Nors automobiliu rūpintis reikia ištisus metus, natūralu, kad dažniausiai jis prisimenamas sezonų kaitos metu: spalio pabaigoje ir balandį. Pagrindinis darbas tuo metu – padangų keitimas, tačiau atlikti verta gerokai daugiau veiksmų.

 

Lietuvoje netrūksta žmonių, kurie automobilio nuvarymu į servisą rūpinasi tik iš pirmo karto nepraėjus techninės apžiūros. Jeigu jūsų požiūris į nuosavo transporto priežiūrą būtent toks, toliau skaityti neverta, tačiau automobilius gerbiantys žmonės naudingų patarimų tikrai atras.

Bene anksčiausias ir svarbiausias darbas sušilus orams – kiek įmanoma kruopščiau nuplauti automobilį. Žiemą Lietuvos keliai barstomi druskomis ir smėliu, kurio kruopelės įlenda į visas įmanomas kėbulo ertmes. Geriausia plovimą daryti vietose, kur prausiamas ir mašinos dugnas, kadangi būtent jis labiausiai kenčia nuo druskų, o ten esančios detalės linkusios rūdyti.

Kapitalinį plovimą daryti verta tik tada, kai temperatūra dieną ir naktį būna aukščiau nulio – taip būsite garantuoti, kad į išplautas ertmes naujai po šalnų pribarstytos druskos nepakliūs. Žinoma, kėbulo vaškavimas taip pat turėtų būti įrašytas į būtinų procedūrų sąrašą, bet daugelyje plovyklų, siūlančių dugno plovimą, į tą pačią kainą įeina ir vaškavimas.

Švarinti verta ne tik automobilio išorę, bet ir vidų: išsiurbti saloną, išdžiovinti kilimėlius iš vidaus išvalyti visus langus.

Antras svarbus dalykas – automobilio dugnas. Žiemos metu pakaba gauna didesnes apkrovas nei vasarą, o pavasario pradžioje dar tenka palaviruoti tarp naujai atsiradusių duobių, o į vieną kitą – dar ir įvažiuoti. To nemėgsta jūsų automobilio pakabos detalės, tad detali visų traukių, guminių dalių ir amortizatorių apžiūra yra reikalinga kiekvieną kovą-balandį. Verta atkreipti dėmesį į stabdžių sistemą, ypač – į žarneles, nes stabdžių sistemos gedimai kelyje kainuoja daugiausiai.

Tokius darbus geriausia patikėti automobilių specialistams servise. Daug vairuotojų mašinoms alyvą keičia būtent pavasario pradžioje, tad servise verta paprašyti, kad tuo pačiu būtų patikrintas ir kitų skysčių lygis bei įvertinta pakaba. Žinoma, tuo pačiu reikėtų pakeisti ir pagrindinius filtrus: oro, alyvos bei salono.

Pavasarį nepamirškite naudoti vasarinį langų apiplovimo skystį: jis skirtas stiklo nuvalymui nuo vabzdžių ir kur kas geriau veikia esant aukštesnei temperatūrai. Žieminis geriau valo purvą ir neužšąla, tačiau vasarą nėra efektyvus, nes neturi priedų, padedančių nuo stiklo nugramdyti vabzdžius.

Apžiūrėkite automobilio valytuvus, nes žiemą jie gadinami kur kas greičiau nei vasarą: juk pasitaiko pavalyti ir apledijusį stiklą, ir sniegą, o jų gumoms ypatingai nepatinka šluoti stiklą prie minus dvidešimt. Po žiemos jos gali būti suskeldėjusios, o braukiamos per langą, cypti – tokiu atveju laikas valytuvų gumeles keisti.

Taip pat verta patikrinti oro kondicionieriaus sistemos būklę. Žiemą jis nenaudojamas, tad atėjus vasarai, galima netikėtai sužinoti apie sumažėjusį kondicionavimo efektyvumą. Geriau nuo to apsisaugoti iš anksto ir patikrą atlikti ankstyvą pavasarį – patikros kainos ne tik bus mažesnės nei vasarą, bet ir išvengsite netikėtumų, kai kondicionierius nustos veikti per didžiuosius karščius.

Darbas, kurį nori nenori yra būtina atlikti pavasarį – padangų keitimas. Tai taip pat nėra toks paprastas veiksmas, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio: permontavus padangas, verta kelias artimiausias savaites patikrinti jų slėgį. Neretai pasitaiko, kad būtent po permontavimo oras iš padangos palengva išeina per ventilius, kuriuos mechanikai ne visada pakeičia.

 

Autogidas.lt