Nusprendėte parduoti transporto priemonę, o ši turi defektų. Ar įvardinsite juos pirkėjui? O gal kaip tik nutylėsite, kad tiktai parduotumėte?

Dauguma (57 proc.) automobilių savininkų teigia, kad apie defektus pirkėjams pripažįsta tik paklausti arba kai pirkėjas pats pamato ir parodo, atskleidė portalo Autogidas.lt atliktas tyrimas. 36 proc. respondentų niekuomet nenutyli apie gedimus ar nesklandumus, būtinai informuoja apie tai galimus pirkėjus. Defektus slepia ir informaciją apie juos nutyli tik 7 proc. vairuotojų.

Jei turėtų automobilį, kuris, būtų akivaizdu, turi trūkumų ir su juo ilgai nebebūtų galima važinėti, dauguma vairuotojų jį sutvarkytų tiek, kad atrodytų tvarkingas pirkėjui, ir bandytų parduoti (54 proc. tyrimo dalyvių). Beveik kas ketvirtas vairuotojas normaliai sutvarkytų tokią transporto priemonę ir tik tuomet pardavinėtų, apie 16 proc. respondentų nieko netvarkytų ir tikėtųsi, kad pirkėjas defektų nepastebės. Apie 7 proc. vairuotojų sako, kad net pirkėjui pirštu rodant į defektą to nepripažintų.

Jei parduodamas automobilis turėtų defektų, daugiau nei pusė vairuotojų stengtųsi smulkius defektus pašalinti patys, o ketvirtadalis rimtus gedimus sutvarkyti patikėtų specialistams autoservisuose. Likusieji tik nuvežtų į kokį nors garažą minimaliai tvarkyti arba išvis netvarkytų.

Publikuodami skelbimą apie parduodamą automobilį, dauguma vairuotojų įvardintų arba visus, arba tik didžiausius defektus. Daugiau kaip 60 proc. respondentų nufotografuotų ir kėbulo defektus bei pateiktų jų nuotraukas.

Paklausti, kokių liaudiškų istorijų yra girdėję apie tai, kaip bandoma parduoti gendantį automobilį, dauguma vairuotojų pripažįsta, kad apie tai beveik nieko nežino, yra girdėję nebent apie ridos rodmenų pakeitimą. Tačiau kai kurie respondentai pasakoja, kad norintieji parduoti imasi gudrybių, rašydami, jog transporto priemonę vairavo tik moteris, jog daug kas ką tik automobilyje pakeista. Dalis vairuotojų pateikia pavyzdžių apie girdėtus atvejus, kai į variklį pilama medaus ar ko kito, kas leistų laikinai paslėpti defektus, kokybiškos detalės pakeičiamos paprastomis, kurios funkcionuoja tik tol, kol nuvažiuojama keli šimtai kilometrų ir pan.

Suprasdami pirkėjų norą žinoti, ką perka, dauguma vairuotojų sutiktų, kad pirkėjai automobilį patikrintų pasirinktame autoservise. Vos 5 proc. Autogidas.lt nenorėtų leisti pirkėjams tikrinti transporto priemonės net ir tuo atveju, jei ji būtų tvarkinga.

Autogidas.lt informacija