Antraštė skamba keistai, ar ne? Pikapas kasdieniniu automobiliu sunkiai įsivaizduojamas: džipas kaip „Toyota Land Cruiser“ ar mažylis „Smart“ skamba kur kas realistiškiau. Tačiau pikapas turi savo pirkėjų ratą ne tik tarp ūkininkų ir miškininkų, bet ir tarp aktyvių miesto gyventojų.
Šiuolaikinis pikapas jau nebėra nepatogus darbinis arklys, skirtas tik pervežti sunkius ir įvairių gabaritų krovinius. Naujausios kartos „Ford Ranger“, „Mitsubishi L200“, „Nissan Navara“ ar „Toyota Hilux“ yra tarsi visureigiai, turintys didžiulę bagažo talpą. Jie gali turėti ir odines, šildomas sėdynes, padorią garso aparatūrą, „Xenon“ žibintus, beraktę užvedimo sistemą ar automatinę pavarų dėžę. Tuo pačiu jie išlaiko savo prigimtį ir gali būti prikrauti bet ko ir tempti bet ką.
Netgi jų komforto ypatybės, kaip garso izoliacija ar važiuoklės minkštumas, yra neblogi. Pavyzdžiui, „Nissan Navara“ užpakalinė pakaba yra ne sudaryta iš „lingių“, bet yra visiškai nepriklausoma. Ką tai reiškia? Važiuoklė yra minkšta tarsi panašaus dydžio visureigio. O „Ford Ranger“ garso izoliacija tokia, jog važiuojant didesniu nei 100 km/val. greičiu vairuotojui su keleiviu dar galima šnabždėtis ir puikiai suprasti vienam kitą.
Šiuolaikinis pikapas yra gana „civilizuotas“ automobilis. Žinoma, pigiausios jų versijos išlieka darbiniais arkliais, tačiau komplektacijų ir papildomos įrangos pasirinkimas padarė pikapus panašiais į miesto visureigius.
Pikapas gali atstoti priekabą vežant motociklą ar keturratį, palapinę (jeigu bagažo skyrius gali būti uždengtas) bei džipą, kadangi pasižymi didžiuliu pravažumu. Išties, svarbiausias pravažumo indikatorius – prošvaisos dydis (atstumo nuo žemės iki žemiausios važiuoklės dalies) dažniausiai yra palankesnis būtent pikapams, o ne visureigiams. Be to, jų kėbulo konstrukcija – rėminė, kaip tikro džipo. Lyginant su paprasta, rėminė konstrukcija yra gerokai tvirtesnė ir atlaiko sunkesnius išbandymus.
Todėl šio kėbulo tipo automobiliai pasižymi patvarumu. Turbūt kiekvienas automobilių gerbėjas yra matęs „Top Gear“ siužetus apie 1988-ųjų „Toyota Hilux“, kurį populiariosios laidos trijulė daužė, skandino, degino ir netgi susprogdino kartu su dangoraižiu, tačiau šis vis tiek važiavo ir amžiams užėmė garbingą vietą BBC studijoje.
Šiuolaikiniai pikapai to neištvertų – jie turi per daug elektroninės įrangos, kuri po panardinimo į vandenį ar apdeginimo pradėtų nebeveikti. Tačiau tai nepadaro pikapų mažiau ištvermingais – jie vis dar yra automobiliai, skirti važiuoti blogiausiais įmanomais keliais ir vežti sunkiausius krovinius. O galbūt užimti vietą garaže kaip savaitgalių automobilis, skirtas išvykoms į sunkiai pasiekiamus gamtos kampelius, apie kuriuos pasikinkius paprastą visureigį nebūtų įmanoma net svajoti.
Autogidas.lt