Bet Šiaulių pareigūnai nusprendė tam šįmet padaryti galą ir parodė naują ginklą prieš pažeidėjus – garso matuoklį.
Prietaisas bemat susilaukė didelio dėmesio tarp vairuotojų, todėl lrytas.lt pasidomėjo, kaip jis veiks ir kas jau gali pradėti darbus garaže.
Naikins techninę apžiūrą
Šiaulių kelių policijos tarnybos viršininkas Robertas Radavičius tvirtino, kad įsigyti garso matuoklį buvo nuspręsta po daugybės skundų iš gyventojų.
„Daug jaunimo, kuris važinėja automobiliais, persidaro išmetimo sistemas, kad garsiau dirbtų. Tuo pačiu ir motociklai, daugiausiai dėl jų skundžiasi“, – tvirtino pareigūnas.
Kitokių būdų pažaboti triukšmaujantiems vairuotojams nėra, todėl pareigūnai paprašė Šiaulių savivaldybės nupirkti jiems garso matuoklį.
R.Radavičius pabrėžė, kad bus matuojamas ne tik motociklų, bet ir automobilių skleidžiamas triukšmas, ypač gyvenamuosiuose rajonuose.
„Jeigu sistema perdaryta ir viršys nustatytas triukšmo normas, bus naikinama techninė apžiūra transporto priemonei ir vairuotojas, savininkas privalės iš naujo kreiptis į apžiūrų centrą ir mašiną techniškai patikrinti. Reiškia, reiks grįžti į pradinį gamyklinį variantą“, – aiškino jis.
Norma labai aukšta
Pareigūnas pabrėžė, kad prietaisas skirtas sudrausminti perdarinėjančius savo motociklų ar automobilių išmetimo sistemas, o jei didelį garsą skleidžia standartinis gamyklinis išmetimas – jaudintis nereikia.
„Manau, kad tokie motociklai tikrai turės sertifikatus, kad tai yra gamyklinis garsas, tai ir dokumentuose galbūt atsispindės“, – tvirtino R.Radavičius.
Tačiau tokių transporto priemonių gali būti nebent vienetai. Kaip tvirtino pašnekovas, prieš įsigyjant šį prietaisą pareigūnai bendravo su baikeriais ir šie neslėpė, kad prieš perdarymus praktiškai nė vieno modelio motociklas neviršija leidžiamos ribos.
Išties, leistinos ribos yra labai aukštos. Motociklams jos priklauso nuo variklio darbinio tūrio ir svyruoja tarp 91-106 decibelų. Pavyzdžiui, 500 kūb.cm. tūrio variklį turinčiam motociklui leidžiamas 97 dB garsas, matuojant maksimalius sūkius padalinus per pusę, jei nenumatyta kitaip. 750 kūb. cm. motociklams leistini 100 dB, o 1000 kūb. cm. – 103 dB.
Toks garsas prilygsta triukšmui gamyklos ceche, taigi jaudintis dėl patikros teks tik ypač garsiai burzgiančių transporto priemonių savininkams.
Automobiliams leistinos normos kiek mažesnės ir priklauso nuo galios, degalų tipo bei pagaminimo metų, bet svyruoja tarp 87-96 dB, kas taip pat reiškia didelį garsą. Pavyzdžiui, namuose vakare negalima kelti didesnio, nei 55 dB garso.
Skyrė dėmesio metodikai
Pasak pašnekovo, pareigūnai dabar patys intensyviai mokosi ir aiškinasi, kaip jiems reikės dirbti su prietaisu, kad nekiltų teisinių diskusijų. Anksčiau Lietuvoje jau yra buvę bandymų matuoti motociklų keliamą triukšmą, bet vairuotojai juos aktyviai ginčydavo dėl įvairaus buvusio aplinkos triukšmo, akustinio triukšmo ir pan.
„Yra įvardintos taisyklės, kaip turi būti matuojamas triukšmas, yra ir sąlygos, kaip kad neturėtų būti bortų, neturėtų būti viduryje gatvės, kad kitos transporto priemonės netriukšmautų, kiek nuošaliau.
Bet mes visa tai įvertinsime, turėsime tokias vietas, kur tų problemų nekils ir teisės aktai nebus pažeisti“, – aiškino R.Radavičius.
Jis taip pat atskleidė, kad bus atliekami du matavimai – pirma išmatuojamas aplinkoje esantis triukšmo lygis, o tuomet – transporto priemonės skleidžiamas garsas.
Garso matuokliui netrukus bus baigta metrologinė patikra ir pareigūnai su juo į gatves išvažiuos įpusėjus balandžio mėnesiui.
Šaltinis: http://technologijos.lt