Automobilių gamintojai Europoje jau kuris laikas darbuojasi, siekdami sukurti bei išplėsti greitųjų elektromobilių baterijų įkroviklių tinklą. Balandžio mėn. Šveicarijos kompanija „ABB“ pristatė 350 kW greitojo įkrovimo technologiją ir teigė, kad per 8 minutes elektromobilio bateriją įkrausime tiek, kad bus galima nuvažiuoti beveik 200 km. Dabar „Porsche“ paskelbė, kad vienas iš jų kuriamų elektromobilių galėjo pasinaudoti didesne nei 400 kW įkrovimo stotele, esančia Vokietijoje.

Šis pasiekimas yra 2016 metų liepos mėn. pradėto „FastCharge“ projekto, kuriame dalyvauja partneriai iš „Siemens“, „BMW“ ir „Porsche“, rezultatas.

Vokietijos federalinė transporto ir skaitmeninės infrastruktūros ministerija taip pat remia projektą ir prie jo prisidėjo 7,8 mln. eurų dotaciją, kurios panaudojimą prižiūri Nacionalinė vandenilio ir kuro elementų technologijų organizacija „NOW“.

„Porsche“ teigė, kad jų tyrimai bus orientuoti į elektromobilių baterijų įkrovimo parametrų gerinimą, atsižvelgiant į jau Europoje egzistuojančią kombinuotąją įkrovimo sistemą (CCS), bet palaikant 900 voltus, 500 amperus ir pasiekiant 450 kW.

„Porsche“ jau ir taip yra lyderiaujanti elektromobilių baterijų įkrovimo sektoriuje skelbia, kad šiais metais pasirodysiantis „Taycan“ palaikys 350 kW įkrovimą. Tačiau „Porsche“ paskelbė, kad naujausioje prototipinėje ultra greito įkrovimo stotelėje, kuri pastatyta Jetingene-Šepache, visai netoli A8 greitkelio, jungiančio Ulmą ir Augsburgą, pasiekė 400 kW, nors šios stotelės pajėgumai gali pasiekti ir 450 kW įkrovimą.

„BMW“ į šią stotelę taip pat atsigabeno savo „i3“ elektromobilį ir bandė su juo ištestuoti įkrovimo galimybes. Deja, bet jiems tokių aukštų įkrovimo rezultatų nepavyko pasiekti, bet „i3“ buvo geras pavyzdys, kaip ši įkrovimo stotelė gali „persijungti“ į 400 V.

„BMW i3“ elektromobilis, kuris turėjo 54 kWh talpos bateriją, nuo 10 iki 80 procentų buvo įkrautas per 15 minučių.

„Testuotose įkrovimo stotelėse naudoti įprasti ir jau išbandyti Europoje antrojo tipo CCS sistemų įkrovimo kištukai ir standartai. Įrodyta, kad toks įkrovimo standartas tinka daugeliui elektrinių transporto priemonių ir yra naudojamas daugelyje pasaulio šalių. Dvi Jetingeno įkrovimo stotelės šiuo metu yra nemokamai prieinamos visiems automobiliams, palaikantiems CCS standartus. Priklausomai nuo transporto priemonės modelio, nauja ir itin greita įkrovimo stotis gali būti naudojama su 400 voltų ir 800 voltų baterijų sistemomis. Kiekvienu atveju įkrovimo parametrai automatiškai nustatomi pagal leistiną elektrinės transporto priemonės įkrovimo pajėgumą.“

Jie išsamesnės informacijos apie „Porsche tyrimų automobilį“, kuris pasiekė 400 kW įkrovą, nepateikė, bet kompanija patvirtino, kad įrengta 90 kWh talpos baterija per 3 minutes buvo įkrauta tiek, kad galima nuvažiuoti beveik 100 km. Skamba išties puikiai.

Kompanija taip pat teigia, kad dėka „novatoriškų aušinimo sistemų sprendimų galima pasiekti tokius rezultatus. Baterijų sistemose yra užtikrinamas tolygus ir švelnus temperatūros valdymas“.

Šaltinis: http://technologijos.lt