Rugsėjį Frankfurto automobilių parodoje pristatytas naujasis Subaru Legacy išriedėjo į gatves. Legendinis ūkininkų pagalbininkas ir nenuilstantis ralistas taiko į miesto grietinėlės rengiamus pokylius.

 

Paseksime trumpą pasaką… Seniai seniai atokiame kaime gyveno senelis, kuris turėjo medžioklinį šautuvą ir senelė, kuri turėjo siuvimo mašiną “Singer”. Jie laikė žalą karvutę, porą paršelių, ir dešimtį žąsų. Sode augo obelys ir vyšnios, už tvarto kampo stovėjo traktorius, o priešais namo duris puikavosi Subaru. Štai ir trumputės mūsų pasakėlės pabaiga, nes jau prieš tūkstantį metų baigėsi tie laikai, kai Subaru markės automobiliai pirmiausia buvo tik ūkininkų ar medžiotojų automobiliai.

 

Išskirtinė dvasia

 

Paprastumas, patikimumas, jokių grožybių ar įmantrybių – būtent šių savybių dėka Subaru automobiliai užsitarnavo pagarbą ir meilę. Praktiški, kaip “Ūkininko patarėjas” ar žmonės, perkantys “Norfoje”, švedų gamintojo modeliai tarnavo ilgai ir ištikimai. Vėliau Subaru nusprendė pasportuoti… Stipriam, prie fizinio krūvio pripratusiam kaimietukui tai puikiai sekėsi.

 

Nusiplovęs mėšlinus ratus, jis apsikarstė turbinomis bei vadinamaisiais spoileriais ir patraukė į trasą. Važiuoti į fermą skirta visų varančiųjų ratų pavara puikiai tiko ir žvyrinėms ralio trasoms. Ne veltui “subarikus” pamėgo net vikrūs kontrabandininkai, gabenantys cigaretes iš Kaliningrado. Jokie kiti modeliai šiam “kilniam” darbui atlikti netiko – juos iškart pagaudavo pasieniečiai.

 

Taigi kaimietukas uoliai treniravosi, dirbo net stipriau nei ūkyje ir tai davė savų vaisų. Patekęs į sporto elito gretas, Subaru jau nebenorėjo grįžti į kaimą. Jį užbūrė šlovė ir miesto spindesys. Vietoj traktoriaus jis jau matė vien tik BMW, Audi bei Mercedes ir panoro su jais pasigalynėti.

 

Nauja erdvė


Baikime tas pasakas ir grįžkime prie naujojo Subaru Legacy. Sunki automobilių dizainerių dalia. Jie sukuria labai gražų modelį, visi jį liaupsina ir juo džiaugiasi, o praėjus keleriems metams, žiūrėk, jau reikia kurti naują ir, be abejo, daug gražesnį automobilį.

 

Taip nutiko ir Legacy modeliui. 2003–2009 metų gamybos automobilis išties yra gražus, todėl naujajam Legacy ant podiumo nelengva. Tačiau, kaip ir priklauso šiais laikais, naujokas gerokai praaugo savo pirmtaką – jis 70-80 mm aukštesnis ir 45-65 mm ilgesnis. Šie skaičiai daugeliui nieko nesako, tačiau vietos gale sėdintiems keleiviams nepalyginamai daugiau nei ankstesnės kartos modelyje.

 

Prie to prisidėjo ir specialiai suformuotos priekinių sėdynių nugarėlės. Jos pagerino sėdinčiųjų gale važiavimo komfortą, tačiau vairuotojas galėtų paburbėti dėl ne itin patogių sėdynių ir prasto šoninio prilaikymo. Vidaus apdailos medžiagos neatrodo prabangiai, bet detalės surinktos kokybiškai, valdymo prietaisai suprantami ir patogūs.

 

 

Varikliai

 

Naująjį Legacy Lietuvoje bus galima rinktis su vienu iš keturių variklių. Keturių cilindrų 150 AG dyzelinis agregatas bus komplektuojamas su šešių bėgių mechanine greičių dėže. Manome, kad lietuviai jį rinksis dėl mažų degalų sąnaudų – vidutiniškai 5,9 l/100 km.

 

Benzininiai varikliai liko tie patys – 2.0 (150 AG) ir 2.5 (167 AG), išskyrus iš Subaru Impreza WRX pasiskolintą 2.5 turbininį agregatą, pasiekiantį 265 AG. Jis montuojamas su automatine greičių dėže. Šis variklis gal ir nepasižymi ekonomiškumu (10,6 1/100 km), tačiau tikrai patiks adrenalino fanatikams. Iki 100 km/h sportiškasis Legacy įsibėgėja per 6,2 s ir važiuoja maksimaliu 245 km/h greičiu.

 

Lietuvos automobilių salonuose naujasis Subaru Legacy turėtų pasirodyti jau šį mėnesį ir kainuos nuo 75400 Lt.

Vitoldas Milius

Išvada

 

Gal ir gerai, kad “Subaru” nebegamina tradicinių vien tik kaimiečiams skirtų modelių, nes Lietuvoje nedaugelis jų tokius naujus darbinius arkliukus įpirktų. Tačiau visiškai nesuprantamas Subaru gamintojų noras konkuruoti su BMW ar Audi, atsisakant savo išskirtinių bruožų. Iki pastarųjų prabangos lygio švedų markei dar tolokai, tačiau Subaru ir kainuoja gerokai pigiau. Naujasis Legacy neskirtas pasipuikuoti aukštuomenės vakarėliuose, jis skirtas tiems kurie nori patikimo, puikiai valdomo, praktiško automobilio, už protingą kainą. Manome, kad tai daug svarbiau nei pasimaivyti.

 

Techniniai duomenys

 

Modelis 2.0i 2.5i 2.5 GT 2.0 D
Variklis benzininis benzininis benzininis dyzelinis
Cilindrų skaičius 4 4 4 4
Variklio darbinis tūris (cm3) 1994 2457 2457 turbo 1998
Variklio galia (AG) 150 167 265 150
Sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 196/3000 229/4000 350/2400 350/1800
Vidutinės degalų sąnaudos (l) 7,8 7,9 9,6 5,9
Įsibėgėjimas (s) 0-100 km/h 9,5 10,3 6,2 9,3
Maksimalus greitis (km/h) 210 210 245 206
Kaina (Lt) 75 400 86 300 111 900 84 300