Automobilių sporte neužtenka mokėti vairuoti. Būtina didelė ištvermė, gera komanda, komunikacija ir dar daugybė kintamųjų, vienas kurių – taisyklių išmanymas. Tuo lietuviai sportininkai geriausiai įsitikino priešpaskutinį gegužės savaitgalį Latvijoje vykusiame „Talsi rally“, kuris buvo ir Lietuvos čempionato etapas.
Dvi dienas vykęs ralis nebuvo lengvas. Kai kuriuose posūkiuose klaidas darė kone kas dešimtas ekipažas, o viename jų, pramintame „Talsi ralio kapinėmis“, kone kas dešimtas ir baigė savo pasirodymą. Tarp jų – greitas lietuviškas Deivido Jociaus ir Donato Zvicevičiaus ekipažas, įsirėžęs į medį. Čia pat nuo kelio nuskriejo ir Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku, tačiau jiems šiaip ne taip pavyko išsikapanoti ir nuvažiuoti dar kelis greičio ruožus.
Greičiausi lietuviai „Talsi“ ralyje buvo brolių Vaidoto ir Žygimanto Augusto Žalų bei Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažai, tačiau jie tarp nugalėtojų nebuvo minimi. Priežastis paprasta – ekipažai gavo 20 minučių baudą už degalų pildymą neleistinoje vietoje. Analogišką nuobaudą gavo ir dar vienas ekipažas, vairavęs „Mitsubishi Lancer Evo“ – Eugenijus Sladkevičius ir Gediminas Saudargas. Kodėl?
Kai kurie lietuviai savo sportiniuose automobiliuose naudoja bioetanolį – E85, o ne sportinį benziną. Taip sutaupoma nemažai kaštų, nes bioetanolis keliskart pigesnis už sportinį benziną, o per vienas varžybas degalų reikia kelių šimtų litrų. Vienintelė bioetanolio problema – jo reikia daugiau nei benzino, greičio ruože jo sąnaudos gali pasiekti 1 l/1 km. Tačiau Latvijos ralyje bioetanolis yra draudžiamas – argumentuojama sudėtingu jo reglamentavimu, tad „Talsi“ ralis buvo pritaikytas benzinu varomiems automobiliams: čia buvo vienas ilgas pervažiavimas tarp greičio ruožų, kurio bioetanoliu varomi sportiniai automobiliai įveikti negalėjo – jiems neužteko degalų.
Todėl lietuviai sportininkai, kurių automobiliai varomi bioetanoliu, paprašė tautiečių įrengti papildomą degalų pildymo zoną. Bėda ta, kad su tokiu prašymu reikėjo kreiptis ne į gerai pažįstamus tautiečius, o į oficialius varžybų asmenis – ralio teisėjus. Tokio prašymo negavę, jie lietuvius nubaudė kaip nelegaliai pildžiusius degalus – tai ralyje yra griežtai draudžiama.
Pasinaudojęs varžovų nesėkmėmis, į pirmąją vietą pakilo Benediktas Vanagas su Agne Vičkačkaite-Lauciuviene. Naujai suformuotas ekipažas, važiuojantis nauju automobilius („Škoda Fabia R5“), nedemonstravo didelio greičio, tačiau dėl griežto taisyklių laikymosi tapo greičiausiu. Beje, tai jau antras iš eilės ralis, kuriame dalyvavęs B. Vanagas nugali. Jis nepasirodė pirmame šių metų Lietuvos čempionato etape „Halls Winter Rally“, tačiau kartu su Greta Germanavičiūte nugalėjo 2016-ųjų rudenį Druskininkuose vykusiame „Rally Classic“.
Ralis Latvijoje įrodė – ne visada nugali greičiausias
Publikuota 2017-05-25
Elektromobilis šaltuoju metų laiku: kaip prailginti nuvažiuojamą atstumą atvėsus orams?
2024-11-21
Krintanti oro temperatūra bei artėjanti žiema vairuotojams ir vėl primena apie sudėtingesnes eismo sąlygas keliuose. Nors vėlyvojo rudens ir žiemos šalčiai dažnai sukelia iššūkių daugumai automobilių vairuotojų, elektromobilių savininkams šaltuoju metų laiku reikia įvertinti ir...
|
|
Kaip paruošti automobilį žiemos sezonui: vien padangas pakeisti nepakanka
2024-11-14
Nors pirmieji šalčiai dar negrasina plikledžiu kelyje, nuo lapkričio 10 d. Lietuvoje vairuotojai nebegali važinėti automobiliais su vasarinėmis padangomis – už tai galima gauti baudą nuo 50 iki 100 eurų arba net prarasti galiojančią automobilio techninę apžiūrą. Ruošiant...
|
|
Tyrimas: dažniausiai klastojama daugiau riedėjusių automobilių rida
2024-11-13
Rida yra vienas iš pagrindinių automobilio susidėvėjimo rodiklių, todėl natūraliai vairuotojai teikia pirmenybę mažiau nuvažiavusioms transporto priemonėms. Visgi, automobilio odometras dažnai tampa sukčių įrankiu, padedančiu dirbtinai „atjauninti“ transporto priemonę ir,...
|