Aukšta sėdėsena, neblogos važiavimo savybės – tokios klasės automobiliai dabar labai madingi. Kaip šioje kompanijoje seksis naujokui Škoda Yeti?
Koks tai automobilis? Mažu jo nepavadinsi, į SUV kategoriją jis taip pat nelabai telpa, tačiau yra madingas ir atrodo šiuolaikiškai. Nissan Qashqai – vienas perkamiausių asmeninės paskirties automobilių. Pirkėjai jį vertina dėl keleto dalykų.
Jis nedaug brangesnis nei Golf klasės automobiliai, tačiau kur kas labiau išsiskiriantys iš minios. Be to, Qashqai siūlo aukštesnę sėdėseną, kuri daugelio miestiečių, ypač dailiosios lyties atstovių, itin vertinama.
Taigi, tokio tipo automobiliai pastaruoju metu tapo tikru mados klyksmu. Tačiau Qashqai nebėra vienvaldis šios klasės lyderis – prieš jį į kovą stoja naujas žaidėjas iš Čekijos Škoda Yeti.
Mūsų mažojoje dvikovoje susigrums benzininiai Škoda Yeti 1.8 TSI Ambition ir Nissan Qashqai 2.0 4×4 Acenta. Nedyzeliniai visureigiai? Tie, kurie per metus nuvažiuoja mažiau nei 12 000 km, turėtų būti patenkinti benzininiais varikliais varomais automobiliais.
Benzininiai visureigiai?
Abu automobiliai tylūs, ramiai sau dūzgia keturcilindrių variklių dainelę, kurios beveik negirdėti. Vėjas švelniai ir beveik negirdimai glosto didelius langus ir tik išriedėjus į užmiestį Yeti tampa triukšmingas – viduje girdėti vėjo keliamas triukšmas.
Jei pažvelgsime iš techninės pusės, Yeti variklis yra modernesnis. Būdamas mažesnio darbinio tūrio (1.8 prieš 2.0), padedamas tiesioginio degalų įpurškimo sistemos jis pasiekia 160 AG. Tuo tarpu Nissan agregatas neturi tiesioginio degalų įpurškimo – degalai purškiami ne į degimo kamerą, o į įsiurbimo kolektorių. Todėl jis nėra toks galingas – pasiekia vos 141 AG, nors ir tos galios daugiau negu pakanka.
Mieste Yeti automobiliu galima lengvai judėti penkta pavara, o pasiekus 60 km/h greitį drąsiai jungti šeštąją. Tuo tarpu Qashqai šiuo požiūriu yra laipteliu žemiau – tingėti perjungti pavaras Nissan neleis.
Žinoma, benzininiai varikliai nėra tokie ekonomiški, kaip dyzeliai, tačiau testo metu abu automobiliai sunaudojo iki 9 litrų degalų 100 km kelio. Ramiai važiuojant jų sąnaudos turėtų būti dar mažesnės.
Kasdienė eksploatacija
Ar šie aukštaūgiai tinka kasdienei eksploatacijai? Žinoma, taip! Ir labai puikiai! Įlipti į juos lengva, o viduje abu pasižymi kur kas didesne erdve negu kompaktinės klasės hečbekai. Didesnė bagažinė, patogios sėdynės, puikios transformavimo galimybės – visai kaip universaluose.
Jei kalbėtume apie komfortą, šie automobiliai turi ir trūkumų. Puiki Nissan pakaba pagirtinai susidoroja su nedideliais kelio nelygumais. Tačiau važiuojant per didesnes duobes, ji tuoj pat pradeda nemaloniai dundėti.
Yeti pasižymi standesne pakaba ir tai nėra malonu, bet dėl puikaus preciziškai veikiančio vairo mechanizmo posūkius juo galima įveikti kur kas greičiau. Tuo tarpu Qashqai vairo mechanizmas pernelyg bejausmis ir nejautrus, tiesa, esant pavojingai situacijai, Nissan ESP sistema veikia labai užtikrintai.
Tinkami bekelei?
Leiskime sau trumpą ekskursą į bekelę. Kaip ten bebūtų, juk tai visais ratais varomi automobiliai. Keisti Yeti pavaros vairuotojas neturi galimybės – jame sumontuota ketvirtos kartos “Haldex” varančioji sistema. Važiuojant normaliu režimu tai priekiniais ratais varomas automobilis, tačiau jiems prasisukus į darbą tuoj pat kimba ir galiniai.
Tuo tarpu Qashqai leidžia vairuotojui pačiam nuspręsti, kokiu režimą pasirinkti. Važiuojant gerais keliais nustačius 2WD padėtį, automobilis varomas tik priekiniais ratais. Važiuojant “Auto” režimu, dalis variklio galios esant reikalui gali būti perduodama ir galiniams ratams.
Tačiau galinius ratus galima priverstinai užblokuoti. Nustačius “Lock” padėtį automobilis tampa visą laiką varomas keturiais ratais. Visa tai veikia nepriekaištingai, tačiau viską gerai apsvarstę, Yeti transmisiją visgi pripažinome geresne.
Ramūnas Fetingis
Techniniai gamintojo duomenys | Nissan | Škoda |
Durų/vietų salone sk. | 5/5 | 5/5 |
Variklis | benzininis | benzininis |
Variklio darbinis tūris (cm3) | 1997 | 1798 |
Galia (AG esant aps./min.) | 141/6000 | 160/4500 |
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) | 196/4800 | 250/1500 |
Maks. greitis (km/h) | 190 | 200 |
Pavarų dėžė | 6/mech. | 6/mech. |
Varantieji ratai | visi | visi |
Padangos | 215/60 R17 | 225/50 R17 |
Degalų bako talpa (l) | 65 | 60 |
Bagažinės talpa (l) min.–maks. | 410–1513 | 405–1760 |
Degalų sąnaudos (1/100 km)* | 11/6,9/8,4 | 10,1/6,9/8 |
* mieste/užmiestyje/vidutinės
Testuota | Nissan | Škoda |
Stabdymo kelias (100 km/h, m) atvėsusiais/įkaitusiais stabdžiais | 37,4/36,7 | 38,4/37,7 |
Įsibėgėjimas (s) 0-50/0-100 km/h | 3,6/10,6 | 2,7/8,5 |
60-100/80-120 km/h* | 9,6/18,3 | 7,7/15 |
Automobilio masė/kraulumas (kg) | 1498/462 | 1562/503 |
Triukšmingumas (dB) 50/100/130 km/h | 60/66/70 | 60/66/69 |
Degalų sąnaudos testuojant (l/100 km) | 8,8 | 9,0 |
Nuvažiuotas atstumas (km) pilnu baku | 740 | 660 |
* pirmas skaičius – 4 pavara, antras – 6 pavara
Kainos/įranga | Nissan | Škoda |
Modifikacija | Qashqai 2.0 4×4 Acenta | Yeti 1.8 TSI 4×4 Ambition |
ABS/ESP | S/S | S/S |
Oro kondicionierius/klimato kontrolė (Lt) | N/S | S/1660 |
Automatinis pavarų perjungimas (Lt) | 5000(CVT) | N |
El. langų kėlikliai priekyje/gale | S/S | S/S |
El. valdomi lauko veidrodėliai | S | S |
CD grotuvas | S | S |
Lengvojo lydinio diskai (Lt) | S | S |
„Metalic“ dažai (Lt) | 1000 | 1300 |
Bazinė kaina (Lt) | 74900 | 67990 |
S – serijinė, N – nekomplektuojama, P – geresnė komplektacija, * – paketo kaina
Eksploataciniai duomenys | Nissan | Škoda |
Techninė priežiūra nuvažiavus (km) | 20000 | 15000 |
Remonto išlaidos (Lt) nuvažiavus 120 000 km | 5302 | 2909 |
Garantija (m.)/ridos apribojimas (km) | 3/100 000 | 2/be aprib |
Prarūdijimo garantija (m.) | 12 | 12 |
Draudimo įmoka (Lt) 1 m./apsaugos lygis | 3196/3 | 2719/3 |
Įvertinimas | Maks. | Škoda | Nissan |
Salonas/bagažinė | |||
Erdvumas priekyje | 15 | 14 | 10 |
Erdvumas gale | 10 | 6 | 4 |
Erdvumo pojūtis | 5 | 4 | 4 |
Bagažinės tūris | 15 | 9 | 8 |
Kraulumas | 5 | 4 | 3 |
Funkcionalumas | 5 | 4 | 1 |
Buksyruojamas svoris | 5 | 2 | 2 |
Matomumas | 5 | 4 | 3 |
Medžiagų kokybė | 15 | 11 | 10 |
Saugumo įranga | 20 | 8 | 9 |
Tarpinis rezultatas | 100 | 66 | 54 |
Variklis/pavarų dėžė | |||
Įsibėgėjimas | 10 | 6 | 5 |
Maksimalus greitis | 5 | 3 | 3 |
Variklio elastingumas | 15 | 12 | 10 |
Pojūtis važiuojant | 10 | 8 | 8 |
Sukimo momentas | 5 | 4 | 3 |
Pavarų dėžė | 10 | 8 | 6 |
Degalų sąnaudos testuojant | 25 | 1617 | |
Nuvažiuotas atstumas pilnu baku | 5 | 3 | 4 |
Aplinkos tarša | 15 | 11 | 10 |
Tarpinis rezultatas | 100 | 71 | 66 |
|
|||
Važiuoklė/komfortas | |||
Pakaba | 20 | 15 | 13 |
Priekinės sėdynės | 15 | 12 | 10 |
Galinės sėdynės | 10 | 8 | 6 |
Triukšmingumas matuojant | 5 | 4 | 4 |
Subjektyvus triukšmingumo vertinimas | 10 | 7 | 8 |
Komforto įranga | 15 | 2 | 1 |
Papildoma įranga | 5 | 2 | 1 |
Valdymo įranga | 10 | 7 | 6 |
Oro kondicionieriaus veikimas | 10 | 3 | 6 |
Tarpinis rezultatas | 100 | 65 | 62 |
Važiavimo savybės | |||
Važiavimo užtikrintumas | 20 | 17 | 18 |
Elektroninė pagalba vairuojant | 10 | 7 | 6 |
Važiavimas tiesiąja | 5 | 5 | 5 |
Važiavimas įveikiant posūkius | 15 | 14 | 11 |
Vairo sistema | 15 | 14 | 10 |
Stabdžiai | 20 | 11 | 13 |
Trauka | 10 | 10 | 9 |
Apsisukimo spindulys | 5 | 5 | 3 |
Tarpinis rezultatas | 100 | 83 | 75 |
Testo įvertinimas | 400 | 285 | 257 |
Eksploatacijos išlaidos Lietuvoje | |||
Bazinė kaina | 40 | 37 | 34 |
Nuvertėjimas | 15 | 8 | 7 |
Techninis aptarnavimas | 15 | 9 | 6 |
Garantija | 15 | 7 | 8 |
Draudimas | 15 | 8 | 8 |
Tarpinis rezultatas | 100 | 69 | 63 |
Galutinis įvertinimas | 500 | 354 | 320 |
Išvada
1 vieta
Škoda Yeti 1.8 TSI 4×4
2 vieta
Nissan Qashqai 2.0 4×4
Linksmasis skyrelis
Čia aptariama tai, kas nebuvo įvertinta taškais: automobilių dizainas, įvaizdis ir t.t.
Škoda | Nissan | |
Dizainas | 4 | 4 |
Charakteris | 4 | 2 |
Valdymas | 5 | 3 |
Įvaizdis | 3 | 4 |
Komfortas | 3 | 2 |
Galutinis įvertinimas | 4 | 3 |
Svarbiausia – išvaizda! Abu automobiliai puikiai savyje derina kaimietišką įvaizdį ir patrauklų dizainą. Yeti šiek tiek primena traktorių, tuo tarpu Qashqai – patrauklesnis ir aptakesnių formų. Mus maloniai nustebino tai, kiek temperamento gali turėti iš Octavia modelio paveldėta visų varančiųjų ratų Yeti važiuoklė.
Aukštas kėbulas ir puikus variklis gali būti visai neblogas derinys. Valdymo požiūriu Yeti taip pat toli už savęs palieka Nissan. Tačiau Qashqai balus renka pagal važiavimo komforto vertinimus. Gausesnė įranga ir į “Acenta” komplektacijos bazinės įrangos sąrašą įtraukta dviejų zonų automatinė klimato kontrolės sistema – neabejotini Qashqai privalumai.
O ką Jūs manote?