Vidmantas UŽUSIENIS
Naujoji kompaktinės klasės automobilio „Volkswagen Polo“ karta savo šeimoje turės ir sportinę GTI versiją. Šiaip čia – jokia sensacija. Jau seniai mažieji automobiliai turi versijas patobulintais varikliais, kurie priverčia mašinytes ne važinėti, o skraidyti. Asmeniškai man keisčiausia iš jų mažojo vienatūrio „Opel Meriva“ versija OPC. Iki šiol taip ir nesuprantu – kuriems galams vienatūriui būtina turėti sportinę versiją? Gal dėl to, kad tokiomis mašinomis jaunos ir energingos šeimos važinėja?
Tačiau grįžkime prie „Volkswagen Polo GTI“. Puikiai suprantu, kas jais važinės – tai jauni, veržlūs ir... turbūt dar nevedę vyrukai. Svarbu ir tai, kad po mašinos gaubtu dirbs net 180 AG benzinu maitinama jėgainė, kurios darbinis tūris tesiekia vos 1,4 l. Žinoma, kad toks motoras yra nepaprastai ekonomiškas, tarytum specialiai pritaikytas mūsų sunkiems laikams. Įstabu, kad jis dar yra ir elastingas, galintis pasiekti maksimalų 150 Nm sukimo momentą, o iki šimto kilometrų per valandą mažojo automobilio ratus įsukti sugebantis vos per 6 sek..! Maža ir to, kaip skelbia gamintojai, be 6 pavarų mechaninės pavarų dėžės, būsimo „Volkswagen Polo GTI“ šeimininkas galės pasirinkti ir dviejų diskų automatinę DSG. O tai jau – aukščiausio lygio konfortas: spaudi sau greičio paminą, ir nei tau jokių dinaminių duobių, smagumėlis...
Tik svarbu atidžiai stebėti, kad neviršytum greičio. Juk DSG pavarų dėžė sukimo momentą perduoda taip, kad tu pagreitėjimo ir nepastebi. Tačiau jį beveik visuomet pastebi Dėdė Policininkas. Todėl būkite atidūs. Ne dabar, o kai agresyvusis (anaiptol ne išore) automobiliukas pasirodys – maždaug 2010-ųjų vasarą.