Ilgokai rodžiusi savo nagus, žiema pagaliau baigėsi. Tenka nuauti žieminį mašinų apavą ir pasirūpinti tinkamu vasarai. Kuriuos batus rinktis padės apsispręsti šis trylikos vasarinių ir vienų universalių padangų testas.

 

Ką reiškia A ar A+ klasės buitiniai prietaisai tikriausiai žino kiekvienas. Juk tai ne kas kita, o mažai elektros naudojantys įrenginiai. Gera žinia ta, kad jau nuo 2012 m. panašiai bus pradėtos žymėti ir padangos. Tuo pasirūpino ponai iš Europos Parlamento, priėmę atitinkamą direktyvą.

 

Taigi nuo 2012-ųjų kiekvienas pirkėjas galės sužinoti, ar jo pasirinktos padangos padeda taupyti degalus, ar gerai sukimba su šlapia kelio danga ir kokį triukšmą kelia važiuojant. “Kaip tik dėl to padangų gamintojai sudarė papildomus padangų klasifikacijos reikalavimus,” – aiškina “Continental” padangų ekspertas dr. Andreasas Toppas.

 

Ar įmanoma viską suderinti vienoje padangoje?

 

Mažai degalų naudojančios, nekeliančios daug triukšmo ir puikiai sukimbančios su šlapia kelio danga – tai savybės, kurias iš esmės labai sunku suderinti vienoje padangoje. Kad tai ne iš piršto laužti teiginiai, atskleis šis 185/60 R15 dydžio trylikos vasarinių ir vienų universalių padangų testas. Juk pagal visus tris Europos Parlamento nurodytus reikalavimus (taupumas, mažas triukšmingumas, geras sukibimas su šlapia danga) nei viena šio testo padangų negavo aukščiausio įvertinimo.

 

Tarkime, gerai ant šlapios kelio dangos važiuojančios “Dunlop” ir “Continental” padangos sunaudoja nemažai degalų (efektyvumas – tik F klasė). Tuo tarpu mažai degalų naudojančios “Goodyear” ir “Michelin” prastai važiuoja šlapia kelio danga. Akivaizdu, kad jei vienoje rungtyje padangos pasirodo gerai, kitoje joms sekasi prasčiau. Kaip ten bebūtų, tačiau tinkamiausias padangas VW Polo ir kitiems mažiems automobiliams mūsų kolegos vokiečiai vis tiek išrinko.

 

Akvaplanavimas


Nėra sukibimo tarp dangos ir asfalto esant tam tikram greičiui (km/h)
Geriausiai vandenį išstumia “Vredestein Sportrac 3” padangos, kuriomis saugiai galima važiuoti net 88 km/h greičiui. Kinų “Goodride H600” sukibimą praranda daug anksčiau. Jomis galima važiuoti ne didesniu nei 77 km/h greičiu.

 

Akvaplanavimas ties posūkiais


Vidutinis išcentrinis greitis (m/s2)
Šioje testo rungtyje geriausiai vėl sekėsi “Vredestein Sportrac 3” padangoms, kurios užtikrina didžiausią saugumą įveikiant posūkius. Universalios “Hankook Optimo 4S” yra rikiuotės pabaigoje, o blogiausios – ir vėl kinų “Goodride” padangos.

 

Valdymas ant šlapios dangos


Vidutinis greitis (km/h)
Ant šlapios kelio dangos geriausius rezultatus pasiekė “Dunlop”, “Continental” ir “Hankook” padangos. Jei vertinsime subjektyviai, jos taip pat nusipelno pagyrų už geriausią šoninį stabilumą. Trečioje rungtyje iš eilės rikiuotės pabaigoje velkasi kinų “Goodride” padangos, kuriomis apautas Polo pradėjo slysti anksčiausiai.

 

Važiavimas šlapia žiedine trasa


Matuotas vieno žiedo įveikimo laikas (s)
Nieko keisto, kad susidoroti su šia užduotimi geriausiai sekėsi toms padangoms, kurios draugauja su šlapia kelio danga. Tai “Dunlop”, “Kumho”, “Continental” ir “Vredestein”. Kinų ir universalios padangos vėl atsidūrė lentelės apačioje.

 

Stabdymas ant šlapios dangos


Stabdymo kelias važiuojant 100 km/h greičiu (m)
Didmiesčiuose, o ypač piko metu, kiekvienas papildomas stabdymo metras gali būti lemiamas. Stabdyti geriausiai sekasi “Dunlop” ir “Continental” padangoms. Kinų “Goodride” padangų stabdymo kelias ilgesnis net 24 metrais.

 

Stabdymas ant sausos dangos


Stabdymo kelias važiuojant 100 km/h greičiu (m)
Sunkiai suvokiama tiesa: stabdymo kelio skirtumas tarp geriausių “Continental” ir blogiausių universalių “Hankook” padangų siekia beveik devynis metrus. Taip yra todėl, kad universalios padangos labiau pritaikytos važiuoti žiemą.

 

Valdymas ant sausos dangos


Vidutinis greitis (km/h)
Dėl geresnio šoninio stabilumo “Dunlop” ir “Vredestein” padangomis apautas VW Polo automobilis žiedinėje trasoje pasiekė didžiausią greitį. Prasčiausią rezultatą valdymo rungtyje ant sausos dangos pademonstravo “Nexen” ir “Goodride” padangos. Taip yra todėl, kad joms trūksta šoninio stabilumo. Net universalioms padangoms valdymo rungtis sekėsi geriau.

 

Triukšmingumas


Matuota važiuojant 50 ir 80 km/h greičiu (dB)
“Falken” gamybos “Ziex ZE-912” vasarinėmis padangomis VW Polo važiuoja labai tyliai. Daugiausiai triukšmo kelia “Pirelli Cinturato P6”. Ne ką geriau pasirodė ir universalūs mašinos “batai”.

 

Riedėjimo pasipriešinimas


Pasipriešinimo koeficientas (CR)
Puikus rezultatas: geriausios “Goodyear EffcientGrip” padangos, palyginti su blogiausiomis “Falken”, padeda sutaupyti iki 8 procentų degalų. Pavyzdžiui, VW Polo vietoj 6,5 l sunaudotų tik 6 l degalų.

 

Informuojantis lipdukas


Toks lipdukas kiekvienam pirkėjui padės pasirinkti geriausias padangas. Jis nurodo, ar padangos taupo degalus, kiek kelia triukšmo ir ar gerai sukimba su šlapia kelio danga. Penkios šio testo padangos, jei vertinsime sukibimą su šlapiu paviršiumi, gauna geriausią A kategorijos įvertinimą. Tokio paties įvertinimo jos nusipelno ir matuojant triukšmingumą. O štai jei kalbėsime apie degalų taupymą, rezultatai šiek tiek prastesni. Visos jos atitiktų tik C kategoriją. Taigi gamintojams dar yra kur tobulėti.

 

Išvada

 

Ateities padangos turėtų būti itin tyliai važiuojančios ir mažai sunaudojančios degalų, tačiau dėl šių savybių neturėtų nukentėti jų saugumas. Juk automobilio “batai” tiesiog privalo puikiai elgtis ant šlapios kelio dangos ir garantuoti saugų važiavimą. Tai gali užtikrinti tik “Dunlop”, “Continental” ir “Kumho” padangos. Žinoma, jos nepadeda taupyti degalus, nėra pačios tyliausios, tačiau garantuoja saugią kelionę. Neprašausite pro šalį, jei įsigysite ir “Hankook” bei “Pirelli” padangas. Tuo tarpu degalus taupančios “Goodyear” ir “Michelin” šlapioje trasoje prastai sukimba su kelio danga. Mes taip pat įspėjame, kad geriau vengti pigių kinų padangų “Goodride”. Jos – nesaugios.