Mercedes GL yra nepaprastai brangus, didelis ir sunaudoja be galo daug degalų. Kaip šis anų gerų laikų reliktas pasirodė mūsų ilgalaikiame 100 000 km teste?

 

“Džiaukimės šiuo automobiliu, kol dar galime,” – toks buvo pirmasis įrašas Mercedes Benz GL visureigio ilgalaikio testo dienoraštyje. Visi žino, kad šis metalo gabalas nelabai patiks ekologams – turėti tokį džipą šiais sunkiais laikais nelabai pateisinama net ir politiniu atžvilgiu, nes formuojama neigiama išlaidautojo nuomonė. Bet teatleidžia mums skaitytojai, nes per 100 tūkst. km maratoną šis džipas vokiškojo “Auto Bild” redakcijos darbuotojams teikė daug malonumo…

 

Mercedes GL – tai ne automobilis, o… didžiulis galiūnas: 5 m ilgio, 1,92 m pločio ir sveria net 2600 kg. Pridėkime dar keturių litrų V8 dyzelinį variklį, kurio galia 306 AG ir 700 Nm sukimo momentas, pneumatinę pakabą ir keturių varančiųjų ratų sistemą. Taip sukomplektuotas Mercedes SUV drąsiai su bet kuo galėjo rungtis ilgalaikiame teste.
Per 370 tūkst. litų kainuojanti mašina iš salono buvo atsiimta 2007 m. spalį. Automobilis turėjo kelis papildomus naudingus priedus: stoglangį, salono šildymo galimybę stovint, navigatorių, ksenono žibintus ir kablį priekabai tempti. Šie priedai padidino automobilio kainą iki 400 tūkst. Lt. Tačiau reikia pripažinti, kad didelį įspūdį paliko ne tik ši pinigų suma, bet ir pati mašina.

 

Priekinis skydelis būdingas Mercedes modeliams: jis panašus į R ir ML klasės automobilių. Viduje – nepriekaištinga surinkimo bei medžiagų kokybė

 

“Galios, vietos ir prabangos čia daugiau nei pakanka. GL visureigiu be galo malonu ir komfortiška keliauti, be to, būdamas tokiu didžiuliu automobiliu, jis važiuoja labai stabiliai,” – testo dienoraštyje parašė vienas mūsų kolegų. Visa tai tiesa. Didžiule galia trykštantis V8 dyzelis, nesvarbu, kiek tachometras rodo apsukų, “traukia” lyg koks įsiutęs raganosis. Vis dėlto šiuo automobiliu geriau keliauti ramiai – galingasis GL spinduliuoja prabanga kaip joks kitas Mercedes modelis.

 

Matydami įspūdingus išorinių gabaritų duomenis, tikėjomės ir labai daug vietos salone. Deja, tikrovė buvo šiek tiek kitokia: GL viduje vietos nėra ypatingai daug, tačiau jos čia yra tikrai daugiau nei vienatūriuose. Trečia sėdynių eilė (slepiama bagažinės grindyse) sumontuota kaip ir daugelyje kitų panašių modelių, o nulenkus antros eilės sėdynes, galima vežti beveik dviejų metrų ilgio daiktus. Šis Mercedes SUV gali gabenti daug krovinio – net 2300 l. Vertas dėmesio ir nemažas 600 kg kraulumas.

 

Mūsų maratono dalyvis puikiai susitvarkė ir su “darbinio arklio” vaidmeniu: GL be problemų galėjo tempti net 3,5 t sveriančią priekabą. “Net šiurpas ima matant, kaip lengvai šis galiūnas, tempiantis dar ir sunkią priekabą, įveikia stačias įkalnes,” – pastebėjo vienas mūsų fotografų. Tačiau kiekvienas medalis turi dvi puses. Tikriausiai supratote, kad kalbama apie labai didelės GL degalų sąnaudas. Testo metu Mercedes visureigis naudojo vidutiniškai 13,8 l/100 km (gamykliniai duomenys – 12 l). Deja, šis skaičius ne itin atitinka šios dienos lūkesčius. Žinoma, GL apetitas labai priklauso nuo važiavimo stiliaus. Tarkime, jei važiuodami automagistrale neviršysite 130 km/h, galima pasiekti ir 10 l/100 km sąnaudas.

 

Mercedes GL 420 CDI idealiai tinka ir tempti sunkias priekabas – net 3,5 tonos

 

Miesto grūstyse mūsų džipas jautėsi ne itin gerai. Siauros, užkimštos gatvelės – ne jam. Nekalbant jau apie požemines stovėjimo aikštelės ar automatines plovyklas – norint ten įtilpti, vairuotojui tenka paprakaituoti tiesiogine šio žodžio prasme. Šiam Mercedes kur kas labiau prie širdies atviros erdvės. Gal todėl, kad jis iš pradžių buvo skirtas tik JAV rinkai?

 

Susidaro įspūdis, kad daug geriau jis iš tiesų jaustųsi būtent ten, už vandenyno, kur beveik viskas yra kur kas didesnių dydžių – net šalia parduotuvių esančios aikštelės.

 

Šiek tiek problemų sukėlė automatinė pavarų dėžė “7G-Tronic”. Iš esmės ilgos pavaros yra privalumas, bet nežinia kodėl, stabdant varikliu, “automatas” per greitai persijungdavo į žemesnę pavarą. Trumpam problema buvo išspręsta pakeitus pavarų dėžės alyvą, tačiau testo pabaigoje tai ir vėl pasikartojo. Ne visiems patiko ir pneumatinė pakaba, kuri teoriškai turėdavo užtikrinti didelį važiavimo komfortą. Vis dėlto paaiškėjo, kad važiuojant įprastu režimu, ypač “komfortiniu”, džipas pradeda pavojingai “plaukioti” kelyje. Dar blogiau buvo važiuojant visiškai pakrauta mašina ir didesniu greičiu. O štai pasirinkus “sportinį” režimą, Mercedes laikėsi kur kas tvirčiau, deja, tuomet komforto būdavo mažiau.

 

Sėdynės patogios ir nevargina net ilgose kelionėse. Juodas odinis salonas puikiai atlaikė visus testo sunkumus

 

Vis dėlto, nepaisant šių smulkių trūkumų, daugiau nebuvo kuo skųstis. GL pasirodė esąs itin tvirtas, kaip nedaugelis mūsų maratono dalyvių. Smulkūs gedimai paaiškėjo tik testo pabaigoje: užstrigo bagažinės užuolaida, gale perdegė peleninės lemputė, žieminės padangos (“Pirelli Sottozero”) pradėjo “triukšmauti”, viršuje ant vairo iširo odos apsiuvimas, o atidaromas stoglangis pradėjo skleisti gana nemalonius garsus.

 

Per visą ilgalaikį testą buvo tik vienas rimtas gedimas: kai rida buvo 80 049 km, sugedo “Airmatic” pneumatinės pakabos kompresorius. Jis buvo pakeistas pagal garantiją. Jei šis gedimas būtų įvykęs pasibaigus garantiniam laikotarpiui, vairuotojo biudžetas sumažėtų labai apvalia sumele (per 3000 Lt). Apskritai šio visureigio aptarnavimo, remonto ir detalių kainos labai didelės. Gal gamintojas nusprendė, kad jei žmogus turi pinigų tokiam džipui nusipirkti, tai gali brangiai mokėti ir už remontą. Tikriausiai gamintojas yra teisus.

 

Viso testo metu daugiau nieko neįvyko, Mercedes GL iki pat išbandymo pabaigos daugiau nekėlė jokių rūpesčių. Jis be problemų “suko” kilometrus, tarsi būtų išlietas iš kiečiausio plieno.

 

Tačiau šiandiena priklauso kur kas mažesniems SUV, o ne tokiems milžinams kaip Mercedes GL. Kita vertus, joks kitas ilgalaikio testo dalyvis negalėjo taip lengvai patempti 3,5 t sveriančios priekabos.


Mercedes GL gali važiuoti bet kur. Nesvarbu, ar tai būtų saulėtas paplūdimys, ar apsnigti kalnai, SUV su žvaigžde ant nosies puikiai važiavo bet kokiomis sąlygomis. Bekelė? GL modeliui ji – nė motais

 

Išvada

 

Žinodami pastarųjų metų Mercedes gamintojo kokybės trūkumus, laukėme problemų dėl elektros įrangos ir šiuolaikiško sudėtingo dyzelinio variklio. Bet nieko panašaus neįvyko. Visos sistemos veikė be priekaištų – niekada negedo ir taip taupė mūsų laiką bei nervus. Testo dalyvius nuvylė tik pneumatinės pakabos kompresorius. Jis pakeistas pagal garantiją, bet jei būtų sugedęs jai pasibaigus, remontas būtų atsiėjęs labai brangiai. Bendras automobilio įvertinimas – keturi balai iš penkių. Nepaisant to, kad ši mašina testo pabaigoje nebuvo išrinkta dalimis, išsamios džipo ekspertizės rezultatai buvo puikūs.

 

Tai buvo nustatyta

 

Kaip ir visas testas, taip ir galutinė apžiūra nepateikė jokių nemalonių staigmenų. Uždari kėbulo profiliai puikiai apsaugoti nuo korozijos. Dėmesį patraukė tik iš kairio galinio amortizatoriaus nutekėjusi alyva ir ja sutepta žarnelė, kuria oras iš oro srauto matuoklio nukreipiamas į turbiną. Daugiau nebuvo kuo skųstis: ir kėbulas, ir juodas odinis salonas atrodė tarsi nauji.

 

Parašai
Mercedes įrodo, kad korozijos problema liko praeityje. Visa mašina ir uždaros ertmės puikiai apsaugotos

Iš galinio amortizatoriaus nutekėjo alyva. Nauja detalė kainuoja net 2377 Lt

Vienas sujungimas nesandarus. Dėl to alyva buvo ištepta žarnelė tarp oro srauto matuoklio ir turbinos

 

REMONTAS

 

49 446 km

Eilinės techninės apžiūros metu buvo pakeistos priekinės stabdžių trinkelės ir pavarų dėžės alyva. (1116 ir 1030 Lt)

72 640 km
Trečios apžiūros metu vėl buvo pakeista pavarų dėžės alyva ir salono galinės peleninės lemputė. (1030 ir 72 Lt)

80 049 km
Pakeistas pneumatinės pakabos kompresorius. (Pagal garantiją)

100 030 km
Pakeistos galinių stabdžių trinkelės. (1008 Lt)

Parašas
Pneumatinės pakabos kompresorius sugedo nuvažiavus 80 049 km

 

Privalumai
Prestižinis ir prabangus
Puikus funkcionalumas
Retai genda

 

Trūkumai
Didelės degalų sąnaudos
Sunku manevruoti mieste
Labai brangu prižiūrėti

 

Techniniai Mercedes GL 420 CDI (2007 m.) duomenys

Variklis V8, bi-turbo
Variklio darbinis tūris (cm3) 3996
Variklio cilindrų sk. 8
Variklio galia (AG esant aps./min.) 306/3600
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 700/2000
Pavarų dėžė 7/autom.
Maks. greitis (km/h) 230
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h 7,7
Degalų bako talpa (l) 100
Bagažinės talpa (l) 300 / 2300
Automobilio masė (kg) 2648
Vidutinės degalų sąnaudos (l/100 km) 12
Naujo kaina (Lt) 400 000

 

Mercedes GL atsarginių detalių kainos


Priekiniai žibintai (vnt.) 2234 Lt
Galiniai žibintai (vnt.) 1175 Lt
Priekinių stabdžių diskai (vnt.) 1420 Lt
Galinių stabdžių diskai (vnt.) 980 Lt
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) 956 Lt
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) 746 Lt
Priekiniai amortizatoriai (vnt.) 1404 Lt
Galiniai amortizatoriai (vnt.) 1220 Lt

autobild.lt