Automobilių sportas yra brangus malonumas: tiek ralio, tiek žiedinių lenktynių, tiek šoninio slydimo ar kitos sporto šakos vienerių lenktynių biudžetai siekia keturženkles sumas. O kur dar technikos įsigijimo kaštai...
Būtų atpiginti automobilių sportą iš esmės nėra. Jeigu aukščiausios klasės raliui paruoštas automobilis kainuoja 50 tūkst. eurų, tai jo kainos dešimt kartų sumažinti nepavyks. Analogiškai ir su kitomis šakomis.
Tačiau egzistuoja ne viena su automobiliais susijusi alternatyva, ženkliai besiskirianti savo kaina: pavyzdžiui, vis populiarėja radijo bangomis valdomos mašinos. 10 kartų už tikrus automobilius mažesni modeliai stebina techniniais duomenimis – daugelis elektra ar benzinu varomų mašinų, vertinant per galios ir masės santykį, yra galingesni už „Bugatti Veyron“.
Tačiau šis tekstas – ne apie radijo bangomis valdomas mašinas, o apie daiktus, kuriuose reikia sėdėti pačiam ir vairuoti. Ir slysti. Tai – triratis karto ir motociklo hibridas. Juo išvystomas greitis – nedidelis, tačiau jis leidžia patirti tikrą kontroliuojamą slydimą. Kas svarbiausia, tai padaryti galima saugiai ir ganėtinai pigiai. Triračio priekyje yra vienas didelis ratas, o užpakalyje – du stori ratai, ant kurių uždėti kieto plastiko žiedai, itin lengvai slystantys asfalto paviršiumi. Stipresnis akceleratoriaus spustelėjimas ir triratė mašina – jau skersa.
Vilniuje, V. A. Graičiūno g., įkurta „Driftlando“ aikštelė, kurioje galima išmėginti šiuos hibridus. Lietuvoje jų pavadinimas dar nėra prigijęs, tačiau angliškai jis skamba „drift trike“.
7,5 arba 15 AG išvystančiais motociklų varikliais apginkluoti „drifto triratukai“ atrodo juokingai greta šimtais arklio galių pasigirti galinčių tikrų automobilių, tačiau lėtoje trasoje jų greičiai skiriasi ne itin daug. Kaip teigia kelis pramoginius „drift trike“ turintys verslininkai, V. A. Graičiūno gatvėje įrengtame „Driftlande“ normalių šoniniam slydimui skirtų automobilių ir „drift trike“ suteikiamos apkrovos skiriasi minimaliai. Pirmieji tik sukelia didelį triukšmą, o paskui save palieka dūmų užsklandas, tad įspūdžio kriterijumi triračiai toli gražu nekonkuruoja.
Ateityje jie, kaip tikisi šios pramogos pradininkai, turėtų atsirasti visuose didžiausiuose Lietuvos miestuose. Bei sudaryti rimtą konkurenciją pramoginiams kartams.