių nors kitų priežasčių, tai būtų ne pati mažiausia investicija. Interjero medžiagos nėra paties aukščiausio lygio – labai daug vidutinės kokybės ar prastesnio plastiko, kuris kietas ir lengvai pažeidžiamas, todėl nereikėtų nustebti, jei matote „apdraskytus“ plastikus.

Ar tokia trečios kartos „Zafira“ gali būti išdaigininke patikimumo atžvilgiu? Ir taip, ir ne. Nors apkritai šis vienatūris laikomas ganėtinai patikimu, tačiau rimtų problemų gali sukelti 1.4 l turbo benzininiai bei 2.0 l dyzeliniai varikliai. Pasirinkusiems benzininį variklį, reikėtų būti dėmesingiems dėl grandinės keitimo intervalo. Nepakeitus laiku, ji gali sukelti didelių ir brangių problemų. Nereikėtų pamiršti laiku keisti tepalus. Jei juntamas netolygus variklio darbas, reikėtų atkreipti dėmesį į degalų purkštukus. Dvilitris dyzelis gali kelti problemų tiek su degalų įpurškimo sistema, tiek su variklio valdymo elektronika. Prietaisų skydelyje pamačius perspėjimą apie gedimą, patartina kuo greičiau keliauti į servisą, kad būtų nustatytas tikslus gedimas. Žinoma, užsikišę EGR vožtuvai ir kietųjų dalelių filtrai, taip pat yra vienos dažnesnių tokių „Opel“ problemų.

Trečios kartos „Opel Zafira Tourer“ yra praktiškas ir patogus vienatūris. Bet tai jokia staigmena. Maloniai stebina tai, jog šis automobilis yra ganėtinai patikimas, svarbu tik renkantis, tai daryti atsakingai. Jei prieš tai buvęs automobilio savininkas stokojo priežiūros, arba dabartinis pardavėjas sugalvojo pasukčiauti su rida, ateityje galite turėti nemalonių siurprizų. Tačiau įsigijus tvarkingą egzempliorių ir atitinkamai toliau jį gerai prižiūrint, tokia „Zafira“ gali būti labai geru ir praktišku šeimyniniu automobiliu.

 

TV6 LAIDA AUTOPILOTAS 2022