Nerastume policininko ar eismo eksperto, kuris teigtų, jog mobilaus telefono naudojimas prie vairo yra naudingas. SMS žinučių rašymas, socialinių tinklų atnaujinimas, nuotraukų peržiūra ir kiti veiksmai, nukreipiantys dėmesį nuo kelio į telefono ekraną, yra didžiausia šių laikų saugaus eismo rykštė, kuriai efektyvių priešnuodžių dar niekas nerado.
Baudos neskatina žmonių nesinaudoti telefonais, laisvų rankų įranga padeda tik pokalbio metu, o įvairios valstybių inicijuotos socialinės akcijos taip pat nėra efektyvumo etalonai. Tačiau ši tema užkrečia vis daugiau organizacijų, tarp jų – ir privačių įmonių.
Pasauliniame reklamų festivalyje „Kanų liūtai“ ši tema šiemet itin plačiai nušviečiama, apie ją sukurta daug sukrečiančių reklamų. Viena geriausiai įsimenamų yra AT&T telekomunikacijų agentūros, pavadinta „Tai gali palaukti“. Čia rodomi eilinė šešių nesusijusių žmonių diena, kurią drastiškai pakeičia nekaltas vieno iš jų žvilgtelėjimas į mobilųjį telefoną. Reklamoje pabrėžiama, kad jokia nuotrauka, vaizdo siužetas ar žinutė nėra verti gyvybės.
Tai gali palaukti
AT&T yra išgarsėjusi reklamomis, nukreiptomis prieš vairavimą ir mobilaus telefono naudojimą vienu metu. Dar 2010-aisiais įmonė sukūrė kelias įsimintinas reklamas, pavadintas „Paskutinė žinutė“. Jų metu su avarijomis, kurių metu žuvo žinutes rašę vairuotojai, susiję žmonės pasakoja apie savo patirtį matant įvykio vietą ar apie draugystę su žuvusiuoju.
Paskutinė žinutė
Daugiau nei milijoną peržiūrų surinko ir kita itin emocinga reklama apie saugų eismą. Jos metu jaunų žmonių buvo klausiama, ar jie naudojasi telefonu vairuodami, o daugelis pripažino tą darantys kiekvieno vairavimo metu: „Snapchat“, „Instagram“, „Facebook“, trumposios žinutės ir kiti trukdžiai apklaustuosius lydi kiekvieną kelionę. Po prisipažinimų su jais pasikalbėti atėjo mergina, kuri po patirtos avarijos, kurią sukėlė telefoną naudojęs išsiblaškęs vairuotojas, tapo neįgalia. Jaunuolių emocijos – labai įsimintinos ne tik jiems patiems, bet ir socialinės reklamos, pavadintos „Palauk... Tai gali išgelbėti tavo gyvybę“ žiūrovams.
„Palauk... Tai gali išgelbėti tavo gyvybę
Kinijos įmonės sukurta reklama „Paskutiniai žodžiai“ bando sujaudinti ne tik vaizdais, bet ir tekstu. Pagal reklamos kūrėjų surinktą statistiką, kas 8 minutes Kinijoje eismo dalyvis žūsta dėl žinutės rašymo vairuojant. Kūrėjai surinko 350 žmonių, žuvusių eismo įvykiuose, telefonus, ir surengė parodą, kurioje buvo demonstruojamos paskutinės jų žinutės. Suvokimas apie neigiamą žinučių įtaką vairavimui turėjo ateiti ne tik parodos, bet ir reklamos žiūrovams. Teigiama, kad pirmąjį 2016-ųjų ketvirtį žūčių keliuose dėl žinučių rašymo Kinijoje sumažėjo 48 proc.
Paskutiniai žodžiai
„IF“ draudimo įmonė Švedijoje užsakė kitą įsimintiną reklamą, kurią pagamino „Leo Burnett“ kūrybos įmonė. Joje GPS navigacijos balsas, važiuojant greta mokyklų ar darželių, pasikeičia į vaiko. Taip atkreipiamas vairuotojų dėmesys, nes galvodami apie susitikimus ir kitus reikalus jie neskiria pakankamai dėmesio vairavimui.