Vilniaus gyventojai ir dažnai šiame mieste besilankantys vairuotojai su nekantrumu laukia gruodžio antrosios pusės. Tuomet turėtų būti atidaryta trečioji Vilniaus vakarinio aplinkkelio atkarpa, kuri, kaip manoma, ženkliai sumažins spūstis pagrindinėse miesto arterijose – Ukmergės bei Geležinio vilko gatvėse. 


Kai visiškai nuo nulio pastatomas naujas kelias, naudos iš to gaunančių skaičius yra gerokai didesnis nei pralošiančiųjų. Ir šiuo atveju neįmanoma nesutikti su eismo ekspertų vertinimais: norint tranzitu kirsti Vilnių, nebereikės brautis per centrą, o bus galima pasinaudoti aplinkkeliu. Be tranzito išnykimo, ypatingai sumažės sunkvežimių eismas centrinėse gatvėse, o naujuoju aplinkkeliu, manoma, aktyviai naudosis ir miesto gyventojai: tolimesniuose rajonuose gyvenantiems žmonėms tai taps būdu nekertant miesto centro nuvykti į kitą jo galą.


Tikimasi, kad aplinkkeliu per parą pravažiuos 33 tūkst. automobilių, kuriuose sėdės 65 tūkst. žmonių – 45 tūkst. miestiečių ir 20 tūkst. keliaujančių tranzitu. Praktiškai kas dešimtas miesto gyventojas. Įdomu, ar daug yra miesto teikiamų ne pirmo būtinumo paslaugų, kuriomis naudotųsi toks didelis būrys vilniečių?

Priežasčių nerimauti dėl aplinkkelio kaip ir nėra, nebent esate Lazdynų gyventojas ir dažnai tenka važiuoti Oslo gatve. Į ją šiuo metu nuo aplinkkelio suplaukdavo eismas iš Lazdynų, Karoliniškių bei tolimųjų pietinių Vilniaus rajonų, o gruodžio pabaigoje prie jų prisijungs ir dalis šiaurinių: Pašilaičiai, Fabijoniškės, Justiniškės ir kt. Ką tai reiškia? Sumažėjusias spūstis Ukmergės ir Geležinio vilko gatvėse, tačiau gerokai išaugusį eismo srautą aplinkkelyje. 


Jau šiandien ryte, norint iš aplinkkelio įsukti į Oslo gatvę, tenka pastoviniuoti keletą minučių – tikėtina, kitais metais be keliolikos minučių spūstyje nebus apsieita. Analogiškos problemos nuspėjamos ir aplinkkelio susijungime su Ukmergės gatve, kur įrengtas šviesoforas – iš miesto Ukmergės gatve išvažiuoti norintys žmonės turės įveikti dar vieną šviesoforu reguliuojamą sankryžą.


Vos pasibaigs Vakarinio aplinkkelio statybos, bus pradėtos projektuoti dvi naujos atkarpos: Mykolo lietuvio bei Šiaurinė gatvė nuo aplinkkelio iki Ukmergės g. Aplinkiniai gyventojai, sužinoję apie naujai statomus kelius, vėlgi pasidalins į dvi dalis: vieniems naujos asfaltuotos atkarpos sumažins spūstis ir padės į darbą nusigauti greičiau, kitiems kels papildomą triukšmą ir didins oro taršą. Aukso vidurio tikio masto projektuose pasiekti ir įtikti visiems turbūt neįmanoma, tačiau reikėtų suprasti: nors kelio statybos visiems sukelia nepatogumų, jų rezultatas didžiajai daliai miesto gyventojų būna teigiamas.