Pirmos kartos CX-3 tapo pirmuoju Mazda bandymu mažų miesto SUV rinkoje, o 2014-iais prasidėjusi jo istorija baigėsi 2021-iais, kai debiutavo naujasis CX-30. Negalima sakyti, kad CX-3 buvo nesėkmingas modelis, tačiau pardavimų statistikoje iki pirmūnų jam užkopti nepavyko. Pavyzdžiui, jei „Renault“ per metus Europoje parduodavo po 150 ar net 200 tūkst. „Captur“, tai CX-3 pasirinkdavo tris ar keturis kartus mažiau pirkėjų. Gal būt japonai pervertino savo galimybes siūlydami šį automobilį, kaip premium, aukštesnės prabos modelį, o tai kiek per daug išpūtė jo kainą. Be to, „Mazda“ ir prabanga, ne visiems atrodo suderinami dalykai. Nors tenka pripažinti, premium modeliams būdingas savybes toks CX-3 turi.
Važiavimo savybėmis CX-3 kažkuo labai nestebina, nors ir neliūdina. Pavyzdžiui, apie modelius turinčius 1.5 l dyzelinį variklį su 105 arklio galiomis, priekinius varančius ratus ir šešių pavarų mechaninę greičių dėžę, galima pasakyti, kad pavarų dėžė veikia tiksliai ir lengvai, bet variklis stokoja galingumo. Nors CX-3 nėra didelis, bet vos daugiau nei 100 arklio galių truputį per mažai. Ir čia išryškėja dar viena šio automobilio problema – kito dyzelinio pasirinkimo nėra. Jei neturite nieko prieš benzininius variklius, tai į šį automobilį buvo montuojamas 2.0 l darbinio tūrio variklis galintis turėti 120 arba 150 arklio galių.
Važiuoklė standi, todėl užmiestyje važiuoti visai smagu, tačiau mieste norėtųsi švelnesnio susitvarkymo su kelio nelygumais. Vairo mechanizmas, kaip šios klasės automobiliui, ganėtinai informatyvus ir tai dar vienas dalykas, dėl ko vingiuotuose keliukuose su CX-3 važiuoti smagiau, nei su daugeliu konkurentų. Kad tik variklis dar keletą papildomų arklių turėtų...
Kaip puikų galima vertinti „Mazda CX-3“ interjerą. Kaip tokios klasės automobilis, jis pasižymi labai aukštos kokybės medžiagomis, mažu jų nusidėvėjimu ir pavyzdiniu surinkimu. Palyginus su konkurentais, šiuo atžvilgiu, japoniškas miesto SUV yra dviem ar ne trim galvoms aukščiau. Kadangi CX-3 yra kompaktiškas modelis, daug erdvės tikėtis nereikia, nei priekyje, nei gale. Pavyzdžiui, priekyje siaura, todėl nenustebkite jei šalia sėdinčiu keleiviu pradėsite ramstytis alkūnėmis. Gale vietos tai pat nedaug, todėl iš esmės čia tinkama vieta keliauti nebent mažiems vaikam arba labai kantriems suaugusiems. Bagažinė taip pat nėra didelė ir labiausiai tinkama kasdieniams pirkiniams namo iš parduotuvės vežti, bet tikrai ne didesniems daiktams ar kroviniams.
Kaip su gedimais? Šiuo atžvilgiu „Mazda CX-3“ maloniai stebina. Dažniausiai vairuotojai skundžiasi dėl oro kondicionieriaus gedimų – sugedęs kompresorius, užsikišęs kondensatorius ar tiesiog elektros gedimas sistemoje. Kitas ne retas tokių CX-3 gedimas susijęs su generatoriumi, kuris pradeda nebetiekti tiek elektros energijos, kad pakaktų visiems automobilio elektroniniams komponentams. Dar viena problema, kuri skamba ganėtinai rimtai, bet sutvarkoma paprastai – neužsivedantis variklis. Dėl to gali būti kaltas starteris, korodavę akumuliatoriaus laidai arba elektroninė klaida, kurią galima pašalinti diagnostikos kompiuterio pagalba.
Pirmosios kartos „Mazda CX-3“ yra ganėtinai brangus, palyginus su konkurentais, tačiau tuo pat metu, šis automobilis gali ir pasiūlyti daugiau. Geros valdymo savybės, geras patikimumo lygis ir kokybiškas interjeras gali būti ganėtinai rimtais argumentais pasirinkti būtent šį, o ne kitą kompaktišką miesto SUV. Galbūt ne tiek daug dėmesio šis automobilis sulaukia dėl to, kad pamatę kainą, pirkėjai skuba ieškoti alternatyvų, bet kartais mokėti daugiau tikrai verta.
TV6 LAIDA AUTOPILOTAS