„Tesla“ automobilių rinkoje pamažu eina link to, ką „Apple“ turi mobiliųjų telefonų segmente: auginamas ištikimų gerbėjų ratas, kuriems jų mėgstamo prekės ženklo įvaizdis yra kur kas svarbesnis už akivaizdžius trūkumus. Lietuvoje šie automobiliai dar neparduodami, tačiau ir čia justi išskirtinis susidomėjimas amerikiečių gamintojo transporto priemonėmis. Kuo jos tokios ypatingos?
 

Elektromobiliai visame pasaulyje vis dar asocijuojasi su ekologiškomis (todėl lėtomis) transporto priemonėmis, kurios dėl mažo nuvažiuojamo atstumo (iki 200 km) yra ne itin praktiškos. „Tesla Model S“ abi šias asociacijas paneigė: šie automobiliai viena įkrova gali įveikti virš 300 km, o iki 100 km/val. įsibėgėja per mažiau nei 6 sek.
 

Be to, daugelis kitų populiarių elektromobilių yra nedideli hečbekai, tuo tarpu „Tesla Model S“ – didelis sedanas, turintis ir septynių vietų opciją.
 

2016-aisiais „Tesla“ pristatė „Autopilot“ funkciją, kurios dėka automobilis gali judėti automagistralėje be vairuotojo įsikišimo. Tokio funkcionalumo tuo metu neturėjo nei vienas didysis automobilių gamintojas. Tai – rimtas pareiškimas tapti autonominių technologijų automobiliuose lyderiu.
 

Vis tik didžiausias „Tesla“ populiarumo įrodymas įvyko pavasario pradžioje, kai dar negaminamą „Model 3“, kurio kaina sieks 35 tūkst. JAV dolerių, iš anksto užsisakė daugiau nei 400 tūkst. žmonių. Jie visi paliko po 1 tūkst. dolerių užstatą nepaisant to, jog automobilį gaus geriausiu atveju 2017-ųjų pabaigoje. Gudrus „Tesla“ manevras – šiuo būdu jie gavo daugiau nei 400 mln. dolerių paskolą, už kurią palūkanų mokėti nereikės.
 

Kur slypi „Tesla“ paslaptis? Tai nėra antgamtiniai automobiliai. Didelį viena įkrova nuvažiuojamą atstumą „Tesla“ užtikrina talpindama didžiulės talpos baterijas – pavyzdžiui, mažiausia į „Model S“ talpinama baterija yra 70 kWh talpos (didžiausia – 90 kWh), kai į BMW i3 didžiausia montuojama baterija yra 34 kWh, o į „Nissan LEAF“ – 30 kWh talpos. Tai tas pats, kas į automobilį montuoti dvigubai talpesnį degalų baką – nenuostabu, kad jis ir kilometrų nuvažiuos daugiau.
 

Todėl natūralu, kad „Tesla“ įveikia dvigubai daugiau kilometrų už savo konkurentus ir gali montuoti galingesnius variklius. Kita vertus, „Tesla“ įkrovimas dėl šios priežasties užtrunka gerokai ilgiau.
 

Kodėl kiti elektromobiliai neturi didesnių baterijų? Nes jos netelpa. Kodėl kiti elektromobiliai yra tokie maži? Atsakyti gali tik jų gamintojai. Panašu, kad didieji mašinų gamintojai elektromobilius šiandien laiko tik eksperimentu – jeigu jis pasiseks, bus sukurti ir erdvesni, ne tik miestui skirti modeliai. Kitas svarbus dalykas, lyginant „Tesla“ su kitais elektromobiliais – kaina. „Tesla Model 3“ JAV kainuos nuo 35 tūkst. dolerių, o suma už „Model S“ šiandien prasideda nuo 77 700 dolerių. JAV pigiausias „Nissan LEAF“ kainuoja 29 010 dol., o BMW i3 – 42 400 dol. Europoje šios kainos dėl mokesčių politikos yra keliais tūkstančiais didesnės.
 

Dvigubai didesnė kaina, dvigubai didesnis nuvažiuojamas atstumas, dvigubai didesnė galia, didesnis automobilis. Juk ir parduotuvėje didelis arbūzas, nuo kurio pavalgys keturių asmenų šeima, kainuoja daugiau už mažiuką, kurį suvartoję du žmonės vis dar liktų alkani, tad „Tesla“ neturi nieko antgamtiško.
 

Tačiau elektromobilių rinkos laukia daug įdomybių. Ypač kai pasirodys „Tesla Model 3“, kuris galės konkuruoti su „Nissan“, „Volkswagen“ ar BMW elektromobiliais ne tik techninėmis savybėmis, bet ir savo kaina.

 

Autogidas.lt