Automobiliai užges ne dėl gedimų, o dėl inovacijų, kurias ateityje ketinama diegti į automobilius. Prancūzai neprivers ilgai laukti šios modifikuotos antrosios kartos "Stop-Start" sistemos ir žada, kad naujovė atsiras šių metų pabaigoje. Sistema bus komplektuojama su "Peugeot" ir "Citroën" markių automobilių "HDi" dyzeliniais varikliais
Naujovę sukūrusi kompanija "Valeo" teigia, jog sistema padės taupyti degalus ir tausoti aplinką. Siekiant optimizuoti kuro sąnaudas ir užtikrinti tolygų "Stop-Start" režimu veikiančio variklio darbą, numatomas automatinis ir dyzelinių, ir benzininių variklių gesinimas stovint spūstyse arba judant mažesniu nei 8 km/val. greičiu (automatinės pavarų dėžės atveju) ir mažesniu kaip 20 km/val. (mechaninės pavarų dėžės atveju), t.y. dar prieš tai, kol automobilis visiškai sustoja.
Kūrėjai teigia, kad variklis vėl įsijungs itin greitai – per 0,4 sekundės. Vairuotojas net nepastebės, kaip sistema veikia. Jos darbo metu praktiškai nesukuriamos papildomos vibracijos ar triukšmas, net jei vairuotojas staiga pakeistų savo apsisprendimą sustoti ir vėl pradėtų didinti greitį. Variklio išjungimo ciklai bus ilgesni ir dažnesni, lyginant su analogiškomis dabartinėmis sistemomis, todėl kuro ekonomija bus dar didesnė.
Ši naujos kartos mikrohibridinė sistema sutrumpintai vadinama "i-StARS". Nuo ankstesnės kartos ji skiriasi tuo, kad valdymo elektronika yra integruojama į elektros variklį. Mikrohibridinė sistema (t.y. sistema, kurioje naudojami energiją regeneruojantys stabdžiai) automatiškai išjungia automobilio variklį stovint sankryžoje arba transporto kamštyje ir vėl jį įjungia, kai tik prireikia mechaninės galios. CO2 emisijos taip sumažinamos vidutiniškai 5g vienam kilometrui ir 15% miesto eismo sąlygomis.
Tokios inovacijos pradžiugins bet kurį vairuotoją, jautriai reaguojantį į augančias degalų kainas. Sistema turėtų būti patraukli dar ir tuo, kad šiuo metu rinkoje jau atsiranda intensyvioms apkrovoms atsparių švino rūgštinių akumuliatorių modelių - tokios apkrovos neišvengiamos, nes varikliui užvesti reikalinga energija imama iš akumuliatoriaus. Iki 2013 metų gamintojai naujove žada aprūpinti net milijoną automobilių, ir neapsiribos vien tik "Citroën" arba "Peugeot" markėmis. Kompanija jau yra priėmusi užsakymus iš daugiau kaip 10 automobilių gamintojų šiai sistemai diegti daugiau kaip 50 automobilių modelių.
Pristatyta antrosios kartos automobilių "Stop-Start" sistema
Publikuota 2010-06-14
Bandydami komercinius automobilius, prisidėjo prie prasmingos iniciatyvos: jausmas geresnis, nei įsėdus į paprastą mašiną
2024-05-22
Komerciniai automobiliai sukurti taip, kad palengvintų kasdienį darbą, o kuris modelis šią užduotį atlieka geriausiai, kas dvejus metus aiškinamasi „Lietuvos komercinio automobilio 2024“ rinkimuose. Konkurso komisijos nariai ne tik atlieka įvairius bandymus realiomis sąlygomis, bet ir...
|
|
Ne tik spindėti tamsoje. Automobilių šviesoms – daug svarbesnis vaidmuo
2024-05-21
Dizaineriai ieško būdų, kaip priekinius žibintus paversti automobilius puošiančiais brangakmeniais. Technikai savo ruožtu turi įgyvendinti daugybę praktinių ir teisinių reikalavimų. Tai – viena iš priežasčių, kodėl automobilių žibintų kūrimas tampa neįtikėtinai sunkiu...
|
|
Paaiškino, ką apie padangas turėtų žinoti kiekvienas vairuotojas
2024-05-20
Kasmet automobilių rinką papildo nauji modeliai, o padangų gamintojai jiems parūpina naujausių padangų. Kiekvienu atveju skiriamos milijoninės investicijos, tačiau vairuotojai prisipažįsta, kad kartais sunku suprasti, kuo naujausios padangos skiriasi nuo vėliausiai pristatytų. Patys...
|