Aukšta sėdėsena, neblogos važiavimo savybės – tokios klasės automobiliai dabar labai madingi. Kaip šioje kompanijoje seksis naujokui Škoda Yeti?

 

Koks tai automobilis? Mažu jo nepavadinsi, į SUV kategoriją jis taip pat nelabai telpa, tačiau yra madingas ir atrodo šiuolaikiškai. Nissan Qashqai – vienas perkamiausių asmeninės paskirties automobilių. Pirkėjai jį vertina dėl keleto dalykų.

 

Jis nedaug brangesnis nei Golf klasės automobiliai, tačiau kur kas labiau išsiskiriantys iš minios. Be to, Qashqai siūlo aukštesnę sėdėseną, kuri daugelio miestiečių, ypač dailiosios lyties atstovių, itin vertinama.

 

Taigi, tokio tipo automobiliai pastaruoju metu tapo tikru mados klyksmu. Tačiau Qashqai nebėra vienvaldis šios klasės lyderis – prieš jį į kovą stoja naujas žaidėjas iš Čekijos Škoda Yeti.

 

Mūsų mažojoje dvikovoje susigrums benzininiai Škoda Yeti 1.8 TSI Ambition ir Nissan Qashqai 2.0 4×4 Acenta. Nedyzeliniai visureigiai? Tie, kurie per metus nuvažiuoja mažiau nei 12 000 km, turėtų būti patenkinti benzininiais varikliais varomais automobiliais.

 

Benzininiai visureigiai?

 

Abu automobiliai tylūs, ramiai sau dūzgia keturcilindrių variklių dainelę, kurios beveik negirdėti. Vėjas švelniai ir beveik negirdimai glosto didelius langus ir tik išriedėjus į  užmiestį Yeti tampa triukšmingas – viduje girdėti vėjo keliamas triukšmas.

 

Jei pažvelgsime iš techninės pusės, Yeti variklis yra modernesnis. Būdamas mažesnio darbinio tūrio (1.8 prieš 2.0), padedamas tiesioginio degalų įpurškimo sistemos jis pasiekia 160 AG. Tuo tarpu Nissan agregatas neturi tiesioginio degalų įpurškimo – degalai purškiami ne į degimo kamerą, o į įsiurbimo kolektorių. Todėl jis nėra toks galingas – pasiekia vos 141 AG, nors ir tos galios daugiau negu pakanka.

 

Mieste Yeti automobiliu galima lengvai judėti penkta pavara, o pasiekus 60 km/h greitį drąsiai jungti šeštąją. Tuo tarpu Qashqai šiuo požiūriu yra laipteliu žemiau – tingėti perjungti pavaras Nissan neleis.

 

Žinoma, benzininiai varikliai nėra tokie ekonomiški, kaip dyzeliai, tačiau testo metu abu automobiliai sunaudojo iki 9 litrų degalų 100 km kelio. Ramiai važiuojant jų sąnaudos turėtų būti dar mažesnės.

 

Kasdienė eksploatacija

 

Ar šie aukštaūgiai tinka kasdienei eksploatacijai? Žinoma, taip! Ir labai puikiai! Įlipti į juos lengva, o viduje abu pasižymi kur kas didesne erdve negu kompaktinės klasės hečbekai. Didesnė bagažinė, patogios sėdynės, puikios transformavimo galimybės – visai kaip universaluose.

 

Jei kalbėtume apie komfortą, šie automobiliai turi ir trūkumų. Puiki Nissan pakaba pagirtinai susidoroja su nedideliais kelio nelygumais. Tačiau važiuojant per didesnes duobes, ji tuoj pat pradeda nemaloniai dundėti.

 

Yeti pasižymi standesne pakaba ir tai nėra malonu, bet dėl puikaus preciziškai veikiančio vairo mechanizmo posūkius juo galima įveikti kur kas greičiau. Tuo tarpu Qashqai vairo mechanizmas pernelyg bejausmis ir nejautrus, tiesa, esant pavojingai situacijai, Nissan ESP sistema veikia labai užtikrintai.

 

Tinkami bekelei?

 

Leiskime sau trumpą ekskursą į bekelę. Kaip ten bebūtų, juk tai visais ratais varomi automobiliai. Keisti Yeti pavaros vairuotojas neturi galimybės – jame sumontuota ketvirtos kartos “Haldex” varančioji sistema. Važiuojant normaliu režimu tai priekiniais ratais varomas automobilis, tačiau jiems prasisukus į darbą tuoj pat kimba ir galiniai.

 

Tuo tarpu Qashqai leidžia vairuotojui pačiam nuspręsti, kokiu režimą pasirinkti. Važiuojant gerais keliais nustačius 2WD padėtį, automobilis varomas tik priekiniais ratais. Važiuojant “Auto” režimu, dalis variklio galios esant reikalui gali būti perduodama ir galiniams ratams.

 

Tačiau galinius ratus galima priverstinai užblokuoti. Nustačius “Lock” padėtį automobilis tampa visą laiką varomas keturiais ratais. Visa tai veikia nepriekaištingai, tačiau viską gerai apsvarstę, Yeti transmisiją visgi pripažinome geresne.

 

Ramūnas Fetingis

 

Techniniai gamintojo duomenys Nissan Škoda
Durų/vietų salone sk. 5/5 5/5
Variklis benzininis benzininis
Variklio darbinis tūris (cm3) 1997 1798
Galia (AG esant aps./min.) 141/6000 160/4500
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 196/4800 250/1500
Maks. greitis (km/h) 190 200
Pavarų dėžė 6/mech. 6/mech.
Varantieji ratai visi visi
Padangos 215/60 R17 225/50 R17
Degalų bako talpa (l) 65 60
Bagažinės talpa (l) min.–maks. 410–1513 405–1760
Degalų sąnaudos (1/100 km)* 11/6,9/8,4 10,1/6,9/8

* mieste/užmiestyje/vidutinės

 

Testuota Nissan Škoda
Stabdymo kelias (100 km/h, m) atvėsusiais/įkaitusiais stabdžiais 37,4/36,7 38,4/37,7
Įsibėgėjimas (s) 0-50/0-100 km/h 3,6/10,6 2,7/8,5
60-100/80-120 km/h* 9,6/18,3 7,7/15
Automobilio masė/kraulumas (kg) 1498/462 1562/503
Triukšmingumas (dB) 50/100/130 km/h 60/66/70 60/66/69
Degalų sąnaudos testuojant (l/100 km) 8,8 9,0
Nuvažiuotas atstumas (km) pilnu baku 740 660

* pirmas skaičius – 4 pavara, antras – 6 pavara

 

Kainos/įranga Nissan Škoda
Modifikacija Qashqai 2.0 4×4 Acenta Yeti 1.8 TSI 4×4 Ambition
ABS/ESP S/S S/S
Oro kondicionierius/klimato kontrolė (Lt) N/S S/1660
Automatinis pavarų perjungimas (Lt) 5000(CVT) N
El. langų kėlikliai priekyje/gale S/S S/S
El. valdomi lauko veidrodėliai S S
CD grotuvas S S
Lengvojo lydinio diskai (Lt) S S
„Metalic“ dažai (Lt) 1000 1300
Bazinė kaina (Lt) 74900 67990

S – serijinė, N – nekomplektuojama, P – geresnė komplektacija, * – paketo kaina

 

Eksploataciniai duomenys Nissan Škoda
Techninė priežiūra nuvažiavus (km) 20000 15000
Remonto išlaidos (Lt) nuvažiavus 120 000 km 5302 2909
Garantija (m.)/ridos apribojimas (km) 3/100 000 2/be aprib
Prarūdijimo garantija (m.) 12 12
Draudimo įmoka (Lt) 1 m./apsaugos lygis 3196/3 2719/3
Įvertinimas Maks. Škoda Nissan
Salonas/bagažinė      
Erdvumas priekyje 15 14 10
Erdvumas gale 10 6 4
Erdvumo pojūtis 5 4 4
Bagažinės tūris 15 9 8
Kraulumas 5 4 3
Funkcionalumas 5 4 1
Buksyruojamas svoris 5 2 2
Matomumas 5 4 3
Medžiagų kokybė 15 11 10
Saugumo įranga 20 8 9
Tarpinis rezultatas 100 66 54
       
Variklis/pavarų dėžė      
Įsibėgėjimas 10 6 5
Maksimalus greitis 5 3 3
Variklio elastingumas 15 12 10
Pojūtis važiuojant 10 8 8
Sukimo momentas 5 4 3
Pavarų dėžė 10 8 6
Degalų sąnaudos testuojant 25 1617  
Nuvažiuotas atstumas pilnu baku 5 3 4
Aplinkos tarša 15 11 10
Tarpinis rezultatas 100 71 66

 

     
Važiuoklė/komfortas      
Pakaba 20 15 13
Priekinės sėdynės 15 12 10
Galinės sėdynės 10 8 6
Triukšmingumas matuojant 5 4 4
Subjektyvus triukšmingumo vertinimas 10 7 8
Komforto įranga 15 2 1
Papildoma įranga 5 2 1
Valdymo įranga 10 7 6
Oro kondicionieriaus veikimas 10 3 6
Tarpinis rezultatas 100 65 62
       
Važiavimo savybės      
Važiavimo užtikrintumas 20 17 18
Elektroninė pagalba vairuojant 10 7 6
Važiavimas tiesiąja 5 5 5
Važiavimas įveikiant posūkius 15 14 11
Vairo sistema 15 14 10
Stabdžiai 20 11 13
Trauka 10 10 9
Apsisukimo spindulys 5 5 3
Tarpinis rezultatas 100 83 75
Testo įvertinimas 400 285 257
     
Eksploatacijos išlaidos Lietuvoje      
Bazinė kaina 40 37 34
Nuvertėjimas 15 8 7
Techninis aptarnavimas 15 9 6
Garantija 15 7 8
Draudimas 15 8 8
Tarpinis rezultatas 100 69 63
Galutinis įvertinimas 500 354 320

 

Išvada


1 vieta
Škoda Yeti 1.8 TSI 4×4

2 vieta
Nissan Qashqai 2.0 4×4

 


Linksmasis skyrelis

Čia aptariama tai, kas nebuvo įvertinta taškais: automobilių dizainas, įvaizdis ir t.t.

  Škoda Nissan
Dizainas 4 4
Charakteris 4 2
Valdymas 5 3
Įvaizdis 3 4
Komfortas 3 2
Galutinis įvertinimas 4 3

 

Svarbiausia – išvaizda! Abu automobiliai puikiai savyje derina kaimietišką įvaizdį ir patrauklų dizainą. Yeti šiek tiek primena traktorių, tuo tarpu Qashqai – patrauklesnis ir aptakesnių formų. Mus maloniai nustebino tai, kiek temperamento gali turėti iš Octavia modelio paveldėta visų varančiųjų ratų Yeti važiuoklė.

 

Aukštas kėbulas ir puikus variklis gali būti visai neblogas derinys. Valdymo požiūriu Yeti taip pat toli už savęs palieka Nissan. Tačiau Qashqai balus renka pagal važiavimo komforto vertinimus. Gausesnė įranga ir į “Acenta” komplektacijos bazinės įrangos sąrašą įtraukta dviejų zonų automatinė klimato kontrolės sistema – neabejotini Qashqai privalumai.

 

O ką Jūs manote?