Naudotą verslo klasės automobilį galima įsigyti už naujo motorolerio kainą. Tačiau būkite budrūs: jei tokią mašiną teks remontuoti, jūsų laukia išties nemažos išlaidos. Apžvelgsime tris “ekonominius” sedanus.

Pigaus alaus gerbėjams pažįstama būsena: vakare tu karalius prie baro – ryte skaudančia galva guli sugniuždytas. Kartais automobilių pirkėjams nutinka taip pat. Įsigijęs verslo klasės sedaną už puikią kainą, didžiuojiesi, tarsi būtum solidus ponas, tačiau apsilankęs automobilių servise, pinigų apmokėti sąskaitą tenka skolintis iš močiutės. Kitais žodžiais tariant: šiandien karalius – rytoj elgeta.

Ši istorija įspėjimas visiems, kurie, kaip byloja liaudies išmintis, nori iššokti aukščiau bambos. Kartu tai ir pasakojimas, kaip viskas gali iš tiesų nutikti. Šiandien kalbėsime apie automobilius, kuriais kažkada puikavosi didelių kompanijų vadovai ar net savininkai. Tai aštuonių cilindrų automobiliai. Kažkada nauji jie kainavo kaip naujas butas, o dabar juos galima įsigyti už naujo motorolerio kainą.

Panaršius internete, aštuonių cilindrų 7 klasės BMW, (serija E38, gamybos metai 1994–2001) galima rasti vos už 7000 litų! Deja, dažniausiai tokiems pigiems variantams būdinga tai, kad jų prietaisų skydelio įspėjamosios lemputės mirksi tarsi diskotekos šviesos, o pakaba bilda kaip per akmenų grindinį važiuojantis vežimas. Tačiau ne viskas taip blogai. Kantriau paieškojus, galima rasti ir naujesnę, ir geriau prižiūrėtą versiją. Galbūt teks sumokėti kelis kartus daugiau, tačiau patariame ieškoti automobilio, kuris turi serviso knygelę su visais antspaudais. Tai pirmas ženklas, kad galbūt jums pasiseks ir nenupirksite “užmušto” automobilio. Gerai prižiūrimi aštuonių cilindrų varikliai tarnaus amžinai, o štai pakabos lankstus teks keisti dažnokai, tad su tuo reikės susitaikyti.

Tiesa, dar liko neaptartas išlaikymo išlaidos. Tie, kurie pirkdami išnaudoja visas savo santaupas, geriau tegu važinėja mažaisiais Polo, nes tokio prabangaus automobilio, net ir naudoto, išlaikymas kainuoja. O tie, kurie pasilieka pinigų ir jo priežiūrai, gali skaityti toliau.
ABL inf.

BMW 735i: nekreipkite dėmesio į degalų sąnaudas

170 tūkst. litų – tokia buvo pradinė BMW 735i kaina, kai jis buvo naujas. Tas, kuris pirko tokį automobilį, nelabai rūpinosi degalų sąnaudomis. Praėjus 15 metų, jis kainuoja keliolika kartų pigiau ir, žinoma, neturi jokios garantijos. Tačiau tai nėra toks jau blogas automobilis. Mūsų bandyta versija dar metus gali nevažiuoti į techninių apžiūrų centrą, pakaba nebarška, rūdžių nematyti net ant išmetamųjų dujų sistemos. Aštuonių cilindrų variklis veikia kaip naujas, garsas – puikus. Neįtikėtina, tačiau 18 tūkst. litų kainuojantis sedanas atrodo išties puikiai.

Klausimų kyla atvykus į degalinę. Įpylus 20 litrų, degalų bako rodyklė pasislinko vis labo per porą milimetrų dešinėn. Vos smarkiau paspaudėme akceleratoriaus pedalą, ji ir vėl atsidūrė ten pat, kur ir buvo. Patarimas: teks priprasti nekreipti dėmesio į tą rodyklę ir nestebėti kompiuterio rodomų degalų sąnaudų, nes tai tikrai ne silpnų nervų žmonėms. Šis monstras vidutiniškai sudegina 14,5 l benzino 100 km kelio, o mieste šis skaičius prasideda nuo 2…
Būtent tai yra viena priežasčių, kodėl šių automobilių pardavimo kaina tokia nedidelė. Tiesa, ir tipinius gedimus, pavyzdžiui, pakeisti guolį, gali bet kuris garažo meistras.

Tai nervina

Pirmas trūkumas matomas vos pasukus užvedimo raktelį: padalų trūkumas tachometre, vos įžiūrima rida. Tačiau šią problemą nesunku išspręsti, o forumai knibžda įvairių patarimų.

TUV specialistai atskleidžia du mūsų bandyto automobilio trūkumus: pakabos gedimai dėl pernelyg didelio jo svorio ir didokas vairo sistemos laisvumas.

Prie būdingų trūkumų priskiriama, dėl greitai susidėvinčių lankstų ir stabilizatoriaus guminių dalių, linkusi bildėti priekinė pakaba. Patariame pirkti pigias neoriginalias detales, nes jas vis tiek greitai teks keisti.

Alyvos vonelė. Iš daugelio 7 serijos BMW laša alyva – tai įprasta

Priekinė pakaba. Genda nepriklausomos pakabos svirtys

Galinė ašis. Laikui bėgant subyra pakabos įvorės

 

Išvada

Vadovo automobilis iš Bavarijos gali būti geras pirkinys. Žinoma, reikia turėti omenyje du dalykus: pirkite automobilį tik su serviso knygele ir nereikalaujantį didelių remonto. Taigi pigūs pasiūlymai atkrenta. Ir nepamirškite, kad 7 serijos BMW išlaikymas bus itin brangus: degalų sąnaudos, net ir sumontavus dujų įrangą, remontas – visa tai gali gerokai ištuštinti piniginę.
Įvertinimas    4

 

Audi A8: kanclerio automobilis už Vespa kainą

Buvęs Vokietijos kancleris Gerhardas Šrioderis šį automobilį padarė socialiai priimtinu. Pirmiausiai, jis sutiko būti vežiojamas Audi A8. Todėl Vokietijoje šis modelis labai greitai gavo kanclerio automobilio pravardę. Dabar tokios mašinos stovi prekybos aikštelėse, o ant priekinio stiklo žymekliu užrašyta kaina – 7000 litų.

1998 metais, kai šis automobilis dar buvo naujas, Audi gamintojas bazinį 3.7 quattro modelį įvertino 190 tūkst. litų. Į šią kainą buvo įskaičiuotas aštuonių cilindrų 230 AG variklis, kuris vos spustelėjus akceleratoriaus pedalą “pasisotindavo” vidutiniškai 12,8 l benzino 100 km kelio.

Audi A8 variklis dirba ramiai ir minkštai, kėbulas taip pat palieka gerą įspūdį. Pora ar trejetas įbrėžimų automobilių meistrui yra niekis, priekyje trūksta ventiliacijos grotelių. Na, ką gi, imamės kainos?

Žvilgsnis į daiktadėžę mus nuleidžia ant žemės: serviso knygelėje išlikęs įrašas priverčia suklusti – techninė apžiūra, alyvos, degimo žvakių keitimas ir stabdžių remontas prieš trejus metus Vokietijoje kainavo pasakiškus beveik 8000 litų! Netrukus teks keisti pagrindinį variklio diržą. Tai daryti būtina kas 120 000 km, o procesas trunka penkias valandas.

Žurnalo “Auto Bild” nusiskundimų skyrelį pasiekiančiuose laiškuose skundžiamasi dėl 1996–1997 m. gamintų automobilių automatinės greičių dėžės gedimų. Varge, jei dabar dėl to kiltų kokių nors rūpesčių…


Išvada

Mažiau nei 7000 litų už automobilį su aštuonių cilindrų varikliu, aliuminio konstrukcija ir visais varančiaisiais ratais. Beveik už dyką! Teisingai prižiūrint ir laiku keičiant pagrindinį variklio diržą, V8 agregatas dirbs amžinybę. Visa kita reikia galėti sau leisti.
Įvertinimas    3,5

Lexus GS 430: šiam automobiliui reikia daug meilės

1998 metais pagamintas Lexus GS 430? Europoje tokie automobiliai oficialiai pradėti pardavinėti tik nuo 2000-ųjų, tačiau šis egzempliorius – iš už Atlanto. JAV rinkai šie modeliai siūlyti šiek tiek anksčiau. Tokį pakenčiamos būklės automobilį galima rasti už 15 tūkst. litų.

Tie, kurie nori įsigyti tokią mašiną, turi žinoti – iš jų vagiamos navigacinės sistemos. Apžiūrėtame automobilyje vietoj jos taip pat žiojėjo juodas krateris. Jeigu pavogė tik ekraną, už jį teks pakloti tiek pat, kiek kainuoja pats automobilis, bet jei ilgapirščiai nušvilpė dar ir valdymo įrenginį iš bagažinės, teks iš piniginės krapštyti dar tiek pat. Košmaras!
Taigi siūlome nusipirkti dvigubo standarto audioaparatą (gal kompaktinių plokštelių grotuvą?), kuris užpildys žiojinčią tuštumą.

Visa kita – daugmaž patikima, tai itin patvarus automobilis. Kaip teigia serviso meistrai, tereikia laiku keisti alyvą, degimo žvakes ir stabdžius.

Išvada

Lexus GS 430 su milžinišku aštuonių cilindrų varikliu – visai neblogas variantas už tokią kainą. Tačiau apie automobilius, importuotus iš JAV, galime pasakyti tik tiek: būkite atsargūs!
Įvertinimas    4

 

Išvada

Jei pasiseks, važiuosite karališkai

Trys prabangūs automobiliai už motorolerio kainą ir triskart rimtesnis mūsų perspėjimas: tie, kurie turi pinigų tik įsigyti automobilį ir neturi papildomų lėšų degalams ir remontui, turėtų nekišti pirštų prie šių mašinų. Kalbant tarp mūsų, šie aštuonių cilindrų varikliais “ginkluoti” automobiliai labiau tinka tik nedaug važinėjantiems ir tiems, kurie pažįsta gerą, nebrangiai mašiną remontuojantį meistrą ir turi atliekamų pinigų brangioms atsarginėms detalėms.