Per artimiausius 12 metų automobiliai, naudojantys alternatyvųjį kurą, iš rinkos išstums vidaus degimo variklį. Tokią nuomonę britų portalui Autocar pareiškė GM kompanijos viceprezidentas Alanas Taubas.

A. Taubo žodžiais tariant, vandenilinio kuro technologija per paskutiniuosius kelerius metus stipriai atpigo, o gaminant dyzelinius ir benzininius variklius, reikia investuoti nemažai lėšų, kad būtų sumažintas į aplinką išskiriamų teršalų kiekis. Per artimiausius 12 metų gali būti taip, kad vandenilinį kurą naudojančios mašinos taps pigesnėmis už vidaus degimo variklius turinčias mašinas.

Be to, artimiausiu metu taps populiaresni elektromobiliai. Visų pirma populiarės nedideli miesto automobiliai, kurie  iki 2020 metų pirkėjams taps patrauklesni, nes jų aptarnavimas bus paprastesnis ir kaina jau bus pigesnė. Ličio-jonų baterijos  kol kas negali suteikti pakankamo greičio dideliems automobiliams. Tačiau, anot A. Taubo, tai taps įmanoma po eilinio elketros technologijų proveržio, kai ličio-jonų baterijas pakeis lengvesni ir galingesni akumuliatoriai.

2010-ųjų kovo gale ”General Motors” koncernas Šanchajuje, automobilių parodoje, pristatė dviratį koncepcinį ateities automobilio prototipą EN-V. Mašinoje  montuojami du trijų kilovatų elektros varikliai, kurie yra ratuose, o juos maitina ličio-jonų akumuliatorių komplektas. Automobilis gali nuvažiuoti 40 kilometrų, o jo maksimalus greitis neviršija 40 km/h.

2010 metų lapkritį automobilių gigantas pradės gaminti savo pirmąjį hibridinį automobilį Chevrolet Volt. Mašinoje bus montuojamas 150 AG elektros variklis, maitinamas ličio-jonų baterijų, kurias galima bus pakrauti naudojant įprastą rozetę ar, važiavimo metu, 1.4 litro tūrio benzininio variklio pagalba.

GM koncernas artimiausiu metu yra nusiteikęs investuoti į savo gamyklas 246 milijonų JAV dolerių elektromobilių ir jų variklių gamybai.

autobild.lt