Automobilius transportuojantys laivai nėra patys saugiausi. Dėl neįprastos, į batų dėžę panašios formos jie nėra labai stabilūs, o jų nemažai priklauso ir nuo to, kaip gerai pritvirtinami tūkstančiai plukdomų automobilių. Naujųjų išvakarėse „Sincerity Ace“ su 3500 „Nissan“ automobilių informavo apie gaisrą, o dabar nežinia, kas nutiks ir laivui, ir automobiliams.
Tiesa, tai ir nėra jau taip svarbu, nes žmonių gyvybė yra svarbesnė. Naujųjų metų išvakarėse iš Japonijos į Havajus plaukiančio „Sincerity Ace“ kapitonas pranešė, kad įgula ruošiasi palikti laiką. Priežastis - laive kilęs gaisras. Jo priežastis nėra žinoma, tačiau tikriausiai užsidegė krovinys. Kuomet vienoje vietoje yra 3500 naujų automobilių, jie juda bangų blaškomame laive, nesunku įsivaizduoti, kad vienas iš jų galėjo patirti katastrofišką gedimą.
Tačiau tikslios priežastys kol kas nėra žinomos. 21 įgulos narys paliko laivą. Į nelaimės signalą sureagavo Jungtinių Valstijų Pakrančių sargyba, kuri į tą vietą nukreipė kelis laivus. Šiems pavyko išgelbėti 16 įgulos narių, dar vienas buvo dingęs, o keturi buvo rasti vandenyje jau negyvi. Tris dienas dar buvo ieškoma dingusio įgulos nario, tačiau galiausiai paieška buvo nutraukta.
Nežinoma nei kas sukėlė gaisrą, nei kokia yra dabartinė automobilių būklė. Tiesa, pastarąjį dalyką nesunku nuspėti, nes laivas vis dar dega net praėjus kelioms dienoms po incidento pradžios ir dabar yra stipriai pasviręs. „Nissan“ kol kas neketina komentuoti nuostolių, nes siekia išlaikyti aukoms ir jų artimiesiems skiriamą dėmesį. Tačiau ir laivas, ir jo krovinys buvo apdrausti. Net jei automobiliai išliktų, jie niekada nebebus parduodami - mašinos iš tokius incidentus patyrusių laivų yra perdirbamos.
Kodėl automobiliai nedovanojami ar naudojami vidinėms kompanijos reikmėms? Todėl, kad jais nepasitikima. Reikėtų didelio ekspertų dėmesio, kad būtų galima įvertinti kiekvieną automobilį ir kas jam galėjo nutikti. „Nissan“, kaip ir kadaise „Mazda“, nenorėtų nešti tokios atsakomybės, todėl naujutėlaičiai automobiliai, jei jie tą gaisrą ir išgyventų, virs metalo laužu.
„Sincerity Ace“ buvo pastatytas 2009 metais. Po Honolulu aplankymo šis laivas būtų plaukęs į kelis Meksikos uostus, o tuomet - į JAV rytų pakrantės miestus. Po to laivas su nauju kroviniu būtų plaukęs į Afriką. Tačiau dabar jo lemtis yra aiški - net jei jis nepanirs po vandeniu, jis virs metalo laužo krūva. Tokia lemtis yra ištikusį ne vieną modernų vandenynų autovežį.
Šaltinis: http://technologijos.lt