Japonijos transporto milžinė „Toyota Motor Corporation“ į Lietuvą atkeliavo 1994 metais, kai sostinės Savanorių prospekte „Tokvila“ įkūrė pirmąjį naujų „Toyota” automobilių saloną šalyje, čia veikusį visą dešimtmetį. Po ilgos pertraukos toje pat vietoje „Tokvila” atidaro naują, didžiausią Baltijos šalyse naudotų automobilių prekybos ir kėbulo remonto centrą, leisiantį pakeisti bendrovės verslo modelį.
Pristatydamas antrojo „Tokvila” automobilių centro idėją, bendrovės generalinis direktorius Gintautas Ignotas atkreipia dėmesį į kelis svarbiausius plėtros aspektus.
„Akivaizdu, kad Europos naujų automobilių rinka patiria sunkumų, kuriuos lemia daugybė priežasčių, pradedant lustų deficitu ir baigiant kintančiu požiūriu į judumo problemų sprendimo būdus. Naujų automobilių kainų šuolio akivaizdoje auga naudotų automobilių paklausa. Nors toks pasirinkimas laikomas labiau rizikingu, „Toyota” turi sprendimą ir visiems automobiliams iki 10 metų, atitinkantiems „Toyota Approved“ programos reikalavimus, suteikia 2 metų garantiją. Tai kuria didelę pridėtinę vertę ir naudotų automobilių patrauklumą kilsteli į žymiai aukštesnį lygmenį“, - akcentuoja G. Ignotas.
Naudotų automobilių, kuriems galėtų būti taikoma tokia garantija, kasmet parduodama bent keletą kartų daugiau nei naujų, todėl norint ilgam įsitvirtinti šioje rinkoje, būtinas rimtas pasiruošimas, moderni techninė bazė ir efektyvūs verslo procesai.
„Siekdami naudotų automobilių pirkėjams sukurti tokią pat komfortišką aplinką, kaip ir perkantiems naujus, ryžomės didelei investicijai į visiškai naujos koncepcijos centrą, kurioje klientai galės mėgautis visais šiuolaikiško salono patogumais, iš didelio skaičiaus automobilių išsirinkti labiausiai patinkantį modelį ir jį vietoje išbandyti. Draudimas, lizingas, automobilio garantija – viskas kaip perkant naują automobilį. Šalia veikiantis kėbulo remonto servisas yra svarbi šio verslo modelio dalis”, - sako bendrovės „Tokvila” vadovas.
Naujasis daugiau kaip 11 000 kv. metrų ploto centras – nedaug mažesnis už neseniai Kaune rekonstruotą Dariaus ir Girėno stadioną. Jame uždaroje, šildomoje erdvėje vienu metu bus galima eskponuoti bei saugoti net iki 250 naudotų „Toyota” ar kito gamintojo automobilių. Planuojama, kad jau kitąmet „Tokvila” naudotų automobilių pardavimai išaugs dvigubai – iki 1200 automobilių. Čia pat virš 2600 kv. m. plote įsikurs modernus kėbulo remonto cechas, kuriame kas mėnesį bus galima suremontuoti ir paruošti iki 350 automobilių. Čia įrengta 10 automobilių paruošimo vietų, pažangios „Wolf” dažymo kameros, greitojo remonto vietos, plovykla ir kitos paskirties patalpos.
Kiek daugiau nei prieš 5 metus gimusi naujojo „Toyota“ centro idėja atsiėjo beveik 14 mln. eurų. Modernus ir funkcionalus pastatas atitinka A+ energinio efektyvumo klasę. Jo šildymui ir vėsinimui bus naudojama geoterminė energija, naujos kartos dažymo įrenginiai su šilumos rekuperacija taupys iki pusės visos iš dujų pastatui gaminamos šilumos ir leis sumažinti CO2 išmetimą į aplinką. Pastate įrengta 16 elektromobilių įkrovimo stotelių, artimiausiu metu ant stogo ketinama sumontuoti 680 kW galios saulės elektrinę, kuri pagamins iki 80 proc. servise sunaudojamos elektros energijos.
Strategines „Tokvila“ permainas realizuoti padėjusios bendrovės „Merko statyba“ generalinis direktorius Saulius Putrimas įsitikinęs, kad naujasis automobilių centras bus patogus ir čia dirbantiems žmonėms, ir apsilankantiems klientams. Statant šį objektą pritaikytos naujausios žinios ir ilgametė patirtis ateityje užtikrins „Tokvila“ centro energinį efektyvumą, padės taupyti išteklius, o tuo pačiu – jo eksploatavimo išlaidas.
Dabartinį bendrovės „Tokvila” kėbulų remonto cechą perkėlus į naujas patalpas Savanorių pr. 274, atsilaisvinusi 900 kv. m. serviso erdvė senajame salone Žalgirio gatvėje bus skirta pagrindinio „Toyota“ serviso išplėtimui ir atnaujinimui, įrengiant naujus keltuvus, automatinę plovyklą ir sauso paruošimo vietas.