Išmanusis telefonas „designed in California, made in China“, džinsai „designed in France, made in Bangladesh“ ir taip toliau. Daugelis elektronikos, namų apyvokos daiktų, drabužių ir visko, kas mus supa, yra pagaminta Pietryčių Azijoje – Kinijoje, Taivanyje, Bangladeše, Vietname ir kitose šio regiono valstybėse. Bene vienintelė išimtis iki šiol yra automobiliai. „Designed in Sweden, built in Sweden“. Bet neilgam.


Kinija dabar yra didžiausia automobilių rinka visame pasaulyje, prieš kelerius metus aplenkusi net ir JAV. Automobilių gamintojai jai skiria vis daugiau dėmesio ir daugelis jau turi vietines gamyklas. Kol kas jos gamina automobilius tik vietos ir aplinkinėms rinkoms, tačiau tai tęsis neilgai. 


Vienas pirmųjų apie galimybę Kinijoje pagamintus automobilius eksportuoti į Europą ir kitus žemynus užsiminė MINI, o „Volvo“ pateikė dar drąsesnį pareiškimą. 


„Mes pastebime, kad Kinijoje mūsų pagamintų automobilių kokybė yra geresnė nei tų, kurie surinkti Europoje. Visi anksčiau nerimavo dėl kokybės, tačiau vos tik buvo pradėta gamyba Kinijoje, kokybė čia pasirodė geresnė nei Europoje“, – interviu Australijos leidiniui „Go Auto“ sakė „Volvo“ vyresnysis dizaino viceprezidentas Robin Page. 


Jeigu „Volvo“ automobiliai gali būti visiškai kokybiškai renkami Kinijoje, tai kodėl tas pats negalėtų nutikti su „Peugeot“, SEAT ar „Fiat“? Tai markės, kurių automobiliams keliami kur kas žemesni kokybės reikalavimai nei „Volvo“.


Kita vertus, „Volvo“ atstovai gali kalbėti ne visai atvirai. Juk pagrindinis įmonės akcininkas yra „Geely“ koncernas – vienas didžiausių Kinijos automobilių gamintojų. Natūralu, jog iš „Volvo“ atstovų niekada neišgirsime posakio: „Nesąmonė ta Kinija, gaminti automobilius ten buvo klaida“.


„Volvo“ automobiliai Kinijoje konstruojami „Geely“ gamyklose. R. Page nuomone, Kinijoje aukštesnė kokybė užtikrinama dėl mažesnės automatizacijos.


„Kalbant atvirai, jeigu pasikonsultuotumėte su gamyklų Europoje darbuotojais, jie patvirtintų, jog gamyklose naudojama daugybė automatizuotų sistemų. Tu neturi galimybės patikrinti kai kurių dalykų. Kinijos gamyklose mažiau automatizacijos ir daugiau rankų darbo, o tai leidžia sumažinti nukrypimų normas. Tai nėra didelis skirtumas, bet jeigu palyginsime skaičius ir vidurkius, gamyba Kinijoje yra labai gera ir mes dėl jos nesijaudiname“, – interviu žurnalistui sakė „Volvo“ atstovas.


„Volvo“ pradėjo eksportuoti Kinijoje pagamintus automobilius 2014 m. Pirmasis modelis – ilgesnę ratų bazę turintis S60. 2016 m. pabaigoje įmonės flagmano S90 gamyba buvo perkelta iš Švedijos į Kiniją. Artimiausi įmonės planai nežinomi, tačiau nebūtų nuostabu, jeigu Kinijoje būtų gaminama ir daugiau „Volvo“ automobilių. Ir greičiausiai „Volvo“ nebus vienintelis gamintojas, pasirinkęs nebrangią, tačiau gerai dirbančią Kinijos darbo jėgą.